• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Hele já jsem pro ekologii všema deseti, ale jsem proti takovýmto regulacím. Ať se prostě nastaví nějaká ekologická daň z emisí celkově, jednotně alespoň pro tu Evropu. A je pak jedno jestli je ta emise způsobená autem, lodí nebo průmyslem.
    Tedy u aut by to bylo změřené emise na technické x počet najetých km.

    Ono predikovat že v roce 2035 budou jen elektromobily a nebo euro 23 je nesmysl, protože je to závislé na vývoji a surovinách. Tohle je jen papírové vymáhání něčeho co ekologické není vůbec, protože nikdo nepřemýšlí jaký to bude mít opravdový dopad. Já si třeba nedokážu představit jak by musela vypadat naše energetická síť, aby dokázala všechny ty auta nabíjet. Protože to mimo jiné pro naši rozvodnou sít bude šílený nápor na rezervovaný příkon a taky na místa kde se auta budou dobíjet. Bude to ve výsledku vůbec lepší než dnes? A co baterie? Jak je ekologická jejich výroba a je dostatek vhodných surovin?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: mam okna na jiho zapad :-))) hihi s velkou plochou ... docela to setri :-P
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: no a jak si šetřil plyn když svítilo sluníčko? :D v baráku bych chtěl mít 8-10 m2 oken na jih
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no ale tohle patri k tematu ... budeme setrit a zit ekologicky s tim co mame jen prevedeme na solar vitr jadro? A nebo budeme plytvat zit neekologicky a konec :-))) hihi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a co třeba návrat k tématu klubu? :D

    včera a předevčírem dobré solární zisky, i když bylo -2 až -6, tak jsme moc netopili
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: 21 let stare euro 2
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: moje taky jezdí za 6/100, ale opravy jsou v poslední době 15000 ročně a přestává mě to bavit :D příští rok STK, to bude zase darda. Jezdím 6k km ročně, takže prd, ale u 15 letého auta už se projevuje únava materiálu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: je to spočítaný, nevím to teďka najít a nepamatuju si kolik kilometrů musí EV ujet aby se emisně srovnalo se spalovákem. Ale bude to přes 100 000km. Americký roční průměr je 12 tisíc mil, necelých 20 tisíc km. Takže by to bylo 5-6 let určitě, v Česku víc. A záleží na síti, jestli je víc uhelná, nebo víc jádro+OZE.

    V Norsku je imho elektroauto zpátky za dva roky :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: prosimte moje auto po oprave motoru jezdi max za 6 litru ... najezdim tak 8000 rocne ... muzes mi rici pri cene elektro auta milion - kolik let ho muzu provozovat aby byla cca vysledna stopa stejna jako vyroba elektroauta?

    Ja to nevim - ale zda se mi ze pri stavajici urzdbe - nula prd ... to bude par let urcite ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: to já taky nechci šrotovat fungující auta. Ale pokud si jde člověk koupit nové auto, za které chce dát milión, tak ať si koupí elektromobil. A je fajn dopředu říkat, že od 2035 se nebude moct s nafťákem do měst, aby si to teď lidi rozmysleli co si koupí. Za 17 let už to auto nevyužijí, tak ať si ho nekupují

    a ano, řešme i lodě, zpřísněme regulaci, kupujme si méně věcí ze zámoří, podpořme železniční dopravu. To není nic proti ničemu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: je toto niekde spocitane? s tymto argumentom ze vyroba elektromobilu je neekologicka sa stretavam vo vacsine diskusii ale vzdy je to nepodlozeny argument typu jedna pani povidala, zaujimalo by ma ci existuje nejake porovnanie fosilak vs. baterkac eko stopa pocas doby provozu
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: Jasný to je jeden problém, ale ten druhej je ještě větší, že nepoužíváme pro vše stejnej metr.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: tak samozrejme, kdyz si vezmes stopu vyroby noveho eko elektro auta tak nechat doslouzit diesel s euro vic jak X je cistsi...
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Jo ták, teď už to chápu, ty srovnáváš kapacitu baterie, kdyby jsi z toho chtěl udělat elektroloď. Jenže já nejsem ekoterorista, takže jsem řešil od počátku něco úplně jinýho.

    Já tvrdím, že celková osobní automobilová doprava, nemá na ekologii takový vliv, aby se kvůli tomu házeli fungující (často lépe než ty nové) auta do šrotu a nesmělo se s nima do měst. A že lodní doprava na kterou nikdo nekouká a vůbec ji neřeší, má na stávající stav řádově horší vliv, přitom ty lodě: 1) spalují doslova cokoliv, proti tomu je nafta pitná voda. a 2) 85% lodní dopravy se dá převést mnohem ekologičtěji na souš.
    Jenže to nikdo nechce, protože tam by ta doprava byla pod mnohem větším dohledem.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    XCHAOS: ti tu ironii priste otaguju...

    A neironicky navrch, s touhle spotrebou, takovy maly jaderny reakturek...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: ale hraje. Umíš si představit baterku o kapacitě 9GWh (430MWh na den * 21 dní)? Jak bude těžká a jaký bude její objem? 250Wh/kg ~ 36 000 TUN!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: když loď za den spálí nějakou kapacitu energie v mazutu, tak ji musí spálit i v kwh z baterií, ne? A když pluje 21 dní, tak musí mít kapacitu alespoň 21x větší. Přepočítal jsem to poměrem 7 litrů nafty = 15kWh elektřiny (takový poměr zhruba odpovídá běžnému autu)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI:
    JIMIQ: tyhle věci o lodích jsem hlásal na NYXu před cca 10 lety a vysloužil si za to příšernej hate úplně od všech :-)

    JIMIQ: počkat, počkat... u lodí přece nehraje takovou roli energetická hustota, ani na jednotku hmotnosti, ani na jednotku objemu. Všechny systémy mohou být větší, těžší...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: to je dost relativny pojem ako je aj relativna hodnota penazi, pre niekoho su rozumne peniaze 50k a pre niekoho 1 mega, co sa tyka tej zimy tak tam je spotreba na 100 o nejaky 1-2kW moc, ta klima zas tolko nezere, kapacita baterie moze poklesnut az ku 50% pri teplotach -20 ale taka zima je v nasich podmienkach mozno 2-3 dni v roku ak vobec
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam