• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Hele já jsem pro ekologii všema deseti, ale jsem proti takovýmto regulacím. Ať se prostě nastaví nějaká ekologická daň z emisí celkově, jednotně alespoň pro tu Evropu. A je pak jedno jestli je ta emise způsobená autem, lodí nebo průmyslem.
    Tedy u aut by to bylo změřené emise na technické x počet najetých km.

    Ono predikovat že v roce 2035 budou jen elektromobily a nebo euro 23 je nesmysl, protože je to závislé na vývoji a surovinách. Tohle je jen papírové vymáhání něčeho co ekologické není vůbec, protože nikdo nepřemýšlí jaký to bude mít opravdový dopad. Já si třeba nedokážu představit jak by musela vypadat naše energetická síť, aby dokázala všechny ty auta nabíjet. Protože to mimo jiné pro naši rozvodnou sít bude šílený nápor na rezervovaný příkon a taky na místa kde se auta budou dobíjet. Bude to ve výsledku vůbec lepší než dnes? A co baterie? Jak je ekologická jejich výroba a je dostatek vhodných surovin?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: to já taky nechci šrotovat fungující auta. Ale pokud si jde člověk koupit nové auto, za které chce dát milión, tak ať si koupí elektromobil. A je fajn dopředu říkat, že od 2035 se nebude moct s nafťákem do měst, aby si to teď lidi rozmysleli co si koupí. Za 17 let už to auto nevyužijí, tak ať si ho nekupují

    a ano, řešme i lodě, zpřísněme regulaci, kupujme si méně věcí ze zámoří, podpořme železniční dopravu. To není nic proti ničemu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: je toto niekde spocitane? s tymto argumentom ze vyroba elektromobilu je neekologicka sa stretavam vo vacsine diskusii ale vzdy je to nepodlozeny argument typu jedna pani povidala, zaujimalo by ma ci existuje nejake porovnanie fosilak vs. baterkac eko stopa pocas doby provozu
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: Jasný to je jeden problém, ale ten druhej je ještě větší, že nepoužíváme pro vše stejnej metr.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: tak samozrejme, kdyz si vezmes stopu vyroby noveho eko elektro auta tak nechat doslouzit diesel s euro vic jak X je cistsi...
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Jo ták, teď už to chápu, ty srovnáváš kapacitu baterie, kdyby jsi z toho chtěl udělat elektroloď. Jenže já nejsem ekoterorista, takže jsem řešil od počátku něco úplně jinýho.

    Já tvrdím, že celková osobní automobilová doprava, nemá na ekologii takový vliv, aby se kvůli tomu házeli fungující (často lépe než ty nové) auta do šrotu a nesmělo se s nima do měst. A že lodní doprava na kterou nikdo nekouká a vůbec ji neřeší, má na stávající stav řádově horší vliv, přitom ty lodě: 1) spalují doslova cokoliv, proti tomu je nafta pitná voda. a 2) 85% lodní dopravy se dá převést mnohem ekologičtěji na souš.
    Jenže to nikdo nechce, protože tam by ta doprava byla pod mnohem větším dohledem.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    XCHAOS: ti tu ironii priste otaguju...

    A neironicky navrch, s touhle spotrebou, takovy maly jaderny reakturek...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: ale hraje. Umíš si představit baterku o kapacitě 9GWh (430MWh na den * 21 dní)? Jak bude těžká a jaký bude její objem? 250Wh/kg ~ 36 000 TUN!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: když loď za den spálí nějakou kapacitu energie v mazutu, tak ji musí spálit i v kwh z baterií, ne? A když pluje 21 dní, tak musí mít kapacitu alespoň 21x větší. Přepočítal jsem to poměrem 7 litrů nafty = 15kWh elektřiny (takový poměr zhruba odpovídá běžnému autu)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI:
    JIMIQ: tyhle věci o lodích jsem hlásal na NYXu před cca 10 lety a vysloužil si za to příšernej hate úplně od všech :-)

    JIMIQ: počkat, počkat... u lodí přece nehraje takovou roli energetická hustota, ani na jednotku hmotnosti, ani na jednotku objemu. Všechny systémy mohou být větší, těžší...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: to je dost relativny pojem ako je aj relativna hodnota penazi, pre niekoho su rozumne peniaze 50k a pre niekoho 1 mega, co sa tyka tej zimy tak tam je spotreba na 100 o nejaky 1-2kW moc, ta klima zas tolko nezere, kapacita baterie moze poklesnut az ku 50% pri teplotach -20 ale taka zima je v nasich podmienkach mozno 2-3 dni v roku ak vobec
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    dokazete mi nekdo doporucit za rozumny penize elektromobil co ujede v zime 250km na jedno nabiti a pritom muzu topit atd ???
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    tohle se mi libi ... misto setreni vymejslime jak plejtvat ekologicteji za vic penez ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Vždyť ty ale mícháš do sebe naprosto nesouvisející věci.
    Tebe zajímá přece výkon a ne kapacita baterie a nebo kolik spálí mazutu za den.
    To by pak hrálo důležitou roli ve spotřebě jak velkou má nějaká Tesla baterii? Bude mít poloviční baterii tak to u tebe znamená že je 2x úspornější?

    A hlavně,bavíme se ne o vynaložené energii, ale o škodlivých exhalacích. A v tom je Tesla zrovna o kapku napřed, ale stejně tak 10let starej nafťák!

    Jako XY lety jsem pár dní pracoval v doku. To co z toho jde ven je něco neuvěřitelnýho.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Z pruznych solaru?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A co teprv plachta!
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: a kdybys ji posazel solarama, tak muzes usetrit mozna i 10% paliva:)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vzdyt to tam pisu a jsou tam i odkazy. Kontejnerova lod ma spotrebu 150-225 tun mazutu za den. Predpokladejme ze mazut ma stejnou hustotu i energetickou vyteznost jako nafta a ucinnost lodniho motoru je stejna jako ucinnost auto motoru. Pak 200 m3 nafty (200 000 litru) je ekvivalentni 430MWh. Neni to presny vypocet, ale radove to staci. Jedna tesla ma 100kWh baterii, cili 430 000 / 100 = 4300
    Kdyby ucinnost lodniho motoru byla dvojnasobna (teoreticky limit) tak je to 2150 tesel. Treba renaultu zoe to bude 2.5x vic (maji baterku jen 40kWh).

    Premastit 11 000 kontejnerovych lodi na baterky je ekvivalent 55000-110000 malych aut na kazdy den plavby. Jestli lode standardne pluji tri tydny, tak krat 21, cili 1.15-2.3 milionu malych elektro aut. To je aktualne rocni produkce (vcetne plugin hybridu, ktere maji baterku jeste mensi)
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: "to odpovídá 430MWh, což je 4300 Tesel Model S !!! to vyrobí Tesla za měsíc" nějak polopatě co počítáš?

    Jinak jsem to kdysi počítal a ta loď dává kontinuálně výkon přes 100MW 24h denně a těch kontejnerů uveze asi 10k, ale standardně má naloženou sotva polovinu spíš třetinu a zbytek je mořská voda. Tedy problém v tom že veze mrtvou váhu vždy! Průměrný náklad díky lodní dopravě urazí ale mnohem delší cestu 2x-3x a to plavidlo má cca jen třetinovou rychlost.
    Tedy u kamionu stejné množství převezeš se 750l mnohem čistšího paliva o jeden km, zatímco zde 2x-3x 356Kg týhle mazutový strajdy na jediný kilometr. Tedy jedna ku jedný až jednu ku 1,5 násobku proti tomu extrémně čistému spalování nafty. O mnohem lepším benzínu ani nemluvě. Přitom zapojit více železnici by bylo ekonomicky i ekologicky někde úplně jinde. Jenže to se dá mnohem lépe kontrolovat. A to nikdo nechce.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no dobře, tak v regulaci lodí jsou evidentně mezery. To ale nemění nic na tom, že auta transformovat aktuálně umíme za rozumné peníze a lodě ne
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam