• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HALEXE: no list price maju 294k, mna to vyslo na necelych 370k, hlavne kvoli tomu, ze sa museli robit nejake stavebne upravy a ze som chcel silnejsie panely, az ich mam na streche menej a daju sa pripadne do buducnosti rozsirit, no a v neposlednej rade je to predrazene preto, ze je to cez eon t.j. jeho dodavatelia si na to nahadzu nejake marze, priamo nejaka mensia firma ti to spravi lacnejsie, ale asi si budes musiet ohlidat kvalitu prace

    HALEXE: az bude vo vozidlach bezna v2g, tak si predstav, ze mas napr. milion elektromobilov, ktory ma kazdy 100kWh bateriu, to mas 100GW uloziste, lebo tie auta budu vacsinou stat a nabijat sa ale majitelia si budu moct nastavit, ze nejaku kapacitu budu za poplatok poskytovat DS na ukladanie elektriny

    co sa tyka tej energetickej narocnosti, tak zas treba uvazovat, ze klesne spotreba energie v rafinerke, ked si vezmem ze rafinacia 1 litra benzinu skonzumuje 1,5kWh elektriny, tak na moju plnu nadrz co je 64 litrov sa spotrebovalo 96kWh elektriny a to nepocitam elektrinu spojenu s precerpavanim, naklady na transport, takze sice mozno vzrastie spotreba domacnosti, ale znizi sa spotreba priemyselnych budov, takze ten narast potrebnej energie nebude tak markantny
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: tu studii udelej a posli Babisovi kterej je posranej udelat odvazne spravne rozhodnuti :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no a kolik by stala jaderka za 50 let? :-))) no to je jedno - pravdu mas jen no chtelo by to rozumnou studii porovnani s vyhledem :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HALEXE: za 50 let muze byt baterka o cene $10/kWh, nema smysl ted spekulovat co bude. Az skonci Dukovany (pokud se neprodlouzi), tak v Cesku bude max 10% ev, to je 200MW
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: 50 let přechod. Neříkej, že nevíš, co hlásají pomatenci v Bruselu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ale vzdyt ja nerikam ze to je pro kazdyho. Psal jsem ze nekdo bude dobijet doma, nekdo v praci, nekdo v obchode, nekdo bude mit benzin. Ja rozhodne neprosazuju EV pro kazdeho hned zitra.

    Rikam, ze organicky 50lety prechod nebude problem
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: Jo Toshiba jsou sraby. Půlka z uhlí je to dnes. Když budeš muset přistavět další zdroj kvůli elektromobilitě a nebude to jádro, tak to bude uhlí a podíl EE z uhlí se zvýší.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no proc by nebohla byt inteligentni nabijecka co podle site bude dobijet - mohla a bylo by to rozumne reseni ...

    Na moje jizdy proc ne elektromobil? Nevim proc klidne ale budu na nej mit? Kdyz si spocitamn ze pri cene benzinu spotrebe atd se mi cena s novym autem vyrovna za nejakych 20 let ... no nevim jestli na nej nasetrim pri tom cemu si rika plat a ri tom vsem okolo ...

    pokud budu v praci tak si auto nenabiju domaci FVE leda bych to tam tech 20km hnal po siti pres ty vsechny trafacky atd ... ale to uz jsme u toho aby vykupni cena byla stejna jako treba u jadra? :-DDD a kdyz se vratim domu tak uz slunicko nesviti - kolikrat ani v lete - takze mit dalsi baterky - vetsi nez v aute a nasledne to tam pak cpat z nich?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HALEXE: pises ze budem eleauta pohanet uhlim, tak zo je pravda maximalne z poloviny. A v pripade domaci fve je to pravda jenom ze ctvrtiny

    Meanwhile dalsi rana pro jadro
    Toshiba se rozhodla zrušit projekt JE Moorside a uzavřít NuGen
    http://oenergetice.cz/...ktrarny/toshiba-se-rozhodla-zrusit-projekt-moorside-uzavrit-nugen/#comments
    Toshiba jsou srabi :-(
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: tak vis jak da se to omezit dvema zpusobama - bud omezime konzum a tim i vyrobu a nebo budem delat pseudo ekologicky veci ...

    proc se ekologicky dela jen to z ceho je zisk? No a novy reaktory myslim 4tou generaci jestli jsem to dobre pochopil tak muzes regulovat mezi 25% a 100% bez vetsich problemu ... takze pojede jedna turbina dve tri ctyri ... to by bylo pro vsechny tyhle ekoposuky najednou hrozny - nechame stare jaderky a nove proste shodime na noc na minimum a bude ...

    Me se libi kdyz ve statech kde sviti slunce maji firmy na strechach solary a klima atd jede z nich - pro jejich vlastni spotrebu ... cisticky atd vsechno muze zrat energii kdyz tam jsou lidi a kdyz ne tak co ...

    jiste by sel udelat system co dokaze z elektriny vytvorit prasek nebo kapalinu co pak budu menit v aute ... nebo budu spalovat na clankach - ciste a pritom pripadny co2 atd stejne muzu brat z atmosfery a delat z nej palivo ...

    Nerikej mi ze kdyby se na zbrojeni a leciva a jine nedavaly zakazky tak predrazene atd nezbyde peniz na vyvoj tohodle co bude opravdu ekologicke ...
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    Jo, já vím, ale asi mi něco uniklo. Jak to souvisí s tím, co jsem psal ? Promiň, ale fakt nerozumím.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    V Cesku ma uhli 40-50%, neprehanej :-)
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: Jádru umést cestičku ? A kdo z politiků si dovolí s tímhle přijít před voliče po té vlně hysterie ? Možná se to někdy změní, ale co bude do té doby, než se to změní ? Budem pohánět elektroauta uhlím ! Chceš si nabíjet svoje auto ze své FVE ? To daleko nedojedeš. Do Tesca na nákup a zpět a v létě si budeš muset udělat zásoby na zimu, protože v zimě neodjedeš.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A tak v Evrope a USA sna uz uhli pomalu konci. Emisni povolenky zdrazuji, vitr se dotuje :-) nerikam ze to je ten nejlepsi zpusob (neni, lepsi by bylo dotace zrusit, povolenky okamzite dvojnasobne zdrazit a jadru umest cesticku, nemusi se pak primo dotovat), ale tak nejak to pujde a akorat Polaci budou becet :-)
    Proti stanicim na vymenu baterii nic nemam, ja si chci dobijet doma z vlastni fve, ale to si pockam...
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: Když bys uvažoval (čistě teoreticky, i když vzhledem k přístupu k jádru to bude možná i dost prakticky)), že budou elektromobily nabíjeny jen z uhelné EE, tak se s tou ekologií daleko nedostaneme. Ale pro pitomce, kteří budou ve městech vidět elektromobily, to bude důkaz toho, jak na ně strana a vláda nesere a dají jim zase hlas :(
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: jo je to srozumitelné. Mělo se začít od definování řad baterií nebo s tím co nejdříve začít, protože ten model, že si na pumpě nebo u paneláku nabiješ, je hovadina. Jediný rozumný řešení spočívá v tom, že někam přijedeš, přehodíš v autě baterii a jedeš. Vybité baterie se svezou, tam se nabijí a zase se rozvezou k drobným distributorům. Nabíjecí místa by byla umístěna tak, aby ztráty přenosem byly co nejmenší a zároveň by se neprodražovala přeprava,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Pardon za preklepy, jsem na mobilu :-) snad je to srozumitelne
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ale jinak co rikas ze je emobilita nedotazena... ten prechod bude trvat 50 let, toyota umi uz snes splnit orisnejsi limity s mild hybridem (bez zasuvky), takze i prisne (a dle mne take nesmyslne) limity prosazovane eu neprinesiu silny rozvoj elektromobilu. Ten prijde organicky, plynule a rozvodna siti producenti energii se stihnou prizpusobit. Ted jsou ev na 2% novych prodeju pri rustu o 60% za rok. Ten rust bude se stoupajicim trznim podilem klesat, casu je dost
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: S tou jsem samozřejmě počítal
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HALEXE: jo, kdyz porovnas kwh:kwh tak jasne ale spalovaci motor ma tretinovou ucinnost oproti elektro :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam