• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: tohle spíš vypovídá o tom, že si na pořádném elektrokole asi ještě nejel...

    Odpor vypnutého motoru není velký. Ale skutečně klesne, když se zapne řídící jednotka motoru, která žere asi 3-4W (0.07A při 48V). Tohle v pohodě utáhne prázdná baterka dobitá pod mrakem nebo i rekuperačním bržděním.

    Málokdy šlapu úplně bez motoru, na asistenci 70-100W přeci jen většinou elektřinu mám.

    Ale poslední dny je pod mrakem hodně..
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    problém je, že XCHAOS má špatný dizajn a když nesvítí, musí nohama krom sebe na kole táhnout i motor naprázdno
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: Tak zdravej člověk by kolem těch 25km/h dát měl takže 6-7h jízdy a on může jet klidně i dvojnásobek... Navíc motivace je velká. Je velký rozdíl dojet a nebo nedojet. I jeho případní sponzoři se na to budou jinak dívat. Těžko někoho najde když nejen, že nebyl první, ale vůbec by nedojel závod!
    A to nepočítám, že nějaký výkon přece budou dávat ty soláry ne? Kolik dají % energie dle Xchaose? polovičku? Tedy jede pocitově jen 85Km?

    Ale jinak otázkou je jak složité to je dojet na lehokole. S tím zkušenost nemám a přiznám se že mi to pocitově přijde mnohem obtížnější
    CUKI
    CUKI --- ---
    JAZZZ: 170 za den dá každej hobby cyklista i s batohem bez tech solárních serepetiček. Dojet to je jen v hlavě, nikde jinde.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CYBERHIPPY: to bude tesne, ale 170km za den by mohl dat. uplne mi to pripomina cestu kolem sveta za 80 dnu :)
    tak chaosi koukej makat at tam v ty asii neskejsnes !
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...xChaos sa ruti rychlostou ukrutnou ....
    ...do ciela uz je to len 2400km....
    ...a 14 dni do 100-dnoveho limitu....
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CYBERHIPPY: tohle je jenom tour, opúroti tripu v celku o nicem. spis takova propagacni jizda.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    DZODZO: To si to myslis predstavujes dost romanticky. Koukni na mapu, XChaos podle vseho jede po po normalni silnici s normalnim provozem a normalni infrastrukturou (mozna trochu ridsi nez na D1, ale je tam). Nejaky "cekani na karavanu" fakt nehrozi.

    A kdybys chtel premeslet o tom, jak na solarnim kole prozkoumavat opravdovou poust, tak nezapomen, ze palivo je jen jeden z problemu. Co treba voda a jidlo, ze... plus samozrejme otazka, jak dobre by XChaosovo kolo jelo v opravdovym terenu.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    SunTrip 2018 uz pomaly ale isto konci, ale uz zacali pripravy na Sun Trip Tour 2019 ;oD

    Technical regulation:
    2. Technical Regulations STT19.pdf - Disk Google
    https://drive.google.com/file/d/1vtUTY2jueClIW36R3T1V0qNK2XgLmJ7J/view

    Adventure rules:
    1. ADVENTURE RULES SST19.pdf - Disk Google
    https://drive.google.com/file/d/1KIoWcK1ryl50CDlrRK6Ug-HPn5Daji-n/view

    Pre-registrations:
    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfLJ3YxCWW3trrj0vaXRY5NVTiY6gFP0os5Ez8Ih7Q3YAZn2Q/viewform

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    REDGUY: neviem kadial ide xchaos, ja si predstavujem cestu v pusti gobi v klasickych dopravnych prostriedkoch, tam si podla mna sebou musia vozit aj kanystre s palivom, ked im dojde tak su v prdeli a mozu leda cakat na nejaku karavanu alebo dojst pesi, kdezto s bajkom mozu pokracovat dalej akurat si slapnu do pedalov, kym sa im nenabije baterka
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já jenom připomínám, že 60 letá důchodkyně s obyčejným horským kolem předělaným na elektrické XCHAOSe předběhla
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    DZODZO: Myslis, ze na ty silnici, po ktery xchaos jede, nejsou pumpy? No ok 8)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    REDGUY: no neviem ci zrovna niekde v pusti gobi je kazdych 500km cerpacia stanica, klasicky dopravny prostriedok je napr. aj dialkovy bus a tam tiez odpocivas ked nechces, lebo sofer ma povinnu prestavku :D
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CUKI: Souhlas. XChaos dela v prumeru zhruba 100km denne. IMHO pro prumerneho amaterskeho cyklistu dat dlouhodobe 100km za den neni problem fyzicky, ale dusevne: mit motivaci, nezacit se nudit, udrzet koncentraci. Cili pokud jeho solarnih elektrokolo zvladne 3000km za tri mesice, je to velmi slusnej vykon xchaose-sportovce, ale xchaose-technika? Nic moc.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: jakmile si člověk chce taky po cestě odpočinout a něco vidět, tak je to naopak ideální. - zatimco kdyz jedes na motorce/v aute nei n ana klasickym elektrokole s vetsi baterkou, tak odpocivat nemuzes? Sazmozrejme ze muzes. Rozdil je ciste jen v tom, ze u solarniho elektrokolo MUSIS odpocivat i kdyz NECHCES (protoze je hnusne a nedobijis), zatimco u klasickyho dopravniho prostredku MUZES odpocivat kdyz CHCES. Ty tvrdis, ze to prvni je "idealni" a soucasne me rikas, ze jsem demagog? LOL 8)))

    Navíc tvoje interpretace je demagogická. Předvedli jsme, že solární kola obstojí i v extrémních podmínkách. To znamená, že v ne tak extrémních mohou být prostě mainstream. - LOOOOL. Dalsi do katalogu idiotske xlogiky. "Protoze nekdo zvladl vylezt extremni El Capitan bez jisteni, tak mimo extremni podminky je lezeni bez jisteni mainstream". Boze, ty ses fakt idiot.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    CUKI: ty jsi troll nebo snad nevis ze to X priste vyhraje zcela jasnym technologickym naskokem? presne kuli takovym lidem jako jsi ty to nevyhral letos. :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Přiznám se, že mě ta cesta nepřijde nijak extrémní. Ano je dlouhá, málokterý nadšenec si může dovolit jet někam na tak dlouho, ale extrémní? Pro ty kola jde o ty nejlepší možné podmínky. Jedete v létě na nejosluněnější části Euroasie, kdyby to byl extrém tak pojedete v zimě a za polárním kruhem :-D
    Tím, že je to závod se automaticky počítá s tím, že to pojedou dobře připravení špičkoví sportovci. Protože jen to dává smysl. Zatím vám ta solární síla, víc bere než dává! A trvám na tom, že průměrný závodní ciklista by to bez toho soláru ujel mnohem rychleji...
    A tedy tím, že nikdo na startovní čáře se nemůže zdaleka srovnávat s vrcholovým sportovcem (doufám že jsem se nikoho nedotknul), tak ty rozdíly dojezdů (případně nedojezdů) nic neříkají o kvalitě jednotlivých kol.
    Tak to vidím já.
    To nic nemění na tom, že odhodlat se a dojet tu trať je úctyhodný výkon.
    Ad druhá věc, postavit solární bike, je taky trochu o penězích. Příště nevyhraješ už určitě i když budeš třeba mnohem lepší. Protože se vzrůstajícím zájmem o tyto závody se tam budou stavět lepší a lepší závodníci a hlavně do toho půjde víc a víc peněz, protože to propaguje nejen samotné solární kola, ale i elektrokola obecně a to je nemalý bussiness.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: dík. Já stejně doufám, že příště vyhraju. Každý moje solární kolo bylo o něco lepší :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Riding solar bike on Tibetan plateau, nothern Quinghai province (Amdo)
    http://www.youtube.com/watch?v=7mZdfi1QCbE
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jinak vyvinout solární kola do podoby, kdy pro hodně lidí dávají smysl, je tak nějak cílem toho, co dělám.

    Pro závodění to úplně optimální není, ale jakmile si člověk chce taky po cestě odpočinout a něco vidět, tak je to naopak ideální. Je fakt, že tahle cesta je trochu za hranicí toho, na co ta kola jsou dělaná. Ale to dělá to pitomý závodění. Kdybych místo závodění chtěl např. během dobíjení podnikat procházky po okolních horách, památkách, nebo prostě jen odpočívat v levných hotýlcích a pokaždé pak vyrážel s plnou baterkou (a to asi spíš 2 kWh), tak je to naprostá pohoda.

    Navíc tvoje interpretace je demagogická. Předvedli jsme, že solární kola obstojí i v extrémních podmínkách. To znamená, že v ne tak extrémních mohou být prostě mainstream...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tam, kde jiná silnice není, je tu jízda na dálnici na kole legální. Místní cyklisti po nich jezdí taky.

    Dál ve vnitrozemí většinou vedou dvě komunikace dálničního typu souběžně: 1 až 2 místné číslo znamená skutečnou dálnici s mimoúrovňovýma křižovatkama, 3 místné číslo je silnice s více křižovatkama, často částečně nebo zcela úrovňovýma, určená pro místní provoz.

    Další velký trend všude v Asii jsou stavebně oddělené (zeleň, plot, svodidla...) pruhy pro pomalý provoz, hlavně ve městech ale občas i jinde. Tady v Číně už začínají být označované jako cyklostezky, i když obecně jde o pruhy pro mopedy, multikáry, místní tříkolová přibližovadla všeho druhu nebo i pro parkující auta.

    Rozhodně kdyby to bylo tak ilegální jak tvrdíš, tak bychom nikam nedojeli. Obsluha jedné mýtné brány mi akorát anglicky řekla, ať dávám pozor.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam