• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    REDGUY: uz aby to byl
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: A zase jen hromada obecnych kecy a zadna fakta, ktera by dolozila tvuj blabol "lowrider je bezpecnejsi, protoze je nizsi". Klasickej xchaos, jen okecavani.

    jako že na tomhle kole v podstatě nejde přeletět přez řídítka - jo, to mas pravdu, to nehrozi, protoze misto abys je preletel, tak se na ne elegantne nabodnes 8)))
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    LINKOS: to nema cenu ... o jednotce taky nic nenapise ... jen vseobecny plky ... troleni funguje ... druh cloveka co musi zazit na vlastni kuzi ... a dokud to neprodava je to jen a jen jeho problem ...
    Dneska jednoho znameho kamos skoncil "pod kolama auta" Teda zustalo tam jen jeho kolo - on diky vyssimu ramu prelitl strechu a celkem dobre jen s par zlomeninama byl odvezen do spitalu ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: az budes ve statistikach tak ti vsechny tvy kravsky blaboly budou k nicemu ... treba dostanes darvinovu cenu ... i kdyz uz je asi pozde ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: argumentovalo se "přehledem": tak prostě mám dopravní prostředek, kde je výhled cca stejný jako z auta... a kvůli tomu by měl být nebezpečný?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: no to me poserte a rozmazte mi to po zadech,timhle si me fakt zabil... "Mas pocit,ze jsou auta kvuli nizke vysce hlavy nad silnici nebezpecna? Lol
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: co se výhledu a manévrovacích schopostí týče, tak možná máš pravdu pokud jde o lehokolo.. ale jel si někdy na lowrideru? kromě toho, že si nejdřív musíš zvyknout na jiný poloměr zatáčky, je to na běžných komunikacích říditelné naprosto normálně. Ve vyšších rychlostech navíc zatáčích normálně naklápěním do strany, jako na motorce.

    Co se "přehledu" týče, tak hlavu mám asi tak vysoko, jako když sedím v autě. Máš pocit, že jsou auta kvůli nízké výšce hlavy nad silnicí nebezpečná? (Ale tady se navíc můžu na sedačce vzpřímit a vidím vše z větší výšky, když je zrovna potřeba... to je popravdě zajímavý trik, se kterým jsem nepočítal, ale on člověk musí najezdit nejdřív aspoň pár desítek km, aby se s tí zžil)

    REDGUY: většina statistik okolo nehod je hrozně zavádějících. tak například u oblíbené bezpečnosti cyklistů s přilbou vs. bez se zanedbává, že ovšem většina nehod cyklistů současně je pod vlivem alkoholu - takže je prostě o opilce, vracející se domů z hospody na kole (samozřejmě bez přilby).

    nevím, jestli nehod lehokolistů je tolik, aby to mělo nějakou statisticky vypovídající hodnotu. Je fakt, že pád v rychlosti příjemný nebude, ale FYI: mám jako součást konstrukce střechy připravený ekvivalent takových těch ochranných rámů kolem hlavy, které se dávají na sportovní auta - akorát tady jsou to ochranné rámy při pádu do strany a vypadá to, že by měly např. stačit, aby se mi noha nedostala mezi silnici a rám, ale uvidíme. Rozhodně jsou ale (ocelové) ochrany ve výšce, aby chránily právě i před namáčknutím na svodidla a počítal jsem trochu i s tím, že by měly zabránit vcucnutí pod náklaďák (ale testovat to nechci).

    Ostatně, na té fotce si domyslíš, o jakou část konstrukce jde (a taky je to ovšem prvek, který zvedl hmotnost...)

    Na běžném lehokole nic takového, jako ochrana jezdce při pádu do strany není. Kromě toho musíš započítat takové detaily, jako že na tomhle kole v podstatě nejde přeletět přez řídítka (ano, co by se stalo, kdybych v plné rychlosti do něčeho narazil, to mě trochu děsí... ale zkoušt to doufám nebudu :-)

    Při cvičné jízdě v terénu se mi mimochodem už jednou podařilo kolo položit - teda jen proto, že jsem dostal chuť za jízdy fotit mobilem :-) - a v podstatě nic se nestalo. Pokládá se to z tak malé výšky, že to ani nejde pokládat za pád...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: záleží kde jezdíš.
    XCHAOS: Rozdíl v tom moc nevidím. Jsi napasován na něčem z čeho nemáš žádný přehled a už vůbec ne manévrovací schopnosti. Navíc změna směru ke dost krkolomná.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: mel by zakrocit ... orezavani proudu civkou dela kazda alespon rozumna jednotka - patri to k zakladu.

    jeste nejake informace co nikam nevedou? zase chaosovo hovno
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Proboha prestan uz s tim bullshitem "lowrider je bezpecnej, protoze ses nizko". 30cm na lowrideru versus 70cm na lehokole ma vliv na to, jak velkou modrinu si udelas, kdyz spadnes pri rozjizdeni. Pri opravdu nebezpecnejch bourackach je to irelevantni a do hry vstupujou veci jako "kdyz se na me natlaci auto, tak prehodi me pres svodidla nebo me o ne rozmazne" nebo "nakladak me odstrci stranou, nebo vtahne pod kola". Tech faktoru je tam mnohem vic, cili bud ukaz nejakou poradnou studii, ktera dokazuje, ze mas pravdu, nebo s tim prestan.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: o to preci nejde,jestli mas stesti a neco te trefi,nebo ne. Muzes ujet klidne 50k a nic,stejne tak te muze trefit nejakej pitomec po sto metrech.
    Jde o to co se stane kdyz te nekdo trefi a co by nasledovalo jsem ti vysvetloval minule,jestli jsi to nevytesnil...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (navíc lowracer není technicky vzato lehokolo.. jde se na tom normálně posadit a řídit to přenášením váhy... leho-režim je u lowraceru volitelný...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: no jasně... nebo na základě toho, že se na tom projedu :-)

    podívej, je to jednoduché - pokud přežiju 12 000 km na lehokole, je lehokolo bezpečné.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: neni nad to zakladat si zavery ohledne bezpecnosti na pocitech a vzdalenosti nohou od zeme...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: mě se po několika zkušebních jízdách rozhodně nezdá, že by lowrider měl být v běžném provozu tak nebezpečný, jako lehokolo, kde šlapeš nohama 50-70 cm nad zemí (podle průměru předního kola)

    Jinak ale jezdí to hezky, nebezpečné je jen snažit se na tom fotit, protože člověk ještě nemá zažité ty návyky (asi budu v rámci závodu fotit prostě mobilem, upnutým v držátku na řídítkách :-)



    (z fotky taky vyplývá, že jedním z rizik bude překročení povolenné rychlosti v obci, pokud v obci omylem použiju rychlostní mapu určenou do kazašské stepi :-)

    ABDULAH: pevně věřím, že tady moderátor nastolí nějaké základní zvyklosti slušného chování :-/ ale jinak počítám, že jde o pokračování nějakého vývoje jednotek pro středové motory, protože výkonové mapy ořezávají proud pro motor, ne max. rychlost (což budu nějak řešit s vývojáři firmwaru)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: tak ono primarne neni cile techto zavodu vytvorit neco do realneho provozu,je to jen takova pseudo-eko masturbace... Nekdo je prebornik v tom,ze vypije pivo za par vterin, nekdo ma nejvetsi sbírku reklamnich propisek a nekdo vyhraje zavod solarnich kol... :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Já bych do lehokola nikdy v provozu nevlezl. To už si snad raději zahraju ruskou ruletu. A ovladatelnější posed než na klasickém MTB pro mě není. Navíc by to řešilo to že po odpojení přívěsu budeš mít klasické elektrokolo. Tedy je ten návrh mnohem více použitelný i v normálním životě. Do práce elektrokolo a na na cesty přidáš přívěs.
    To že někdo vyhrál s něčím jiným neznamená, že to bylo v praxi použitelné řešení. A co si pamatuju výsledky, tak trochu lepší jezdec na běžném silničním kole, co si vezme sebou do baťůžku kalkulačku se solárním článkem (aby se neřeklo), ten závod musí bezpečně vyhrát. :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a z jaky? jsou jich stovky ...
    zase xchaoz jen mele hovna a nikdo vlastne nic nevi ani on sam ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nejde to brát celý jako design z mý hlavy - pochopitelne. Ty veci, co fungujou, jsou tvoje zasluha a ty, co nefungujou, nebo jsou prilis tezky, za to muzou ty svareci 8))

    Nicmene, kdy uz budes mit nejaky konkretni cisla o vykonech? Jako, presnejsi nez +-50% jako ty cos psal doted 8)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam