• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Předvedli jsme, že solární kola obstojí i v extrémních podmínkách - mimochodem, "extremnich podminkach"? Nejedes po pousti, naprostou vetsinu cesty jedes po normalni silnici, mozna tu a tam po ujezdenym sterku. Kolik te "extremnosti" je skutecne dany externima podminkama a kolik tvoji vlastni volbou dopraniho prostredku? Kdybych tu samou trasu jel na motorce nebo v aute, je to taky "extremni"? Ne, neni. Proste sis vedomne vybral dopravni prosteredek, kterej ma tam nizkej prebytek vykonu, je tak nebezpecnej a tak zavislej na pocasi, ze se ta cesta _stala_ extremni, ale ciste jen diky tvoji volbe. Takze to zase s tim "obstanim v extremnich podmikach" neprehanejme, prosim.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: asi nejsem takovej sportovec jako vy všichni tady - no vsak proto jsi taky chtel vyhrat diky technologickemu naskoku 8)))

    To se pravda na těch místních táhlých 5-6% stoupání lch moc nevyplácí. - Njn. Kdo to mohl tusit, ze jo? 8))
    DEREK_CUSTER
    DEREK_CUSTER --- ---
    XCHAOS: jakoze zabalis celej zavod??? ti tu celou dobu fandime!!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no prostě pod 12 km/h se na lehokole, teda min. na tomhle typu, špatně udržuje rovnováha). To tě nutí udržovat určitou min. rychlost no a když to člověka výčerpá, tak radši tlačí. To se pravda na těch místních táhlých 5-6% stoupání lch moc nevyplácí.

    To asi zabalím. Je kosa, pod mrakem, normální podzim.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: asi nejsem takovej sportovec jako vy všichni tady
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: 6% max?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Hele, a co tak jako konkrétně myslíš pod "nízký gradient"?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No jasně, "nudit" se při 10km/h je horší, než se "bavit" při kolik, 4-6km/h tlačení? Jestli tohle není výmluva, kterou maskuješ nějakej problém, tak už nic 8)

    A btw, jak často se to děje? Protože jestli tak často, že cítíš potřebu to zmínit, tak je něco dost špatně 8)

    "Jak vidíš, dozvědět se můžeš všechno, co tě zajímá" - akorát že tohle není žádná novinka. Pohádku o tom, jak tě "nebaví" udržovat rovnováhu a radši dvakrát pomalejc tlačíš už jsi vyprávěl a mě by spíš zajímalo, kde je hlavní problém. Blbej design, takže se rovnováha prostě udržet nedá při malý rychlosti? Nebo blbej design, takže se blbě šlape a radši tlačíš? Nebo něco jinýho?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: tak v tom pripade nerozumim tomu proc neujedes aspon 150 kdyz je pod mrakem
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tak při rychlostech pod cca 12 km/h už je nuda udržovat stabilitu, takže jdu radši do asistovaného tlačení (kolo s 50W-70W výkonu motoru vytáhne samo sebe do většiny čínských stoupání, které mají kvůli přetíženým náklaďákům dost nízký gradient).

    Jak vidíš, dozvědět se můžeš všechno, co tě zajímá...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: tohle spíš vypovídá o tom, že si na pořádném elektrokole asi ještě nejel...

    Odpor vypnutého motoru není velký. Ale skutečně klesne, když se zapne řídící jednotka motoru, která žere asi 3-4W (0.07A při 48V). Tohle v pohodě utáhne prázdná baterka dobitá pod mrakem nebo i rekuperačním bržděním.

    Málokdy šlapu úplně bez motoru, na asistenci 70-100W přeci jen většinou elektřinu mám.

    Ale poslední dny je pod mrakem hodně..
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CUKI: lehokola mají dost jinej mechanismus šlapání, např. jedeš na vyšší kadenci, hlavně do kopce. Když má dobrou geometrii a je dobře nastavený, může to fungovat, pokud zrovna nejsi člověk, co to radši rve přes sílu než rychlost. Samozřejmě, otázka jak dobře nastavený to se svým samodomo kolem má Xchaos, ale to se asi nedozvíme. Podle toho, jak se my zjevně šlapat nechce, bych ale hádal, že nějakej problém tam bude.
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: věř mi že jsem to zkoušel mnoho let :-D, dneska bych to nedal, protože po 100km by mě od řídítek museli odtrhnout (karpály) :-D
    Jasný nebolí tě prdel, ale efektivita šlapání bude dost otřesná
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    problém je, že XCHAOS má špatný dizajn a když nesvítí, musí nohama krom sebe na kole táhnout i motor naprázdno
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Tak zdravej člověk by kolem těch 25km/h dát měl takže 6-7h jízdy a on může jet klidně i dvojnásobek... Navíc motivace je velká. Je velký rozdíl dojet a nebo nedojet. I jeho případní sponzoři se na to budou jinak dívat. Těžko někoho najde když nejen, že nebyl první, ale vůbec by nedojel závod!
    A to nepočítám, že nějaký výkon přece budou dávat ty soláry ne? Kolik dají % energie dle Xchaose? polovičku? Tedy jede pocitově jen 85Km?

    Ale jinak otázkou je jak složité to je dojet na lehokole. S tím zkušenost nemám a přiznám se že mi to pocitově přijde mnohem obtížnější
    CUKI
    CUKI --- ---
    JAZZZ: 170 za den dá každej hobby cyklista i s batohem bez tech solárních serepetiček. Dojet to je jen v hlavě, nikde jinde.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CYBERHIPPY: to bude tesne, ale 170km za den by mohl dat. uplne mi to pripomina cestu kolem sveta za 80 dnu :)
    tak chaosi koukej makat at tam v ty asii neskejsnes !
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...xChaos sa ruti rychlostou ukrutnou ....
    ...do ciela uz je to len 2400km....
    ...a 14 dni do 100-dnoveho limitu....
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CYBERHIPPY: tohle je jenom tour, opúroti tripu v celku o nicem. spis takova propagacni jizda.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    DZODZO: To si to myslis predstavujes dost romanticky. Koukni na mapu, XChaos podle vseho jede po po normalni silnici s normalnim provozem a normalni infrastrukturou (mozna trochu ridsi nez na D1, ale je tam). Nejaky "cekani na karavanu" fakt nehrozi.

    A kdybys chtel premeslet o tom, jak na solarnim kole prozkoumavat opravdovou poust, tak nezapomen, ze palivo je jen jeden z problemu. Co treba voda a jidlo, ze... plus samozrejme otazka, jak dobre by XChaosovo kolo jelo v opravdovym terenu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam