• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Promin ale plast tvori vzorek, to ze napises ze to je neprosoupatelne je kravina. Pokud budu mit na plasti vzorek z prvnich 6mm - nejakych 0,5mm uz plast tudiz neplni svou funkci. Bude ujizdet nebude tak dobre drzet atd ...

    Ano mam na zadku dvojte vystylany pneu u prcka a proto pane policat muzu klidne jezdit i s 1mm vzorkem i kdyz predpis rika minimalne 2mm. Ma to dvoji sipovani tak to jiste vodu odvede atd a proste to nicemu nevadi ... LOL

    Promin tvuj argument je dost blbej ...

    Prekrucujes - rekl jsem ze pro me po vsem co jsem prosel a propocital je to moc drahe :-P Ne ze to nepotrebuju. Proste kolo je levnejsi nez stavet lehokolo - tudiz budu mit kolo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: rozhodně plánuju ten panel tentokrát nezničit, tomu věř. (Jinak klíčové slovo, na které kladu důraz, je autonomie - ne ekologie.... a ano, přepočet pořizovacích nákladů a počet ujetých km je nutné řešit, to je jasné)

    (tuším, že kvůli tomu teď právě stavím to kolo odpružené... ale jsou lidi, co to nechtějí slyšet...)

    Ano, staví mi to zkušení stavitelé kol. Samozřejmě moje požadavky na nízkou hmotnost pro ně není jednoduché splnit, ale příhradové rámy dělali i sami od sebe - já jsem si jen navymýšlel navíc ty trojúhelníky, dá se říct.

    Příhradové rámy tohoto typu měli i staré motorky (a světe div se - novější typy motorek mají rámy prostorové dodnes, jen jsou více složené právě - z trojúhelníků)

    Pokud evropská norma pro elektrokola do 45 km/h stanoví limit hmotnosti 35 kg, tak když víme, že pořádná baterka váží asi 5 kg a pořádný motor s rekuperací asi 7 kg vč. kola, tak nám vyjde, že rám a nepoháněné kolo a pláště se musí vejít do asi 23 kg (z toho jen ty pořádné Tour plus gumy budou mít kilo každá). A já tam ještě chci nacpat kromě baterky solární stříšku!!!

    Takže to zadání není jednoduché.. ale vedlejší efekt je, že vznikne kolo, které se vejde do připravovaných celoevropských regulací, což je pro budoucí výrobu dost podstatný detail. A to, že je příhradový rám ocelový, to zase zlevňuje výrobu a zlepšuje opravitelnost (i když nebránil byc se v budoucnu ani hliníkovým příhradám).

    Protože elektrokola budou trochu přísněji regulovaná, než běžná nemotorová kola, tak rozhodně kdokoliv by se chtěl vrhnout do sériové výroby, tak by si zlepšil komerční šance tím, že to bude konvertovatelné meezi lehoverzí a vzpřímenou cargoverzí (s nákladem za jezdcem, což je uživateli nejlépe hodnocené uspořádání, ale taky nejnáročnější z hlediska složitosti konstrukce). Cílím jedním rámem na 2 různé trhy (vlastně 3 - protože leho může být solární i nesolární).
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: nikde nevidim tisice ujetych km - je tam zivotnost ale to je co? ... ono je neco jineho jezdit po nasem asfatu a nebo nekde po sterkove ceste v rusku ... ale to je ti jasne ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: velmi rád, jen nemůžu najít nejvhodnější odkaz. rozhodně doporučují všichni zkušení uživatele elektrokol, takže je to tady ontopic:
    Schwalbe Marathon Plus Tour 26x2,00 | ELEKTROKOLA = EKOLO.CZ
    https://ekolo.cz/schwalbe-marathon-plus-tour
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: vezme kolo dve brasny naradi a zebrik a v desti pojede 30 kilaku ;-)


    XCHAOS: mohu poprosit odkaz na ten plast? Docela me to zajima :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jasně... vidím, že na tebe to opravdu zapůsobilo :-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: Ja ti nevim, ale neprohlasoval si kdysi, ze chlapy jezdi autem aby si mohli zavrcet motorem ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: hmmm, tak třeba já mám plášť co má najeto min. těch 8000 z roku 2015 a ještě něco navíc... a plánuju ho používat dál, je dělanej na cesty kole světa, tedy desítky tisíc km.

    s tebou je to fakt debata: jasně, já asi tvrdím, že nikdo za žádných okolností nebude jezdit autem, že jo...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Jen pro zajimavost :-) rozvody za 4000Kc i s praci a kapalinou a vymenou oleje :-D po 40000 no a jinak je sranda ze po vyndani stareho remenu jsme zjistili ze tam mel remen 60000 cca a kladka a pumpa nejakych 120000 bylo to tam puvodni :-D 19 let LOL asi to delal technik jako ty ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tak jsem v aute prevezl cca 300 kilo materialu a kolik prevezes na kole? Pekne polni cesta a treti trida :-D

    Jen pro porovnani bavil jsem se s kamosem co dela do kol. vMomentalne mi stavi kolo horsky za 4500Kc material a 500 si rekne za praci :-)

    Plast na kolo co znicis pocitejme tak cca za 5000km - 250Kc minimalne aby mel nejake parametry. Kubikuv plast stoji 950 a najede na nem 5000 a je kompletne KO. Kevlarovej odlehcenej 8000km cca 1200Kc/kus
    Pneumatiky na aute co maji najeto 15000km a vzorek o 2mm mensi tudiz na ne pokud to tak pujde najedu 45000km do 2mm vzorku :-) 900Kc kus :-)

    Stredy a loziska pro vetsi zatez na kole - 750 aby to neco umelo - zivotnost max 20000 km. Kubik jezdi zavodne, lozisko za 500 znicil na zavodech za 800Km :-D

    Moje jedno lozisko original od auta - 320Kc kus - menili se po 100000 km protoze vyschla po 18ti letech vazelina a vydreli se :-) na rakouskych silnicich je nemeni lide za celou zivotnost auta (klidne 25 let)

    Tlumice na kolo predni vidlice s vetsim zatizenim - 3500Kc a sakra vice - maximalne 15000km podle terenu
    Hydraulicky tlumic s zivotnosti az 50000km na muj vuz 1100Kc predek a 800Kc zadek ...

    Zadni odpruzeni na kole komplet neco lepsiho 1500Kc idealne max 25000Km opet podle zateze a cesty
    Moje auto - original predni pruzina 700Kc zadni 350Kc - menili se kvuli stari a oreznuti po 18ti letech ...

    Mam pokracovat? :-DDD
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    LINKOS: pst to jsou jen dohady a spekulace ;-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: hele ty asi nebudes mit plastovy shit,ale uvedomujes si,ze si neudelal zadne vypocty te tvoji konstrukce a nevis co to snese pri provozu,ale ohanis se tim,ze ti to delali stavitele kol,i kdyz ti to jen posvareli podle tveho navrhu.

    Hele a jak to je s tim efektivnim vyuzitim kremiku,kdyz ten panel brzo odrovnas. Sice jezdis na solar,ale kdyz ho odrovnas driv nez se stihne vratit energie na jeho vyrobu,tak to asi taky neni moc koser :-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: hele kam si dam nakupni tazku,kdyz vedle bude sedet pritelkyne? Jako pro nepraktickeho cloveka jako si ty to muze vypadat zajimave,ale pro cloveka co dopravni prostredky pouziva k jezdeni do prace,pro nakup a dalsi potrebne doprave,je to na prvni pohled nesmysl. O tom jak je todle vozitko na tom s bezpecnosti uz se prilis rozepisovat nebudu,ty tomu stejne nechces rozumet...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tak solarni kolo nebo solarni moped? Lol
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: bla bla bla
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Pro normalni elektrokolo je limit 25km/h, takze tvech 45km/h je pro ne irelevantni. Pokud chces 45km/h, tak uz to podle zakona neni kolo, ale maly motocykl a musis mit ridicak, SPZ, pojisteni a spoustu dalsich veci, ktere dohromady zretelne prodrazuji jak pro uzivatele, tak vyrobce (a zpetne tedy zase pro uzivatele).

    Ostatne, pokud se bavime o necem, co ma rutinne jezdit 45km/h, cili rychlosti, kterou normalni clovek proste neuslape a _musi_ jet primarne na motor, je velmi idiotske tomu rikat "kolo" bez ohledu na zakon 8))) To je proste motorka. Sice elektricka, ale motorka.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: že by ten limit byl 45 km/h? a že bys na takovém kole na rovině rychle dosáhl rychlosti, při které tě zarazí omezovač, a jel tou rychlostí celou dobu?

    v podstatě to bude moped bez protivnýho bzučení a s cyklistickou přilbou místo motorkářský.... to je celý.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: jj, nějak se hodně těch tříkolek reklamovalo a Sinclar brzy zkrachoval. Ale měl vizi, která prostě předběhla čas... a další modely C10 a hlavně C15 se měly v podstatě přiblížit tomu, kde je dnes Tesla :-)

    (Jinak právě proto, aby to taky nebyl plastový shit, jsem se obrátil po svých pokusech na stavitele cargokol, kteří jsou zvyklí, že jejich produkt musí fakt něco vydržet ...)

    Zpět k Sinclairovi: zejména vozítko C10 by bývala byla hodně nadčasová a efektivní věc, která na trhu dnes chybí, a která by požrala daleko míň lithia, než dnešní plnohodnotné elektromobily. A přitom to už nebylo kolo... fakt bude zajímavé sledovat, jestli se náhodou vývoj městských elektrovozítek náhodou k tomuto nápadu časem nevrátí...

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: jinak krome toho umisteni komponent vsiml jsi n te trikolce prevodu? Plastove prevody a ozubeny remen ... jak mzslis ze to vydrzi dlouho v terenu? :-D No tak se to zakreje atd jasne ... :-D Predbehnout srackou dobu o 40 let umim taky ... tohle je tak do haly nekde ve fabrice ne ven do klasickeho bordelu ...

    Spis si dej na bajkonuru bacha aby ti to neopalilo prdylku ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: při 45 km/h je to znát víc - no urcite. Protoze 45+km/h je typicka rychlost, kterou elektrocyklisti jezdej a budou jezdit. A kolik ze to je ten legalni rychlostni limit? Nebo jsme zase u toho, ze zakonama, co se ti nelibi, se nemusis ridit?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: elektromobil nema spotrebu fosilnich paliv :-D Jen na jeho vyrobu se toho spotrebuje dost a je to nemala soucast ceny ... no nic ...
    Heled pis si jak chces - trikolka te prekona vzdy uz jen stabilitou a celkovym provedenim. Odpruzuj si to jak chces ale blbe navrzenej ram bude vzdy blbe navrzenej ram. Pokud na mizernej zaklad poctavis barak co je uplne super bude stat porad za hovno. :-D

    Pekna trikolka na tom obrazku :-D

    Kolik si mzslis ze bude mit spotrebu auto na dobrych pneumatikach s dobrymi prevody atd ... Pochop ze to tvoje kolo vyjde vyrobne na kolik co fabie :-D To je ale sranda ... LOL A preci jen v ty fabii pokud nebudou prevody a pneumatiky kompromis atd usetrim az 50% energie. Moje auto ma 43kW ... podle palubniho pocitace co jsme tam zkusili namontovat odpovidal spotrebovany prumerny vykon na cestu co jezdim za lenkou kolem 10kW :-D prumerny :-D Takze pokud jen na volnobeh spotrebuju cca 3kW (1,2litru na 100km s nahratym motorem) a na prevodech a treni kol klidne dalsi 3 kW - tak mi to auto jede vlsatne na 4kW :-D :-D :-D S novym motorem a lepsima prevodama bych mohl byt v klidu na pulce a s pneu take ale to uz by nestaly 900kc kus ale mnohem vice ... Jinak dieselova verze s 1,5 HDI je o 150kg tezsi a pritom se s ni da jezdit pod 3,5 litru :-)))

    Takze porovnavat neco co si ladis doma pekne na waty a nebo se vyraby velko za desetinu prodejni ceny je trosku nemozne :-)))

    PS: lenka ma fabii skoro o 50% tesi nez moje auto a s pneumatikama o 20% sirsima (doporuceni vyrobce) atd atd atd a nakonec s ni jezdim za stejne mnozstvi paliva jako s mym vejdu se do 5,5 :-) No a ona klidne za 8 :-) Takze asi by to chtelo se zamyslet a pak neco zvatlat o hovinkach co ani nevis :-DDD

    Nech si podfouknuty pneumatiky pritahni stredy atd a uvidime za kolik pojedes :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam