• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: A zase jen hromada obecnych kecy a zadna fakta, ktera by dolozila tvuj blabol "lowrider je bezpecnejsi, protoze je nizsi". Klasickej xchaos, jen okecavani.

    jako že na tomhle kole v podstatě nejde přeletět přez řídítka - jo, to mas pravdu, to nehrozi, protoze misto abys je preletel, tak se na ne elegantne nabodnes 8)))
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: no to me poserte a rozmazte mi to po zadech,timhle si me fakt zabil... "Mas pocit,ze jsou auta kvuli nizke vysce hlavy nad silnici nebezpecna? Lol
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: co se výhledu a manévrovacích schopostí týče, tak možná máš pravdu pokud jde o lehokolo.. ale jel si někdy na lowrideru? kromě toho, že si nejdřív musíš zvyknout na jiný poloměr zatáčky, je to na běžných komunikacích říditelné naprosto normálně. Ve vyšších rychlostech navíc zatáčích normálně naklápěním do strany, jako na motorce.

    Co se "přehledu" týče, tak hlavu mám asi tak vysoko, jako když sedím v autě. Máš pocit, že jsou auta kvůli nízké výšce hlavy nad silnicí nebezpečná? (Ale tady se navíc můžu na sedačce vzpřímit a vidím vše z větší výšky, když je zrovna potřeba... to je popravdě zajímavý trik, se kterým jsem nepočítal, ale on člověk musí najezdit nejdřív aspoň pár desítek km, aby se s tí zžil)

    REDGUY: většina statistik okolo nehod je hrozně zavádějících. tak například u oblíbené bezpečnosti cyklistů s přilbou vs. bez se zanedbává, že ovšem většina nehod cyklistů současně je pod vlivem alkoholu - takže je prostě o opilce, vracející se domů z hospody na kole (samozřejmě bez přilby).

    nevím, jestli nehod lehokolistů je tolik, aby to mělo nějakou statisticky vypovídající hodnotu. Je fakt, že pád v rychlosti příjemný nebude, ale FYI: mám jako součást konstrukce střechy připravený ekvivalent takových těch ochranných rámů kolem hlavy, které se dávají na sportovní auta - akorát tady jsou to ochranné rámy při pádu do strany a vypadá to, že by měly např. stačit, aby se mi noha nedostala mezi silnici a rám, ale uvidíme. Rozhodně jsou ale (ocelové) ochrany ve výšce, aby chránily právě i před namáčknutím na svodidla a počítal jsem trochu i s tím, že by měly zabránit vcucnutí pod náklaďák (ale testovat to nechci).

    Ostatně, na té fotce si domyslíš, o jakou část konstrukce jde (a taky je to ovšem prvek, který zvedl hmotnost...)

    Na běžném lehokole nic takového, jako ochrana jezdce při pádu do strany není. Kromě toho musíš započítat takové detaily, jako že na tomhle kole v podstatě nejde přeletět přez řídítka (ano, co by se stalo, kdybych v plné rychlosti do něčeho narazil, to mě trochu děsí... ale zkoušt to doufám nebudu :-)

    Při cvičné jízdě v terénu se mi mimochodem už jednou podařilo kolo položit - teda jen proto, že jsem dostal chuť za jízdy fotit mobilem :-) - a v podstatě nic se nestalo. Pokládá se to z tak malé výšky, že to ani nejde pokládat za pád...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: záleží kde jezdíš.
    XCHAOS: Rozdíl v tom moc nevidím. Jsi napasován na něčem z čeho nemáš žádný přehled a už vůbec ne manévrovací schopnosti. Navíc změna směru ke dost krkolomná.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: mel by zakrocit ... orezavani proudu civkou dela kazda alespon rozumna jednotka - patri to k zakladu.

    jeste nejake informace co nikam nevedou? zase chaosovo hovno
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Proboha prestan uz s tim bullshitem "lowrider je bezpecnej, protoze ses nizko". 30cm na lowrideru versus 70cm na lehokole ma vliv na to, jak velkou modrinu si udelas, kdyz spadnes pri rozjizdeni. Pri opravdu nebezpecnejch bourackach je to irelevantni a do hry vstupujou veci jako "kdyz se na me natlaci auto, tak prehodi me pres svodidla nebo me o ne rozmazne" nebo "nakladak me odstrci stranou, nebo vtahne pod kola". Tech faktoru je tam mnohem vic, cili bud ukaz nejakou poradnou studii, ktera dokazuje, ze mas pravdu, nebo s tim prestan.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: o to preci nejde,jestli mas stesti a neco te trefi,nebo ne. Muzes ujet klidne 50k a nic,stejne tak te muze trefit nejakej pitomec po sto metrech.
    Jde o to co se stane kdyz te nekdo trefi a co by nasledovalo jsem ti vysvetloval minule,jestli jsi to nevytesnil...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (navíc lowracer není technicky vzato lehokolo.. jde se na tom normálně posadit a řídit to přenášením váhy... leho-režim je u lowraceru volitelný...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: no jasně... nebo na základě toho, že se na tom projedu :-)

    podívej, je to jednoduché - pokud přežiju 12 000 km na lehokole, je lehokolo bezpečné.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: neni nad to zakladat si zavery ohledne bezpecnosti na pocitech a vzdalenosti nohou od zeme...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: mě se po několika zkušebních jízdách rozhodně nezdá, že by lowrider měl být v běžném provozu tak nebezpečný, jako lehokolo, kde šlapeš nohama 50-70 cm nad zemí (podle průměru předního kola)

    Jinak ale jezdí to hezky, nebezpečné je jen snažit se na tom fotit, protože člověk ještě nemá zažité ty návyky (asi budu v rámci závodu fotit prostě mobilem, upnutým v držátku na řídítkách :-)



    (z fotky taky vyplývá, že jedním z rizik bude překročení povolenné rychlosti v obci, pokud v obci omylem použiju rychlostní mapu určenou do kazašské stepi :-)

    ABDULAH: pevně věřím, že tady moderátor nastolí nějaké základní zvyklosti slušného chování :-/ ale jinak počítám, že jde o pokračování nějakého vývoje jednotek pro středové motory, protože výkonové mapy ořezávají proud pro motor, ne max. rychlost (což budu nějak řešit s vývojáři firmwaru)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: tak ono primarne neni cile techto zavodu vytvorit neco do realneho provozu,je to jen takova pseudo-eko masturbace... Nekdo je prebornik v tom,ze vypije pivo za par vterin, nekdo ma nejvetsi sbírku reklamnich propisek a nekdo vyhraje zavod solarnich kol... :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Já bych do lehokola nikdy v provozu nevlezl. To už si snad raději zahraju ruskou ruletu. A ovladatelnější posed než na klasickém MTB pro mě není. Navíc by to řešilo to že po odpojení přívěsu budeš mít klasické elektrokolo. Tedy je ten návrh mnohem více použitelný i v normálním životě. Do práce elektrokolo a na na cesty přidáš přívěs.
    To že někdo vyhrál s něčím jiným neznamená, že to bylo v praxi použitelné řešení. A co si pamatuju výsledky, tak trochu lepší jezdec na běžném silničním kole, co si vezme sebou do baťůžku kalkulačku se solárním článkem (aby se neřeklo), ten závod musí bezpečně vyhrát. :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a z jaky? jsou jich stovky ...
    zase xchaoz jen mele hovna a nikdo vlastne nic nevi ani on sam ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nejde to brát celý jako design z mý hlavy - pochopitelne. Ty veci, co fungujou, jsou tvoje zasluha a ty, co nefungujou, nebo jsou prilis tezky, za to muzou ty svareci 8))

    Nicmene, kdy uz budes mit nejaky konkretni cisla o vykonech? Jako, presnejsi nez +-50% jako ty cos psal doted 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: tak podle všeho pearcontrol vyšli z té opensource BLDC jednotky. jezdí to každopádně jak blázen, těsím se na další testy :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: ještě k těm rozměrům panelů: regule závodu povolují 2m2 (za jízdy) - pokud vezeš víc panelů, tak je už musíš vést složené, jako náklad. Ale právě ty 2m2 vybízí k tomu, aby člověk zkusil něco jiného, než přívěs.. u 3m2 by to bylo už celkem jasně daný...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: takhle to ovšem jede většina účastníků :-) nicméně vítěz ročníku 2015 bylo lehokolo bez přívěsu. (A lowrider má ještě lepší šanci, než lehokolo, z určitých důvodů.. třeba bezpečnost, tak např. nohama na zem je to 20 cm a ne půl metru...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak např. moje uspořádání docela řeší to, že jedno kolo pohání motor a druhý řetěz.. v terénu mám tedy k dispozici 2x2 a do kopce se zase výkon rovnoměrně přenáší na obě kola a netrápí řetěz.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: Ale houby, to je velmi jednoduše ovladatelný kreslítko :-) jenomže je až příliš 2D.

    Hele, kompromisů tam bylo spousta a nejde to brát celý jako design z mý hlavy, kromě základního blokového uspořádání. Teď například víceméně už víme, že průřez prostorového rámu by měl být pokud možno trojúhelník nebo liboběžík (v oblasti, kudy vede řetěz). obdélníkový průřez by to chtělo omezit na oblast, ve které prochází podél rámu šlapky.... jenže zase cargokolista plánoval využít vnitřek rámu jako další nákladový prostor (nejen na baterku), což se nakonec kvůli příhradám navíc nestane, a právě lichoběžníkový průřez by umožnil část prostorových příhrad (nejspíš) eliminovat....

    jenže celý to směřuje ke sporu "udělat to prostě z tlustších trubek" vs. "udělat to z těhle trubek (tenčí ocelový se už ani nevyráběj :-)) ale líp to promyslet, aby těch trubek a svárů bylo míň". Pravda je někde uprostřed. pokud bude nějaká budoucí verze, tak dve tlustší trubky tam budou (ale bude jich odhadem jen asi jeden metr každé...)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: LibreOffice Draw? ty ses teda masochista :) se ti nedivim ze to od ty doby radsi sazis od oka :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jako ve FreeCADu jsem skončil asi v momentě, kdy jsem zjstil, že ať myším nebo edituju jak chci, tak prostě půlválec neotočím do právě té polohy, do které potřebuju :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam