QNEDLEEQ: motor v předním kole má taky svoje výhody.. např. rovnoměrnější rozložení hmotnosti (motor je dost těžký, že...), pohon v terénu 2x2, jednodušší uspořádání (nemusí se tam vedle motoru nacpat ještě kazet s převody), atd.
Kratší dráty výpletu (protože přímý motor v je větší než obyčejný náboj kola) taky nejsou mechanicky úplně optimální, takže zatížit kolo s motorem míň v tomhle případě dává docela smysl.
Jinak samozřejmě, motor asistující šlapání (taky se někdy říká středový) má díky převodům +/- konstatní účinnost skoro ve všech rychlostech a stoupáních, zatímco účinnost motoru v náboji v nižších rychlostech klesá.
Tohle řeší vektorová (sinová) řídící jednotka, která aspoň nevyrábí pomocí motoru teplo (nebo ne tolik, jako jednotky posílající obdélníkové pulzy). Ale při nižších otáčkách zjevně 1 kW motor nedodá 1 kW mechanické práce. Hodí se spíš na překonávání odporu vzduchu, než do kopců, no. Ale má spoustu výhod.. např. motor u šlapek víc opotřebovává řetěz a celkově to pak má už víc charakter motorky, než kola. A samozřejmě... není možné rekuperačně brzdit.