CUKI: co se výhledu a manévrovacích schopostí týče, tak možná máš pravdu pokud jde o lehokolo.. ale jel si někdy na lowrideru? kromě toho, že si nejdřív musíš zvyknout na jiný poloměr zatáčky, je to na běžných komunikacích říditelné naprosto normálně. Ve vyšších rychlostech navíc zatáčích normálně naklápěním do strany, jako na motorce.
Co se "přehledu" týče, tak hlavu mám asi tak vysoko, jako když sedím v autě. Máš pocit, že jsou auta kvůli nízké výšce hlavy nad silnicí nebezpečná? (Ale tady se navíc můžu na sedačce vzpřímit a vidím vše z větší výšky, když je zrovna potřeba... to je popravdě zajímavý trik, se kterým jsem nepočítal, ale on člověk musí najezdit nejdřív aspoň pár desítek km, aby se s tí zžil)
REDGUY: většina statistik okolo nehod je hrozně zavádějících. tak například u oblíbené bezpečnosti cyklistů s přilbou vs. bez se zanedbává, že ovšem většina nehod cyklistů současně je pod vlivem alkoholu - takže je prostě o opilce, vracející se domů z hospody na kole (samozřejmě bez přilby).
nevím, jestli nehod lehokolistů je tolik, aby to mělo nějakou statisticky vypovídající hodnotu. Je fakt, že pád v rychlosti příjemný nebude, ale FYI: mám jako součást konstrukce střechy připravený ekvivalent takových těch ochranných rámů kolem hlavy, které se dávají na sportovní auta - akorát tady jsou to ochranné rámy při pádu do strany a vypadá to, že by měly např. stačit, aby se mi noha nedostala mezi silnici a rám, ale uvidíme. Rozhodně jsou ale (ocelové) ochrany ve výšce, aby chránily právě i před namáčknutím na svodidla a počítal jsem trochu i s tím, že by měly zabránit vcucnutí pod náklaďák (ale testovat to nechci).
Ostatně, na té fotce si domyslíš, o jakou část konstrukce jde (a taky je to ovšem prvek, který zvedl hmotnost...)
Na běžném lehokole nic takového, jako ochrana jezdce při pádu do strany není. Kromě toho musíš započítat takové detaily, jako že na tomhle kole v podstatě nejde přeletět přez řídítka (ano, co by se stalo, kdybych v plné rychlosti do něčeho narazil, to mě trochu děsí... ale zkoušt to doufám nebudu :-)
Při cvičné jízdě v terénu se mi mimochodem už jednou podařilo kolo položit - teda jen proto, že jsem dostal chuť za jízdy fotit mobilem :-) - a v podstatě nic se nestalo. Pokládá se to z tak malé výšky, že to ani nejde pokládat za pád...