• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: hmmm, tak třeba já mám plášť co má najeto min. těch 8000 z roku 2015 a ještě něco navíc... a plánuju ho používat dál, je dělanej na cesty kole světa, tedy desítky tisíc km.

    s tebou je to fakt debata: jasně, já asi tvrdím, že nikdo za žádných okolností nebude jezdit autem, že jo...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Jen pro zajimavost :-) rozvody za 4000Kc i s praci a kapalinou a vymenou oleje :-D po 40000 no a jinak je sranda ze po vyndani stareho remenu jsme zjistili ze tam mel remen 60000 cca a kladka a pumpa nejakych 120000 bylo to tam puvodni :-D 19 let LOL asi to delal technik jako ty ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tak jsem v aute prevezl cca 300 kilo materialu a kolik prevezes na kole? Pekne polni cesta a treti trida :-D

    Jen pro porovnani bavil jsem se s kamosem co dela do kol. vMomentalne mi stavi kolo horsky za 4500Kc material a 500 si rekne za praci :-)

    Plast na kolo co znicis pocitejme tak cca za 5000km - 250Kc minimalne aby mel nejake parametry. Kubikuv plast stoji 950 a najede na nem 5000 a je kompletne KO. Kevlarovej odlehcenej 8000km cca 1200Kc/kus
    Pneumatiky na aute co maji najeto 15000km a vzorek o 2mm mensi tudiz na ne pokud to tak pujde najedu 45000km do 2mm vzorku :-) 900Kc kus :-)

    Stredy a loziska pro vetsi zatez na kole - 750 aby to neco umelo - zivotnost max 20000 km. Kubik jezdi zavodne, lozisko za 500 znicil na zavodech za 800Km :-D

    Moje jedno lozisko original od auta - 320Kc kus - menili se po 100000 km protoze vyschla po 18ti letech vazelina a vydreli se :-) na rakouskych silnicich je nemeni lide za celou zivotnost auta (klidne 25 let)

    Tlumice na kolo predni vidlice s vetsim zatizenim - 3500Kc a sakra vice - maximalne 15000km podle terenu
    Hydraulicky tlumic s zivotnosti az 50000km na muj vuz 1100Kc predek a 800Kc zadek ...

    Zadni odpruzeni na kole komplet neco lepsiho 1500Kc idealne max 25000Km opet podle zateze a cesty
    Moje auto - original predni pruzina 700Kc zadni 350Kc - menili se kvuli stari a oreznuti po 18ti letech ...

    Mam pokracovat? :-DDD
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    LINKOS: pst to jsou jen dohady a spekulace ;-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: hele ty asi nebudes mit plastovy shit,ale uvedomujes si,ze si neudelal zadne vypocty te tvoji konstrukce a nevis co to snese pri provozu,ale ohanis se tim,ze ti to delali stavitele kol,i kdyz ti to jen posvareli podle tveho navrhu.

    Hele a jak to je s tim efektivnim vyuzitim kremiku,kdyz ten panel brzo odrovnas. Sice jezdis na solar,ale kdyz ho odrovnas driv nez se stihne vratit energie na jeho vyrobu,tak to asi taky neni moc koser :-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: hele kam si dam nakupni tazku,kdyz vedle bude sedet pritelkyne? Jako pro nepraktickeho cloveka jako si ty to muze vypadat zajimave,ale pro cloveka co dopravni prostredky pouziva k jezdeni do prace,pro nakup a dalsi potrebne doprave,je to na prvni pohled nesmysl. O tom jak je todle vozitko na tom s bezpecnosti uz se prilis rozepisovat nebudu,ty tomu stejne nechces rozumet...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tak solarni kolo nebo solarni moped? Lol
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: bla bla bla
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Pro normalni elektrokolo je limit 25km/h, takze tvech 45km/h je pro ne irelevantni. Pokud chces 45km/h, tak uz to podle zakona neni kolo, ale maly motocykl a musis mit ridicak, SPZ, pojisteni a spoustu dalsich veci, ktere dohromady zretelne prodrazuji jak pro uzivatele, tak vyrobce (a zpetne tedy zase pro uzivatele).

    Ostatne, pokud se bavime o necem, co ma rutinne jezdit 45km/h, cili rychlosti, kterou normalni clovek proste neuslape a _musi_ jet primarne na motor, je velmi idiotske tomu rikat "kolo" bez ohledu na zakon 8))) To je proste motorka. Sice elektricka, ale motorka.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: že by ten limit byl 45 km/h? a že bys na takovém kole na rovině rychle dosáhl rychlosti, při které tě zarazí omezovač, a jel tou rychlostí celou dobu?

    v podstatě to bude moped bez protivnýho bzučení a s cyklistickou přilbou místo motorkářský.... to je celý.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: jj, nějak se hodně těch tříkolek reklamovalo a Sinclar brzy zkrachoval. Ale měl vizi, která prostě předběhla čas... a další modely C10 a hlavně C15 se měly v podstatě přiblížit tomu, kde je dnes Tesla :-)

    (Jinak právě proto, aby to taky nebyl plastový shit, jsem se obrátil po svých pokusech na stavitele cargokol, kteří jsou zvyklí, že jejich produkt musí fakt něco vydržet ...)

    Zpět k Sinclairovi: zejména vozítko C10 by bývala byla hodně nadčasová a efektivní věc, která na trhu dnes chybí, a která by požrala daleko míň lithia, než dnešní plnohodnotné elektromobily. A přitom to už nebylo kolo... fakt bude zajímavé sledovat, jestli se náhodou vývoj městských elektrovozítek náhodou k tomuto nápadu časem nevrátí...

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: jinak krome toho umisteni komponent vsiml jsi n te trikolce prevodu? Plastove prevody a ozubeny remen ... jak mzslis ze to vydrzi dlouho v terenu? :-D No tak se to zakreje atd jasne ... :-D Predbehnout srackou dobu o 40 let umim taky ... tohle je tak do haly nekde ve fabrice ne ven do klasickeho bordelu ...

    Spis si dej na bajkonuru bacha aby ti to neopalilo prdylku ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: při 45 km/h je to znát víc - no urcite. Protoze 45+km/h je typicka rychlost, kterou elektrocyklisti jezdej a budou jezdit. A kolik ze to je ten legalni rychlostni limit? Nebo jsme zase u toho, ze zakonama, co se ti nelibi, se nemusis ridit?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: elektromobil nema spotrebu fosilnich paliv :-D Jen na jeho vyrobu se toho spotrebuje dost a je to nemala soucast ceny ... no nic ...
    Heled pis si jak chces - trikolka te prekona vzdy uz jen stabilitou a celkovym provedenim. Odpruzuj si to jak chces ale blbe navrzenej ram bude vzdy blbe navrzenej ram. Pokud na mizernej zaklad poctavis barak co je uplne super bude stat porad za hovno. :-D

    Pekna trikolka na tom obrazku :-D

    Kolik si mzslis ze bude mit spotrebu auto na dobrych pneumatikach s dobrymi prevody atd ... Pochop ze to tvoje kolo vyjde vyrobne na kolik co fabie :-D To je ale sranda ... LOL A preci jen v ty fabii pokud nebudou prevody a pneumatiky kompromis atd usetrim az 50% energie. Moje auto ma 43kW ... podle palubniho pocitace co jsme tam zkusili namontovat odpovidal spotrebovany prumerny vykon na cestu co jezdim za lenkou kolem 10kW :-D prumerny :-D Takze pokud jen na volnobeh spotrebuju cca 3kW (1,2litru na 100km s nahratym motorem) a na prevodech a treni kol klidne dalsi 3 kW - tak mi to auto jede vlsatne na 4kW :-D :-D :-D S novym motorem a lepsima prevodama bych mohl byt v klidu na pulce a s pneu take ale to uz by nestaly 900kc kus ale mnohem vice ... Jinak dieselova verze s 1,5 HDI je o 150kg tezsi a pritom se s ni da jezdit pod 3,5 litru :-)))

    Takze porovnavat neco co si ladis doma pekne na waty a nebo se vyraby velko za desetinu prodejni ceny je trosku nemozne :-)))

    PS: lenka ma fabii skoro o 50% tesi nez moje auto a s pneumatikama o 20% sirsima (doporuceni vyrobce) atd atd atd a nakonec s ni jezdim za stejne mnozstvi paliva jako s mym vejdu se do 5,5 :-) No a ona klidne za 8 :-) Takze asi by to chtelo se zamyslet a pak neco zvatlat o hovinkach co ani nevis :-DDD

    Nech si podfouknuty pneumatiky pritahni stredy atd a uvidime za kolik pojedes :-D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ale musis uznat,ze "nemas argument proti" si krapanek prepisk :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Předběhnout dobu prakticky o 40 let - to už se počítá!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: auta mají spotřebu fosilních paliv. elektromobily nebudou hned tak levný. na kolech se zapotíš tak jako tak.. a vzpřímená elektrokola prostě mají zbytečně velký odpor vzduchu a při 45 km/h je to znát víc, než u konvenčního kola

    potřebný výkon pro konvenční elektrokolo při max. povoleného rychlosti je cca 700W. pro elektrické lehokolo to i dle simulátorů vychází někde kolem 400W (já plánuju při 33 km/h cca 200W.... ale uvidíme co reálně naměřím..)

    Sir Clive Sinclair a já to vidíme jednoznačně :-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: "Je to pohodlné, rychlé, efektivní, elegantní, lidé si budou sedat do měkkého, skoro jak v autě - prostě nemáš argument, která by lehokola zastavil (jen ty nehody.. ale tam bude samozřejmě potřeba, aby nebyly, a pokud ano, tak aby nebyly fatální)"

    No na to mi reknou,ze je auto rychlejsi,pohodlnejsi a ze jaksi neposuzujou komfort podle toho jestli sedi mekce(skus si dat gauc nekam na ulici a zjistime,jestli je to stejne pohodlne jako doma-podle tebe by byt melo stejne-sedis mekce):-). O bezpecnosti kterou se mi ti doufam aspon okrajove vysvetlit ani mluvit nebudu.
    S tim u nich neuspejes.
    Dobre, argumenty proti:bezpecnost, nosnost, objem prostoru na prepravu osob a zbozi a pouzitelnost, dojezd,teplotni komfort,komfort za deste a vetru... Fakt nemam argument proc je auto lepsi nez solarni lehokolo.
    Jako kdybys napsal spalovani neobnovitelnych zdroju,budis, asi bych namitl,ze si ji taky pouzil k vyrobe toho sveho kola i solaru,ktery ti tam pravdepodobne zas tak dlouho pri pouzivani na kole nevydrzi,ale furt by to bylo lepsi nez ty nesmysly.

    Hele a jak to je s tou efektivitou vyuziti kremiku a energie na vyrobu solaru,kdyz si ten predchozi zlikvidoval... Takove mrhani...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jj.... vezmu si s sebou jedno- a pětidolarové bankovky a flašku vodky. v Kazachstánu člověk nikdy neví :-) (a co teprve jestli na Bajkonuru dezertuju ze závodu a odchýlím se ze stepi rovnou na Mars!)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: ja ti drzim palce. jen mam strach aby si se nam neztratil nekde v kazachstanu. pro jistotu si porid nejakou prirucku o preziti v divocine. pomuze ti to si obstarat jidlo a pristresi kdekoliv
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam