• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: já o kolizích přemýšlím hodně.. hlavně si nechci zapíchnout řídítka někam a tak. Obecně lowracery jsou ještě méně rozšířený, než běžný lehokola... takže statistika nehod bude asi skoro neexistující. Jisté je, že z lowraceru se padá z daleko menší výšky, než z lehokola... z lehokola padáš z výšky kolem 50-60 cm, typicky, a to už je trochu znát (a vzhledem k nestabilitě se z nich prostě padá i bez kolize)

    Kolize je samozřejmě průser.. a v čím větší rychlosti, tím větší průser. Přeletět přes řídítka mimo silnice ale taky není úplně řešení (u vzpřímenýho kola). Jsou situace, kdy to, že zůstanu víceméně nějak "zaseklý" na tom lowraceru, by mě mohlo i pomoct (např. že hnu ze silnice do nějakýho křoví či spíš kamení, na mé trase... a ta konstrukce kola prostě nějak narazí do okolného prostředí první a "prorazí mi cestu").

    Velká neznámá je v tomhle rigidita solární stříšky.. ale pokud se to nerozpadne hned jak se na to někdo křivě podívá, tak podle mě mít něco nad hlavou může bezpečnost zvýšit (např. při úplném překlopení na střechu jsem přeci jen aspoň trochu chráněný - dokud se stříška teda udrží v jednom kuse a zafunguje jako jakýsí "štít", který se pohybuje stejně rychle jako já a já padám pouze z cca 60 cm výšky na tenhle "štít", místo abych se na něco přímo napíchl)

    zase: zadní kolo veze asi 2/3 nákladu, takže šance, že se to překlopí nějak přes přední kolo dopředu není ve velké rychlosti moc dobrá. Spíš přední kolo vystřelí nahoru nebo do strany. A samozřejmě katastrofický scénáč "do strany a pod kola" prostě vyloučit nejde. Vzpěry stříšky budou u základů ocelové, ale budou dost nad úrovní nohou a prostě moje šance v případě pádu pod kola budou dost blbé (ale to prostě na každém kole a v podstatě i na motorce... pravděpodobnost kolize souvisí spíš s otázkou, jakou část cesty vůbec jezdec jede nějakou nebezpečnou rychlostí vůči kolemjedoucím vozidům, a tady zase .. základ bezpečnosti je uhnout na nějaký liduprázdný silnice ve stepi, kde tě max. jednou za hodinu mine náklaďák, před kterým taky uhneš co to půjde)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: mzslis ze tu katapultaz prezije? To zrychleni bude sileny ... mu to zarazi prdel do hlavy. Ted ale jak nad tim premejslim :-D Jestli uz to nahodou nezkousel :-D
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    LINKOS: tak rikal ze je technologicky napred, treba si tam da katapult na sedacku
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: a napadlo te,ze ta pasivni ochrana je prave spise do mest,aby v te padesatce te povalil pokud mozno na kapotu,nez aby si zklouznul pod kola. Ono srazky v 90km/h uz jsou zas o rad jinde v sanci na preziti... Takze tam kde cyklista jeste to pravdepodobne rozchodi,uz lehokolar ma podstatne vetsi sanci ze ne. Ono to prejeti je mnohem horsi nez pad na kapotu ktera je na to uspusobena a kdyz sedis takle nizko tezko pujdes vrchem.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: To je dost blba vymluva z toho, ze proste nahodne placas nesmysly (v lepsim pripade, v horsim pak vedomne lzes).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: člověk není maticový zápis rovnice, od kterého se požaduje, aby měl právě jedno řešení, hele...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: já především neumím pořádně argumentovat - pravidlo cislo jedna: netahej si "argumenty" z prdele podle toho, jak se ti zrovna hodi. Velmi snadno se ti pak stane, ze odporujes sam sobe a to je dost trapne 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já především neumím pořádně argumentovat. Tak nějaký pořádný kus cesty jeď na neodpruženém kole a pak vyprávěj...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Jo, samozrejme, ta letenka je zpatecni, takze pokud se zpet pojede taky na kolech, tak je to najednou sto dni a mas stovku na den 8))))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: plné odpružení je potřeba kvůli solárním panelům, v lehoverzi - "je potreba"? Kolik jinejch solarnich lehokol jsi videl? Kolik z nich bylo plne odpruzeny?

    podle mě lidi by za přejezd Hedvábné stezky (i s budoucí možností odklonu přes Tibet do Nepálu nebo přes Karakoram Highway do Pakistánu a v obou případech nakonec do Indie) dali min. tolik, kolik za letenku. - Ted jsem rychle nasel zpatecni letenku do Pekingu, KLM za $472 (Delhi za asi $485), cili asi deset tisic korun. Rekneme deset tisic kilometru, rekneme 200km denne (a i to je na turisty fakt hodne). 50 dni. To mas dve stovky na den. Strava, ubytovani, pojisteni, pruvodce, udrzba kol... myslim ze to je krasna dalsi epizoda serialu "XChaos fails at economy" 8)))

    ty polní cesty jsou tam fakt dost uježděný do roviny, - LOOOOOOOOOOOL. JEZIS, PRESNE JAK RIKAM. Nejdriv "Nutne potrebuju odpruzeni kvuli polnim cestam". O par zprav pozdeji: "Ty polni cesty jsou tam ujezdeny do roviny" 8))))))))) Jako, ja ocenuju, ze bezprostredne potvrzujes co rikam o ucelovosti tvoji argumentace, ale takhle natvrdo? To je jak kopat do stenatek 8))))
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ze to bude doprodruzstvi jen pro odvazne, o tom nikdo nepochybuje :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: plné odpružení je potřeba kvůli solárním panelům, v lehoverzi. v cargoverzi skutečně kvůli cargu.

    ty polní cesty jsou tam fakt dost uježděný do roviny, ne všude je to písek. ale uvidíme. většina cesty je asfalt. já se účastním z čirý tvrdohlavosti, a protože to má šanci jakž-takž zaujmout, když jedeme tisíce kilometrů pustinou.. to se nedělá každý den... (a ono tolik pustiny ani dnes už na Zemi není, jinde)

    rád bych skutečně časem provozoval se solárními koly cestovku a ta bude o komfortu. podle mě lidi by za přejezd Hedvábné stezky (i s budoucí možností odklonu přes Tibet do Nepálu nebo přes Karakoram Highway do Pakistánu a v obou případech nakonec do Indie) dali min. tolik, kolik za letenku.

    Protože třeba backpackeři mezi 20-30 lety prostě někteří cestovat chtějí a hledají dobrodružství (nebo možná tahle generace ani ne... ale zase to přijde do módy, protože to chodí v takových vlnách). A ne každý se cítí na to vyrazit třeba na motorce... lidi mají různou představu dobrodružství a já to od začátku koncipuju jako dobrodužství nového druhu - něco z cyklistiky, něco z motorkářství, něco z backpackerství a trekkingu...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Ha trolove uz zase upravuji projekt :-D LOL


    XCHAOS: eifelovka ma alespon nejaky význam :-D tohle ne ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No jasne. Hlavne ze jsi vysvetloval, ze plny odpruzeni na Lenochod-1 je potreba kvuli nejakymu cukrarovi. Jo, jasne, to neni chleba, takze vubec jen tak neplacas nahodne to, co zrovna potrebujes 8)))

    A samozrejme, na tom, jak optimisticka je tvoje predstava 27-36km/h na "polni ceste v Kazachstanu" to nic nemeni 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: mícháš pátý přes devátý.. cargo kolo, který bude vozit chleba, je CT2, zatímco na Sun Trip 2018 pojede Lenochod-1 ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: protože jako jedinej mám jezdící eiffelovku, heč!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: tohle ale nesmím nikdy přiznat :-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    REDGUY: nejak nechapu v cem je ten technologickej naskok.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JAZZZ: No, jasne, to je rozumnej cil. Bohuzel o tom, ze planuje vyhrat diky "technologickymu naskoku", uz tady mluvil tolikrat, ze to tezko zamluvit...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam