• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JAZZZ: celyho systemu
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    ABDULAH: to ale neni vina obnovitelnych zdroju, nybr ceskych politiku. stezovat si muzes jit treba na lamparnu ;)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Hele at pocitam jak pocitam kdyby se ty prachy narvaly do jaderek mame dva temeliny navic plus tenhle dostavenej a par precerpavacek a hlavne klid ... https://m.penize.cz/bydleni/320411-kolik-nas-stoji-obnovitelne-zdroje
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Svět upouští od dotací elektromobilů, jejich prodeje proto někde klesají | TESLAFAN
    https://www.teslafan.cz/...y/svet-upousti-od-dotaci-elektromobilu-jejich-prodeje-proto-nekde-klesaji
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Jednamala baterie - https://youtu.be/2vIrpU_PVrM hihi ted co udela ta z tesly?
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    CUKI: No, pár lithiovejch batrek už jsem hořet viděl. Bez ohledu na to co je kde v médiích bych nechtěl mít v jednom autě lithiovou megabaterku + plynovou flašku ...
    On "obyčejnej" požár elektroinstalace se svým průběhem moc nedá srovnávat s průběhem požáru lithiovýho aku ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    SPECZ: Myslím, že ochránit cca 5l LPG nádrž na druhém konci auta je mnohem snazší než konvenční 40l. A elektriku má dneska každé auto. Hořící elektromobily jsou pouze mediální senzace, kterou se snaží přiživovat automobilové koncerny co to jde. O tom, že sousedovi komplet shořelo konvenční auto jsem se dozvěděl až po měsíci náhodou. A o Tesle co jí po nárazu do sloupu blafl kufr na druhé straně zeměkoule ví dnes kde kdo. Mimochodem shořel jen ten kufr nic jiného.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    ABDULAH: No nevim, mit v jednom aute kopu li-xx clanku a k tomu flasku s plynem - to je v pripade nehody dost vybusnej mix ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: to neni spatnej napad :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: nezávislé plynové topení dává smysl, nějak jsem z toho co se tu psalo pochopil že by mělo být elektrické.
    Svým způsobem by nemuselo být marné mít v elektromobilu nezávislou plynovou nádrž na topení a vaření (rád bych obytný elektromobil). Cena plynu z pistole je mnohem nižší než výměnné PB bomby.
    Celý systém by se dal udělat modulový a nezávislý. Tedy by to neubíralo spolehlivosti systému.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: kamos na c5 ho ma rizeny pwm ... Oba dva i kabinovej.

    Nezavisle topeni bejva plynove ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    No budu se ta to muset podívat. Mám pocit, že jsou dva, ale jestli to dobře chápu tak ten první je společný s chlazením motoru a je podstatně silnější. Ten je vlastně spínán automaticky kdy je potřeba a nemůžu ho sám ovlivnit. Buď motor nebo klimoška si ho sepne, kdy chce. Mám pocit, že není vícestupňový ale jede jen opravdu občasně.
    No a ten druhý ten je manuálně spínán z kabiny. Pokud zrovna neodmlžuju jede na první stupeň z pěti klimoška neklimoška. Takže to s tou potřebou energie na víc nebude tak žhavý. Ten druhej prostě pojede v jakémkoli autě.

    Prostě a jednoduše topit odporovým drátem z baterie je podle mě šílenost. To ty nezávisle topení v obytňácích topí taky odporovým drátem?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: fabie ukazuje od 0,1 a sahara bezi automaticky po zapnuti klimatizace ... ma 4ri stupne toceni - typuju podle hluku co vydava - ale bezi porad ... Pokud bude odporovy drat - bude stacit jeden - pokud mas TC musis mit dva ...

    Prosim te ber to logicky ... nemuzes mit vetrak spolecnej - musis mit dva ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Nemám fóbii ale Toyotu. Ten počítač je fakt přesnej, ale ukazuje asi od půl litru vejš, takže pokud se nerozjedu tak je stále 0,0 ne že by to neměřil, ale nezobrazuje to. Na průměrech to ale poznat skoro není.
    A ty větráky nejedou podle mě furt a hlavně tam bude potřeba větrák i když to bude pouze odporový drát, pokud nebudeš mít v kabině elektrický křeslo :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    10 nanometer materials enable three times the conversion of heat to electricity | NextBigFuture.com
    https://www.nextbigfuture.com/...rials-enable-three-times-the-conversion-of-heat-to-electricity.html

    dobre :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: podivej se pokud mas nejakou klimu mas dva vymeniky ... jeden musis ofukovat - sahara a z nej beres teplo ... a druhej vymenik predava teplo do kabiny - 1W vetrackem to neudelas ani jedno ani druhe ...

    oje pidi sahara ma na aute bez klimy blbejch 5A 12V motor - to mas 60W a vetrak do kabiny ma take 5A 12V Motor ano u meho auta je to jeste odporem - rizeni otacek - dnes PWM ... Co mame vetsi auta v praci je na vetrak 6A 24V motor ... to musis pricist k tomu kompresosru a vsemu na TC ...

    Je jasne jak to myslim? dekuji

    Heled mluvilo se o extremu ne o tom co je normalni - netocim se kolem - pouze me zajimal extrem - kdy ucinnost TČ je proste skoro nulova - nic vic nic min ...

    Jak jsem psal - doufam ze muj pristi vuz bude elektromobil - a ze treba problem s teplotni konstantou baterek taky pohnou nejakym jinym dielektrikem atd ...

    PS: u fabie ma palubni pocitac klidne litr rozdil od zkutecne hodnoty - a reknou ti to sami ve skodovce :-) takze pokud mas opravdu presny pocitac tak bud rad, ale nikdo mi nepotvrdil ze by presnost byla pod pul litru. Klidne se optej po lidech co do toho delaji :-)

    PSS: pokud fabia 1.4 16V stoji na miste je jeji spotreba podle meraku pod 1.2 litru :-) coz neni tak spatne ... se vsim spustenym pokud se nepletu ukazovala 1,5l coz je pekne ... Beru ze ma automatickou klimu a prumer za cekani na 35ce v kolone v tomhle peknem pocasi kolem nuly ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Co mám v tom článku najít? krom toho že stále nevím na co je tam ten 70W větrák? Ten výkon je podle mě nutný jen na dochlazování spalovacího motoru ne? U elektromobilů by ten ventilátor mohl být IMHO mnohem slabší.
    A dost stupidní jak v tom článku udávají spotřebu na 100Km. Sice jízda trochu pomůže právě s tou výměnou vzduchu v kondenzátoru. Nicméně je jasné že pokud auto stojí může spotřeba na 100 limitovat k nekonečnu, že? Respektive bude rovna spotřebě nádrže :-)
    Větrák v klimě jede jen když auto stojí nebo jede pomalu.
    A spotřebu 0,1l/h jsem vyhodnotil dle palubního počítače, který je u mého auta přesný. Ta klimatizace podle některých asi nemá dostatečný výkon, nicméně větší jsem zatím nepotřeboval. Stejně tak nepocituji nedostatečný (snížený) výkon auta při puštěné klimatizaci.

    Stále se točíme kolem teoretických potřeb. Skoro mi přijde, že ty jezdíš, tedy vlastně pouze stojíš, věčně v koloně při -20°C :-D
    Kdybych chtěl rejpat, tak v té koloně ti to ani nedobije baterii a motor musí stále zbytečně jet.

    Myslím, že mnohem vhodnější, než porovnávání nevýhod oproti spalovacím motorům by bylo vhodné se nejprve soustředit na ty nesporné výhody a využít jich. Dle toho se dá zaměřit na primární cílové skupiny, díky kterým se elektromobily rozšíří a vývoj půjde mílovými kroky kupředu. Do té doby dokud ta cílovka bude z většiny pouze pro lidi co si potřebují zlepšit kredit se vývoj nikam daleko nedostane.
    Druhé poposunutí výhod by bylo vojenské využití, ale bez něj bych se raději obešel...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam