• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: jj, nějak se hodně těch tříkolek reklamovalo a Sinclar brzy zkrachoval. Ale měl vizi, která prostě předběhla čas... a další modely C10 a hlavně C15 se měly v podstatě přiblížit tomu, kde je dnes Tesla :-)

    (Jinak právě proto, aby to taky nebyl plastový shit, jsem se obrátil po svých pokusech na stavitele cargokol, kteří jsou zvyklí, že jejich produkt musí fakt něco vydržet ...)

    Zpět k Sinclairovi: zejména vozítko C10 by bývala byla hodně nadčasová a efektivní věc, která na trhu dnes chybí, a která by požrala daleko míň lithia, než dnešní plnohodnotné elektromobily. A přitom to už nebylo kolo... fakt bude zajímavé sledovat, jestli se náhodou vývoj městských elektrovozítek náhodou k tomuto nápadu časem nevrátí...

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: jinak krome toho umisteni komponent vsiml jsi n te trikolce prevodu? Plastove prevody a ozubeny remen ... jak mzslis ze to vydrzi dlouho v terenu? :-D No tak se to zakreje atd jasne ... :-D Predbehnout srackou dobu o 40 let umim taky ... tohle je tak do haly nekde ve fabrice ne ven do klasickeho bordelu ...

    Spis si dej na bajkonuru bacha aby ti to neopalilo prdylku ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: při 45 km/h je to znát víc - no urcite. Protoze 45+km/h je typicka rychlost, kterou elektrocyklisti jezdej a budou jezdit. A kolik ze to je ten legalni rychlostni limit? Nebo jsme zase u toho, ze zakonama, co se ti nelibi, se nemusis ridit?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: elektromobil nema spotrebu fosilnich paliv :-D Jen na jeho vyrobu se toho spotrebuje dost a je to nemala soucast ceny ... no nic ...
    Heled pis si jak chces - trikolka te prekona vzdy uz jen stabilitou a celkovym provedenim. Odpruzuj si to jak chces ale blbe navrzenej ram bude vzdy blbe navrzenej ram. Pokud na mizernej zaklad poctavis barak co je uplne super bude stat porad za hovno. :-D

    Pekna trikolka na tom obrazku :-D

    Kolik si mzslis ze bude mit spotrebu auto na dobrych pneumatikach s dobrymi prevody atd ... Pochop ze to tvoje kolo vyjde vyrobne na kolik co fabie :-D To je ale sranda ... LOL A preci jen v ty fabii pokud nebudou prevody a pneumatiky kompromis atd usetrim az 50% energie. Moje auto ma 43kW ... podle palubniho pocitace co jsme tam zkusili namontovat odpovidal spotrebovany prumerny vykon na cestu co jezdim za lenkou kolem 10kW :-D prumerny :-D Takze pokud jen na volnobeh spotrebuju cca 3kW (1,2litru na 100km s nahratym motorem) a na prevodech a treni kol klidne dalsi 3 kW - tak mi to auto jede vlsatne na 4kW :-D :-D :-D S novym motorem a lepsima prevodama bych mohl byt v klidu na pulce a s pneu take ale to uz by nestaly 900kc kus ale mnohem vice ... Jinak dieselova verze s 1,5 HDI je o 150kg tezsi a pritom se s ni da jezdit pod 3,5 litru :-)))

    Takze porovnavat neco co si ladis doma pekne na waty a nebo se vyraby velko za desetinu prodejni ceny je trosku nemozne :-)))

    PS: lenka ma fabii skoro o 50% tesi nez moje auto a s pneumatikama o 20% sirsima (doporuceni vyrobce) atd atd atd a nakonec s ni jezdim za stejne mnozstvi paliva jako s mym vejdu se do 5,5 :-) No a ona klidne za 8 :-) Takze asi by to chtelo se zamyslet a pak neco zvatlat o hovinkach co ani nevis :-DDD

    Nech si podfouknuty pneumatiky pritahni stredy atd a uvidime za kolik pojedes :-D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ale musis uznat,ze "nemas argument proti" si krapanek prepisk :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Předběhnout dobu prakticky o 40 let - to už se počítá!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: auta mají spotřebu fosilních paliv. elektromobily nebudou hned tak levný. na kolech se zapotíš tak jako tak.. a vzpřímená elektrokola prostě mají zbytečně velký odpor vzduchu a při 45 km/h je to znát víc, než u konvenčního kola

    potřebný výkon pro konvenční elektrokolo při max. povoleného rychlosti je cca 700W. pro elektrické lehokolo to i dle simulátorů vychází někde kolem 400W (já plánuju při 33 km/h cca 200W.... ale uvidíme co reálně naměřím..)

    Sir Clive Sinclair a já to vidíme jednoznačně :-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: "Je to pohodlné, rychlé, efektivní, elegantní, lidé si budou sedat do měkkého, skoro jak v autě - prostě nemáš argument, která by lehokola zastavil (jen ty nehody.. ale tam bude samozřejmě potřeba, aby nebyly, a pokud ano, tak aby nebyly fatální)"

    No na to mi reknou,ze je auto rychlejsi,pohodlnejsi a ze jaksi neposuzujou komfort podle toho jestli sedi mekce(skus si dat gauc nekam na ulici a zjistime,jestli je to stejne pohodlne jako doma-podle tebe by byt melo stejne-sedis mekce):-). O bezpecnosti kterou se mi ti doufam aspon okrajove vysvetlit ani mluvit nebudu.
    S tim u nich neuspejes.
    Dobre, argumenty proti:bezpecnost, nosnost, objem prostoru na prepravu osob a zbozi a pouzitelnost, dojezd,teplotni komfort,komfort za deste a vetru... Fakt nemam argument proc je auto lepsi nez solarni lehokolo.
    Jako kdybys napsal spalovani neobnovitelnych zdroju,budis, asi bych namitl,ze si ji taky pouzil k vyrobe toho sveho kola i solaru,ktery ti tam pravdepodobne zas tak dlouho pri pouzivani na kole nevydrzi,ale furt by to bylo lepsi nez ty nesmysly.

    Hele a jak to je s tou efektivitou vyuziti kremiku a energie na vyrobu solaru,kdyz si ten predchozi zlikvidoval... Takove mrhani...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jj.... vezmu si s sebou jedno- a pětidolarové bankovky a flašku vodky. v Kazachstánu člověk nikdy neví :-) (a co teprve jestli na Bajkonuru dezertuju ze závodu a odchýlím se ze stepi rovnou na Mars!)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: ja ti drzim palce. jen mam strach aby si se nam neztratil nekde v kazachstanu. pro jistotu si porid nejakou prirucku o preziti v divocine. pomuze ti to si obstarat jidlo a pristresi kdekoliv
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jj, tříkolky jsou nejlepší. určitě mě porazej. a vůbec to kolo mám špatný.. zbytečně odpružený a bůhví, jestli vůbec vyjedu.

    (máte radost? takhle mám psát? :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: no jo no a prave proto chci trikolku :-))) troliku ono jde i o to ze te to snadneji shodi :-P

    CYBERHIPPY: ma i lepsi ram :-))) a je to trikolka :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: prostě nemáš argument, která by lehokola zastavil - skoda, ze realita ma ocividne krapet jinej nazor. Lehokola existujou uz janevimkolik desitek let a presto porad nic moc. Zvlastni, kdyz "neexistuje zadnej argument, kterej by je zastavil". Asi nejaka konspirace 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: efektivnější jsou ve spotřebě energie. Cena elektromobilů půjde dolů jen pomalu.. sériová výroba to zlepší, ale jakmile bude dost stojanů, tak zase poroste poptávka a tím pádem se ty ceny budou dost dlouho držet tam, kde jsou teď.

    Elektrokola vyřeší velkou část situací individuální mobility i bez auta nebo motorky. A elektrické lehokolo je logický vývoj elektrokol - nabízí daleko menší spotřebu a tím v podstatě téměř dvojnásobný dojezd při stejné rychlosti (protože součinitel odporu může v podstatě klidně i poloviční)

    Je to pohodlné, rychlé, efektivní, elegantní, lidé si budou sedat do měkkého, skoro jak v autě - prostě nemáš argument, která by lehokola zastavil (jen ty nehody.. ale tam bude samozřejmě potřeba, aby nebyly, a pokud ano, tak aby nebyly fatální)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...chaosova konkurence ...uchytenie panelov vypada elegantne ;o)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: panely my spadly v roce 2015 z daleko větší výšky po cestě asi tak 20x, děkuji za starostlivost (ano - právě proto sem se rozhodl je dát tentokrát výrazně níž a opatřit si daleko lepší stojany na stříšku)

    Obecně, vzpěry stříšky budou tentokrát mít tvar něco mezi V a U - takové jako V se širokou základnou. Šířka téhle základny se momentálně řeší - ale měla by být taková, aby se při pádu do strany kolo opřelo o tu vzpěru a ne o stříšku. V tom místě bude samozřejmě nějaký gumový špunt, nebo možná molitanové polstrování, nebo něco - prostě bude snaha, aby to sebou při pádu netřísklo plnou vahou o zem, jako to dělala ta bambusová verze.

    stříška trčí 40 cm do stran ve výšce cca 130-140 cm (budeme dolaďovat - jde hodně i o výhled). "ramena" na kterých budou připevněné nožičky stříšky, budou přesně v poloviční výšce (popravdě - dost přesně). V tom případě musí vyčnívat do boku více než 20 cm (protože věta o podobnosti trojúhelníků), aby se celé kolo opřelo o tato ocelová "ramena" (vepředu v místě připojení osy přední vidlice na "krk" a vzadu na nosiči) a ne o hliník nebo o stříšku.

    Jak vidíš, tak současně tato min. 40 cm široká ocelová ramena vepředu a vzadu budou v případě pádu vytvářet určitou bariéru, která mi sice vzadu moc nezachrání, ale vepředu má slušnou šanci opřít se způsobem, který zabrání předku kola nacpat se minimálně pod osobák, když ne pod náklaďák). Kolo se v ten moment začne stáčet do strany (částečně se ale bude rám i ohýbat a deformovat, protože příčné příhrady nejsou po celé délce).. a tomu, aby se mi pod kola dostala zadní část těla, by měly zabránit mj. zavazadla, která budou mírně širší, než moje tělo: měl by se tam udělat "špunt", který se celý nenacpe pod auto a bude mě sunout po silnici (opět: tomu, aby mi to rozdrtilo spodní nohu, by mělo zabránit to ocelové rameno vepředu a řídítka, která se v tenhle moment taky už opřou o zem... dodám obrázek na boku ležícího kola, aby to bylo jasnější...).

    po pádu kola do boku kolama (a nikoliv stříškou) dopředu by vlastně zrychlení po plném nárazu měla pohltit sedačka - bude to bůhvíkolik g kolmo zezhora, nic příjemného, ale současně asi ve směru, kdy mám nejlepší šanci to ustát (minimálně pokud to auto bude už skoro stát na místě... což se snad dá doufat, že by třeba trochu brzdilo...)

    (současně taky uvažuju zachytit za ta přední ramena nějakou formu kombinace blatníku a aerodynamického štítu... ale spíš jen experimentálně, kvůli proměření spotřeby... ne že bych si od toho něco skutečně sliboval)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tu studii jsem ti poslal aby jsi videl co je potreba nez to postavis. Ne to delat obrqcene. Poslal jsem ti to video proto, ze tebe muzou prevazit panely a rozflakas je. Hihi kineticka energie je svine. Ale ber to jen jako troleni ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: proboha, proč sem pouštíš video jak někdo spadl z 20 cm do bláta? :-)

    jinak tam ten Supersonic je hezký nápad, jak spojuje řídítka a přední nápravu. Ale přeci jen je tam jezdec asi 20 cm blíž k zemi, než budu já.. a já si nechci odřít lokty, naopak mít ruce výš nad zemí na lehokole docela usnadňuje přenášení váhy (ono by s lehokolo nemělo balancovat přenášením váhy... ale to platí o opravdové _leho_ -kolo, to moje je spíš "sedokolo", kompromisní uspořádání... jak kvůli bezpečnosti, tak kvůli světlosti, nutné pro průjezd terénem)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: https://www.youtube.com/watch?v=u1r4H5awPy0
    Recumbent crash
    https://www.youtube.com/watch?v=PBL3raeL94o

    LOWRACER SUPERSONIC - THE CREATION
    https://www.youtube.com/watch?v=NE60Z6_P9To

    Crash in the desert
    https://www.youtube.com/watch?v=Xob45AAv-vM

    ukaz mi blbecku jak bys tohle prezil na lehokole :-D https://www.youtube.com/watch?v=wTw95pqYs1w

    Prosim te uz ho postav at je klid :-DDD
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: bocni naraz,treba kdyz ti nekdo neda prednost? Jo aha to se ti na kole stat nemuze,to se stava jen autum...
    Jo bocni naraz je nepravdepodobny,tak hodime pohadku o nastrceni strechy pod auto,jasne vse ok.
    Jasne cyklista na kole je videt mnohem hur nez plocha strecha zhruba v urovni oci,jasne ta se prehlidnout neda,to da rozum.

    Muzes mi jeste vysvetlit tu efektivitu lehokol oproti autum,zvazuju,ze bych doporucil vsem sousedim aby na tom jezdili do prace,jen potrebuju tvoje skvele argumenty abych jim to mohl poradne vysvetlit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam