• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: plné odpružení je potřeba kvůli solárním panelům, v lehoverzi - "je potreba"? Kolik jinejch solarnich lehokol jsi videl? Kolik z nich bylo plne odpruzeny?

    podle mě lidi by za přejezd Hedvábné stezky (i s budoucí možností odklonu přes Tibet do Nepálu nebo přes Karakoram Highway do Pakistánu a v obou případech nakonec do Indie) dali min. tolik, kolik za letenku. - Ted jsem rychle nasel zpatecni letenku do Pekingu, KLM za $472 (Delhi za asi $485), cili asi deset tisic korun. Rekneme deset tisic kilometru, rekneme 200km denne (a i to je na turisty fakt hodne). 50 dni. To mas dve stovky na den. Strava, ubytovani, pojisteni, pruvodce, udrzba kol... myslim ze to je krasna dalsi epizoda serialu "XChaos fails at economy" 8)))

    ty polní cesty jsou tam fakt dost uježděný do roviny, - LOOOOOOOOOOOL. JEZIS, PRESNE JAK RIKAM. Nejdriv "Nutne potrebuju odpruzeni kvuli polnim cestam". O par zprav pozdeji: "Ty polni cesty jsou tam ujezdeny do roviny" 8))))))))) Jako, ja ocenuju, ze bezprostredne potvrzujes co rikam o ucelovosti tvoji argumentace, ale takhle natvrdo? To je jak kopat do stenatek 8))))
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ze to bude doprodruzstvi jen pro odvazne, o tom nikdo nepochybuje :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: plné odpružení je potřeba kvůli solárním panelům, v lehoverzi. v cargoverzi skutečně kvůli cargu.

    ty polní cesty jsou tam fakt dost uježděný do roviny, ne všude je to písek. ale uvidíme. většina cesty je asfalt. já se účastním z čirý tvrdohlavosti, a protože to má šanci jakž-takž zaujmout, když jedeme tisíce kilometrů pustinou.. to se nedělá každý den... (a ono tolik pustiny ani dnes už na Zemi není, jinde)

    rád bych skutečně časem provozoval se solárními koly cestovku a ta bude o komfortu. podle mě lidi by za přejezd Hedvábné stezky (i s budoucí možností odklonu přes Tibet do Nepálu nebo přes Karakoram Highway do Pakistánu a v obou případech nakonec do Indie) dali min. tolik, kolik za letenku.

    Protože třeba backpackeři mezi 20-30 lety prostě někteří cestovat chtějí a hledají dobrodružství (nebo možná tahle generace ani ne... ale zase to přijde do módy, protože to chodí v takových vlnách). A ne každý se cítí na to vyrazit třeba na motorce... lidi mají různou představu dobrodružství a já to od začátku koncipuju jako dobrodužství nového druhu - něco z cyklistiky, něco z motorkářství, něco z backpackerství a trekkingu...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Ha trolove uz zase upravuji projekt :-D LOL


    XCHAOS: eifelovka ma alespon nejaky význam :-D tohle ne ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No jasne. Hlavne ze jsi vysvetloval, ze plny odpruzeni na Lenochod-1 je potreba kvuli nejakymu cukrarovi. Jo, jasne, to neni chleba, takze vubec jen tak neplacas nahodne to, co zrovna potrebujes 8)))

    A samozrejme, na tom, jak optimisticka je tvoje predstava 27-36km/h na "polni ceste v Kazachstanu" to nic nemeni 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: mícháš pátý přes devátý.. cargo kolo, který bude vozit chleba, je CT2, zatímco na Sun Trip 2018 pojede Lenochod-1 ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: protože jako jedinej mám jezdící eiffelovku, heč!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: tohle ale nesmím nikdy přiznat :-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    REDGUY: nejak nechapu v cem je ten technologickej naskok.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JAZZZ: No, jasne, to je rozumnej cil. Bohuzel o tom, ze planuje vyhrat diky "technologickymu naskoku", uz tady mluvil tolikrat, ze to tezko zamluvit...
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    REDGUY: myslim, ze na vyhru kasle a bude rad, kdyz dojede do cile a z kola zbyde dost na to, aby si na nem nekdy dojel i pro ty rohliky :)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No dyt o tom presne mluvim. Polni cesta v Kazachstanu a soucasne prumerna rychlost 27-36km/h... no uz se tesim 8)

    to kolo rozhodně nestavím jen na Sun Trip 2018 - aha. Takze tvuj plan je postavit tak uzasny kolo, ktery vyhraje diky "technologickymu naskoku" i presto, ze neni optimalizovany na Sun Trip, ale i pro vozeni cerstvyho chleba z pekarny v Horni Dolni na trh v Dolni Horni? Wow, tomu rikam sebejistota 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: to mě taky. ale nemyslíš, že by byla nuda jet někam, kde by to nebylo aspoň trochu napínavé? :-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: to by me zajimalo, co budes delat, kdyz se ti to treba rozpadne uprostred pouste gobi
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ty zase mícháš dohromady všechno... to kolo rozhodně nestavím jen na Sun Trip 2018

    ano... počítám, že četnost míjení kamionů v poušti Gobi nebude zas tak závratná... a přes Kazachstán to bude polní cesta, převážně.

    ale kolo stavím na jízdy po Čechách a tady je jasné, že s max. rychlostí 45 km/h, ale v podstatě ani s asistencí do 33 km/h (kterou chci mít zadrátovanou v řídící jednotce) nesmím na cyklostezky, to je jasné. Většina cyklotras ale vede po normální okreskách, kde jsem moped (em, s odřenýma ušima... a SPZkou :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: hodně počítám s polníma a lesníma cestama - a zaroven "pocitas" s prumernou rychlosti ~27km/h, idealne pak 36km/h.

    Me opravdu fascinuje, jak ucelove vyzobavas ty argumenty, co se ti zrovna hodi do diskuse a ignorujes to, co se nehodi, jen abys o tejden pozdejc, kdyz prijde rec na neco jinyho, uplne otocil. Je potreba zduvodnit, proc potrebujes celoodpruzeny kolo? Jasne, proste reknes, ze "hodne pocitas s lesnima cestama", to, ze po nich se moc rychle jezdit neda, proste ignorujes. A kdyz je pak potreba vysvetlit, proc vyhrajes a proc mas "technologickej naskok", tak najednou zacnes rikat, ze budes mit prumernou rychlost 27-36km/h - a samozrejme, ty polni cesty jsou najednou zapomenuty.

    No jak jsem rikal, _moc_ se tesim na pristi leto 8)))
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    nehazi to vlastne pak prasatka na kamionaky, kdyz ses nizko a oni vysoko ? to by mohlo byt take nebezpecne
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: tak je pravda, že čím posouvám těžiště níž (což je kvůli stabilitě), tím větší šanci mám skončit pod kolama, to je fakt. tak se holt budete muset sázet, jestli to přežiju, nebo ne.

    Německé širší "polní" cyklostezky jsou často otevřené i pro traktory a jsou "mofuss frei"; elektrokola do 45 km/h budou z hlediska regulace to samé jako moped, takže víceméně... cesty, kde mě auto ani náklaďák nesmějí smést, v Evropě existujou.

    samozřejmě, že městské cyklostezky jsou otevřená pouze pro elektrokola do 25 km/h (pedelecy) ale zase ve městě by rychlost případných kolizí na uliciích zase neměla být tak zničující.

    obecně si šanci na přežití slibuju od toho, že jezdím po okreskách, kde prakticky nic nejezdí (a když už, tak já rozhodně nepředjíždím, že :-). na silnicích 1.třídy se s tímhle bude bát (zase celé Turecko pojedu po 4 proudé skoro-dálnici v odstavném pruhu, což je překvapivě bezpečné - odstup od aut mám průměrně tak 3m...)

    jinak mám to celoodpružené i proto, protože hodně počítám s polníma a lesníma cestama. no prostě... uvidíme, no. pod náklaďákem skončit nechci, ale dokud to není úplně všední záležitost, tak vehikly, které dokážou upoutat pozornost, jsou obvykle v bezpečí (a těch 2m solárních panelů na silnici si rozhodně zatím všichni všimli...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: podepises mi papir? U tebe udelam specialni vyjimku :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: to teda nejsem! naopak, moje zkušenost je, že na čím těžším a nebezpečnějším kole s více ostrými rohy vyrazím do ulic, tím víc mají auta respekt a uhejbal :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam