• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    REDGUY: jen v jednom nesouhlasim. imho by to vypocitat nezvladl
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ale co když bude solární panel na střeše levnější - a hlavně lehčí - než ekvivalent "kanystru" na elektřinu? - a greentardska idiocie pokracuje. Je uplne jedno, jestli bude "levnejsi a lehci", podstatny je, ze tvuj model "dojde mi energie, tak to necham NEKOLIK DNI stat a ono se to dobije" je proste vrcholne nepraktickej. Pro rozumnou dobu nabijeni je ten ekvivalentni kanystr jak velkej? Pul litru? Litr? Cili ve vysledku naprosto nulovej prinos.
    Jo, jasne, solar na strese je cute, protoze staci mozna na trochu klimatizace a dobijeni telefonu. Ale zdroj energie pro pohyb toho auta, byt sekundarni nebo i tercialni, to proste neni. Tesla ma 85kWh baterii a dojed 420km. Jakpak dlouho takovou baterku trva i treba jen na deset procent ze stresniho panelu v prumernym stredoevropskym pocasi? Takovouhle aritmetiku bys zvladnout mohl...
    CUKI
    CUKI --- ---
    tak soláry mají napevno kabely, takže sháním něco takového:
    Connector to the parallel connection one to four way - www.ledats.pl
    https://www.ledats.pl/...oria-do-paneli-i-kontrolerow/2683-connector-to-the-parallel-connection.html
    https://www.alibaba.com/...r-connectors_60669815410.html?spm=a2700.7724838.2017115.127.8712255LOT6UI

    prodává se to někde i u nás? Ideálně aby 4mm kabel byl jen u těch tří a ten 4 už by šel něčím širším...
    Nebo kdyby se to někde vyrábělo přímo na míru, tak aby ten vývodní kabel měl min 4m a konektor už nebude potřeba...

    Tohle asi neseženu co?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: rekuperaci mít budu, a důvodů, proč té energie nejde získat moc je u kola víc - důležitý je třeba maximální nabíjecí proud baterky (ten budu mít celkem velký)

    Tesla nezískává rekuperací zrovna málo (a dokonce i takový Nissan Leaf ledacos narekuperuje)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: ono by možná stačlio z provozu vyřadit idioty :-) spíš to skončí nějakým hybridem, rozšířením dnešních systémů částečné asistence řidiči.. prostě auto bude mít víc nástrojů, které převezmou kontrolu, když zjistí, že řidič se snaží zabít sebe nebo někoho jiného (a ano, bude s tím spousta etických problémů...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ale co když bude solární panel na střeše levnější - a hlavně lehčí - než ekvivalent "kanystru" na elektřinu?

    v elektromobilu prostě nemáš nic jako "kanystr", se kterým by sis došel k nabíječce. V civilizovaných zemích se jistě objeví služba on-demand dobíjecích aut, které za tebou přijedou a dobijí tě buď z velké baterky (Tesla Semi?) nebo energocentrálou. Ale mimo dosah těchto služeb...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: heled kubik co jezdi zavodne dostal led svetlo co ma 10w hihi sviti to jak auto :-) za 1200 z ebay. Na technicke meri uhel a minimalni a maximalni svit. Uz jsem svetla brousil a vivnitr cistil. Homologace je i kvuli vnitrni konstrukci. To ze chodci dostanou reflexni vesty neznamena zvyseni rychlosti. A to ze nekdo sere na znacky a jede 90 tam kde litaj zvirata je na pojistovne. Osobne jak vidim v dalce tecky taktroubim a prepinam na potkavacky. Ta krava srnka utece.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: to je prave to kouzelne, chodec se muze vyskytnout uplne na necekanych mistech,stejne tak cyklista. Maji udelat vse proto aby byli videt a nebo uhnout do prikopu. Je to v ramci jejich bezpeci a samozrejme i meho. Pokud pro to neudelaji aspon to zakladni,nejaky reflexni prvek(chodci),je spravne,ze dostanou pokutu,jednou to je ucasnik silnicniho provozu a je jedno,ze jde pesky.
    Je fajn kdyz podkaz chodce s baterkou,co sviti nejen sobe na cestu,ale hlavne ostatni o nem vedi,o to vic pak nechapu,kdyz potkam rodinku bez niceho.
    Zachranuje to zivoty.
    Na srnky se zas tak nesere u nas treba aplikuji nejake odpuzovace. Muzes zkusit jim vsem nandat reflexni prvky.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CUKI: Jedna věc jsou chodci, ale stejně tak můžeš srazit lesní zvěř. Nebo jak by jsi to chtěl vyřešit? Má mít srnka taky reflexní vestu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Ano pokud je to za snížené viditelnosti v nepřehledném úseku je i 50 na místě. Jedna věc jsou chodci, ale stejně tak můžeš srazit lesní zvěř. Nebo jak by jsi to chtěl vyřešit? Má mít srnka taky reflexní vestu?:
    Stejně tak mi vadí podivné homologace osvětlení automobilů. Jako řeší se u toho každá pí.ovina a bez homologace (i kdyby to parametry splňovalo) dostaneš minimálně pokutu. Ale to, že ty auta mají rozdílné výkony osvětlení nikdo neřeší. Stejně tak je problém když jedeš proti takovému autu na kole, kde tak silné světlo není ani technicky možné. A nejde zdaleka jen o dálkové světla...
    Pokud jsi na silnici, kde se může vyskytovat zvěř nebo chodec, měl by jsi k tomu přizpůsobit rychlost. Pokud jezdíš tak rychle, že nedokážeš překonat statickou překážku na silnici, nejsi způsobilý vůbec řídit!

    To že někdo záměrně ty reflexní prvky jako chodec nemá, to už je jejich hloupost. Ale aby za to mohli být pokutováni znamená, že na ostatní zvířata prakticky se.eme! Protože tímto se akorát zvýší rychlost...

    ...Tak a teď jsem zvědavej na ty mínusy :-D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: to jako budem jezdit mimo vesnice 50? To s tou vestou zni jak nejaka planovana konspiracka. Uznej,ze chodec co neni videt je nebezpecny nejen sobe,ale i ostatnim,treba nehoda kdy to na posledni chvili strhnes,neustoji a skoncis ve strome. To same cyklista,uz jsem kdysi malem babku na kole srazil,tma ani odrazka ani svetylko.
    Na druhou stranu jsem v noci potkal i auto bez svetel,navic na rovince kde se rado predjizdi...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: grafit hlinik titan atd - ale cena ...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    dovedu si predstavit lehci auta, ale to bude az budou ridit vyhradne umela inteligence a lidssti ridici nebudou smet do provozu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: skodovka prave ukazuje docela slusne :-DDD Kdyz budu mit 3 litrovej turbodiesel tak ti budu verit :-))) Ale s 1,2l motorem ne :-D

    Tak ono 1,9 s podobnym vykonem vychazi celkem podobne - kdyz nejezdis jako zenska :-P

    Automat co je treba i 9viti stupnovej s dvojtym hydrodynamickym menicem - radi 1 3 5? A na petku jak na automat mzslis jak?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: krom počátku po resetování, to ukazuje velmi přesně. Měřeno podle ujetých nádrží. To není Škodovka :-)
    Ono tam moc žádný velký rozjíždění není. Řadím jedna tři pět a na pětku jezdím vesměs jak na automat. Ve městě je to trochu jiné...
    Nicméně na malém úseku (okruh 88 kilometrů) v Sierra Nevadě kde nejsou moc serpentiny, jsem se se dostal na 5,8l Téměř od moře několikrát do dvou kilometrů a zpátky. Trvám na tom, že pokud nejezdíš jak kokot a nešlapeš furt na brzdu, tak je to hodně podobný jako kdyby jsi jel po rovině.

    Jinak třeba nic proti koncernový 1,9ce musíš ale porovnávat dva jinak identické motory.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: mluvim o okamzite - ne prumeru za tisice kilometru :-) No a pri studenem motoru ci rozjizdeni atd ti to vic neukaze vid :-) Jinak si klidne litr pridej ... podle auta to ukazuje i o litr jinou hodnotu ...

    No Kdyz budu mit dvou litrovy clio tak mi to pojede na volnobeh na 50 za min nez s timhle malym moturkem :-D tomu se rika - zbytecny vykon :-DDD
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: To se ale bavíš o nějakých extrémech. Já do té doby dokud nepotřebuji brzdit (což se mi v Čechách stává málokdy) tak je to stejné. Nevím jak to dělám, ale dlouhodobá spotřeba je stále stejná 5.7l, klesne to jen dlouhou cestou po dálnici v Německu a stoupne právě v těch serpentinách. To se ale bavíme o vrcholcích Alp, Pyrenejí, Sierra Nevady,...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: to prave nemuzes ... protoze z kopce te tahne gravitace takze kdyz nechaz zarazeny kvalt tak jedes za nula prd ... takze po rovine si to jedu za 5l cca ... do kopce za 13l cca a z kopce za 0,5l cca ... tudiz jizda do kopce a pak z kopce me prijde draz nez kdyby tam byl tunel ... cim vetsi naklon tim ze vice projevuje gravitace - vetsi zatez a spotreba ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Netuším co počítáš. Já píšu že pokud pojedu 5km do kopce a 5km z kopce je to podobné jako když jedu 10km po rovině. Ne, že to co vydám na cestu do kopce dostanu zase z kopce!!! Je to stejné jako u benzínů.
    Rekuperace má smysl jen u hodně kopcovitého terénu. Ostatně se stačí podívat na tramvaje v Praze. Jen málokterá linka jezdí s rekuperací, protože to nemá moc smysl.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: jinak osobne bych bral 120KW clio :-D kdo ma predjizdet minutu :-(((

    Nevim kdo ti dal minus za dotace ale vetsinu bych jich taky zrusil ... slouzi to stejne z vetsiny jen k tomu aby si nekdo vic nahrabal a zaplatilo mu to co nejvetsi mnozstvi lidi ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: aha a odpor vzduchu a treni gum atd ... no jo ja vim xchaoz tady chtel taky dobijet baterie z brzdeni a pak nejak zjistil ze ty energie moc neni ... zkus to propocitat :-P
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam