• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH:
    HERR_FLICK:
    Altíkem ano, ale ne tím co tam je. Prostě tam toho nechci tolik měnit, jde mi spíše o to aby se ta startovací baterie nevybila, raději ať mi dojde šťáva na svícení. Bohužel nějak neumím odhadnout spotřebu, někdy vydržela tejden kdy jsme byli na jednom místě a někdy už nenastartovala po 3 dnech. Což by mi tam nevadilo, kdyby se to auto dalo po té roztlačit. Jenže jsem pak jednou zistil, že když už je baterka vyštavená opravdu hodně, tak už ani roztlačit nejde. A to je dost naprd. Nechápu proč auta už nemají vepředu díru na kličku. Exota co vymyslel že už to není potřeba bych nakopal do řiti!
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: lithiovka jde nabijet altikem, ale jak jsem psal, stoji to penize navic za system nabijeni, obvzlast u euro5+ motoru

    altiku druhou podobne velkou baterii jako je startovaci neublizis

    mozna by bylo docela vhodny upresnit, o jaky konkretni auto se jedna

    klasicka baterie, co vydrzi trosicku vic, je start-stop AGM, ale tam proti ty hoppecke uz neni tak zasadni cenovej rozdil, zato v hoppecke ziskas o dva levly lepsi baterii
    muzes ji pouzivat i jako jedinou
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: lithium muzes nabijet altikem ... ale bude dost velky ... s cce to ochrany a hodne dobre vybrat ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: Jako na lithiovou určitě,ale tu zase nebudu moct nabíjet altíkem. Druhý olovo se mi tam ale nevejde (stejně jako jedna větší) kterou bych tam ale nedal i kvůli altíku. Jinak bych šel do zapojení jedna startovací a pak cyrix plus druhá na ždímání, ale fakt nemám kam to dát.
    Hledám spíš nějakej typ na klasickou autobaterii co vydrží trochu horší zacházení v tomto ohledu.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: na druhou baterii bys misto nenasel?
    napis maximalni moznou velikost dany baterie
    obecne lze velmi dobre pouzivat AGM baterie, maji vysoky startovaci proudy, ale daleko vetsi moznost vybiti a cyklickou odolnost
    niklovy baterie maj radi hluboky vybiti, ale nemaj rady zas dobijeni jen na topu, coz je klasicka zalezitost provozovani startovacky
    ltihiova baterie je velmi draha zalezitost sama o sobe a uzpusobeni, aby fungovala i jako startovacka jeste hrosi

    myslimze naprostej top vykon za rozumnou cenu je baterie Hoppecke VR-M.. je to 12V, ktera se da sehnat ve velikosti beznejch autobaterii, ma fantastickou cykl. zivotnost 2500cyklu na 50% vybiti, a porad pres 1000cyklu na 80% vybiti, takze realne lze naprikad z teto 90ah baterie zdimat stejne stavy (70ah), jako z 280ah zaplavovany startovacky/trakce
    na tvoje pouziti ideal
    Hoppecke Sun Power VRM 12V 90Ah
    http://www.solarbag-shop.de/hoppecke-sun-power-vrm-12v-90ah.html
    delaj se kdyztak i kratsi
    CUKI
    CUKI --- ---
    Malinko OT, hledám 12 startovací accu, který snese co největší vybití? startovací proud 330A je naprosto v pohodě, ale to vybití. Obecně asi bych měl vynechat Ca typy? Něco s masivnějšíma mřížkama, ale trakční se na to asi vyloženě nehodí, že?
    Budu to používat do auta co funguje příležitostně jako minicamper. Tedy dobíjení akumulátoru, svícení bez jízdy...
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Co tě nemá, určitě na to jsou nějaké dotace, takže výměna každý druhý měsíc má něco do sebe. :-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ja se chytnu prvni :-)
    hele myslis,ze to vydrzi dyl funkcni,nez ten solarni panel na tvym elektrokole? Nebo je budou menit co pul roku?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://mobile.twitter.com/ArachneLabs/status/1007919758170259456
    Tak jsem víceméně náhodou zúčastnil otevírání úseku solární silnice ve Francii. To bude zase keců :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Když padaj velký kroupy tak to kolo na chvíli otočim ne? Navíc by měli něco vydržet.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: nejsme na twittru a ucet si tam asi delat nebudu, muzes mi dat primy link, co sem tam nasel jako anonym, tak je tam naposled neco z 2015
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: to nestihla ani vyrobit energii co byla potreba na jeji vyrobu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Regulátor VEC300 48V/300A | E-pohon - elektrokola a sety na přestavbu pro všechny
    https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0/5/512-Regulator-VEC300-48V-300A
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jo, už týden. Zatím jsem dojel do Hradiště u Blatný (fotky viz twitter) a dnes měním solární stříšku, protože s touhle bych nedojel ani na start (dávala nějak málo od začátku, ale po krupobití a v horkým vzduchu je to konečná...)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: tak jak jdou pripravy ? uz mas cestovni horecku ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    V cargo-módu vypadá Lenochod-1 takhle (přestavba mezi lehokolem a cargokolem spočívá v podstatě v povolení jednoho imbusu a jednoho rychloupínáku, co se leho-sedadla týče, tak z nákladní verze ho v krajním případě ani nebude potřeba sundavat... vedlejší využití bude jednostopý mini-rikša :-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: tak na biu se uvidime, tak ti popreju stastnou cestu tam...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Harley Davidson’s upcoming electric motorcycles seek to expand to younger, urban riders | Electrek
    https://electrek.co/2018/04/27/harley-davidson-electric-motorcycles-younger/
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: to uz budes odjizdet ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam