ABDULAH: Co mám v tom článku najít? krom toho že stále nevím na co je tam ten 70W větrák? Ten výkon je podle mě nutný jen na dochlazování spalovacího motoru ne? U elektromobilů by ten ventilátor mohl být IMHO mnohem slabší.
A dost stupidní jak v tom článku udávají spotřebu na 100Km. Sice jízda trochu pomůže právě s tou výměnou vzduchu v kondenzátoru. Nicméně je jasné že pokud auto stojí může spotřeba na 100 limitovat k nekonečnu, že? Respektive bude rovna spotřebě nádrže :-)
Větrák v klimě jede jen když auto stojí nebo jede pomalu.
A spotřebu 0,1l/h jsem vyhodnotil dle palubního počítače, který je u mého auta přesný. Ta klimatizace podle některých asi nemá dostatečný výkon, nicméně větší jsem zatím nepotřeboval. Stejně tak nepocituji nedostatečný (snížený) výkon auta při puštěné klimatizaci.
Stále se točíme kolem teoretických potřeb. Skoro mi přijde, že ty jezdíš, tedy vlastně pouze stojíš, věčně v koloně při -20°C :-D
Kdybych chtěl rejpat, tak v té koloně ti to ani nedobije baterii a motor musí stále zbytečně jet.
Myslím, že mnohem vhodnější, než porovnávání nevýhod oproti spalovacím motorům by bylo vhodné se nejprve soustředit na ty nesporné výhody a využít jich. Dle toho se dá zaměřit na primární cílové skupiny, díky kterým se elektromobily rozšíří a vývoj půjde mílovými kroky kupředu. Do té doby dokud ta cílovka bude z většiny pouze pro lidi co si potřebují zlepšit kredit se vývoj nikam daleko nedostane.
Druhé poposunutí výhod by bylo vojenské využití, ale bez něj bych se raději obešel...