• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: to právě chci vyzkoušet v praxi :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a v cem ze je ta vektorova jednotka tak lepsi?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jinak ti http://pearcontrol.cz/ už mají web a dělají fakt dost zajímavé věci. Jsem hrdý, že testuju prototyp jejich vektorové řídící jednotky :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: jako poloměr zatáčení dostatečný, ale ty sexy harley řídítka se při zatáčení mají tendenci vrazit jezdci do žeber :-)

    většinu normálních zatáček je možné projet prostý naklopením (ostatně, můj tandem 2013 byl velmi podobně dlouhý). jediný problém tam jsou chybějící instinky pro řízení jednostopého vozidla z pozice zezadu... např. co se udržení rovnováhy během pomalu projeté zatáčky týče (částečně je to tím, že lehokola obecně a lowridery zvláště se v nízkých rychlostech nebalancují přenášením váhy, ale korigováním směru jízdy řídítky...)

    jako bude to ještě chtít trénink. další zkušební jízdy zítra, tak budou i čísla (např. proud při různých rychlostech, apod.)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: to jeste doladi ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    pěkný :-) počítám že ta baterka dole tomu dodává trošku stabilitu, před osazením to moc stabilně nevypadalo :D

    a docela slabý poloměr otáčení, nevím jak vypadá ten suntrip, ale jestli tam budou ostré zatáčky tak jseš trochu v prčicích :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tak si dovolím....
    Michal "xChaos" Polak - The Sun Trip 2018
    http://www.youtube.com/watch?v=W8ja7BT5wk4

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: no, velomobil bez elektrické asistence do kopce musí být dost zlo :-) taky osvětlení by měl zlepšit (já budu mít ledkové pásy na solárních panelech - bílé vepředu, červené vzadu)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: ja myslel ze uz to davno testujes v inkognito modu :)
    Šílenec z Brna ohrožuje životy: Jezdí po městě v banánu a lidé jsouz něj na prášky! – eXtra.cz
    http://www.extra.cz/...ec-z-brna-ohrozuje-zivoty-jezdi-po-meste-v-bananu-a-lide-jsou-z-nej-na-prasky

    kazdopadne to vypada pekne harlejacky, born tu bi vajld!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QNEDLEEQ: motor v předním kole má taky svoje výhody.. např. rovnoměrnější rozložení hmotnosti (motor je dost těžký, že...), pohon v terénu 2x2, jednodušší uspořádání (nemusí se tam vedle motoru nacpat ještě kazet s převody), atd.

    Kratší dráty výpletu (protože přímý motor v je větší než obyčejný náboj kola) taky nejsou mechanicky úplně optimální, takže zatížit kolo s motorem míň v tomhle případě dává docela smysl.

    Jinak samozřejmě, motor asistující šlapání (taky se někdy říká středový) má díky převodům +/- konstatní účinnost skoro ve všech rychlostech a stoupáních, zatímco účinnost motoru v náboji v nižších rychlostech klesá.

    Tohle řeší vektorová (sinová) řídící jednotka, která aspoň nevyrábí pomocí motoru teplo (nebo ne tolik, jako jednotky posílající obdélníkové pulzy). Ale při nižších otáčkách zjevně 1 kW motor nedodá 1 kW mechanické práce. Hodí se spíš na překonávání odporu vzduchu, než do kopců, no. Ale má spoustu výhod.. např. motor u šlapek víc opotřebovává řetěz a celkově to pak má už víc charakter motorky, než kola. A samozřejmě... není možné rekuperačně brzdit.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tak dneska poprvé na elektřinu :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jj, poradím za cenu součástek, ale na kratší vzdálenosti a adrenalinovější výkony jsou populární středové motory a do těch moc nedělám :-) (mají určité výhody.. ale ne když chcete jet 12000 km, to byste potom museli měnit řetěz).

    ABDULAH:
    jako na konverzi s přímým motorem v náboji kola fakt není moc řešit... http://www.e-pohon.cz

    a nejvíc cool jsou nové jednotky PearControl...mám prototyp :-)
    SODOFKA
    SODOFKA --- ---
    Ahoj, shanim měnič s rozsahem pro MPPT od 15 Vdc do 50 Vdc, maximální proud cca 9,5 A. Nevite někdo kam se mrknout?
    Nejmensi sem nasel tento https://www.i4wifi.cz/...nvertory-GridFree/GridFree-Micro-AC-Invertor-DC-AC-248W-230V-CE-EVT248.html
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: hm no ze odpovedel :-D
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ABDULAH: ja myslim ze xchaos nebude tak drahej :)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: no odbornik si rekne za konverzi tolik - ze za to slozim jiny kolo :-D
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    a co si najmout na tu konverzi mistniho odbornika na elektrokola ? :)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    QNEDLEEQ: heled prave proto ze google vyhodi mraky .... dobre je to tak - potrebuju neco co i dovetsiho kopce na delsi trasu pomuze. Nejakej set kde by se dalo nastavit kolik ma pomoct ... Znas to clovek brzo prejde na elektro skutr rezim a prestane slapat uplne ...

    Prave ze su bezradny :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    QNEDLEEQ: muzes napsat typ? ci hodit odkazy? :-) mam na to 15000
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    prosim vas - znamej po me chce abych mu rekonvertoval kolo na elektro bike ... meli by jste nejake doporuceni za rozumnou cenu? Pokud mozno se zapletenym motorem? Ma problemy s nohou tak by potreboval neco co mu pomuze ...

    Diky
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    QNEDLEEQ: podezrivam ekofasouny z lezceho, ale predpokladam, ze tohle by snad ani oni nedopustili
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam