• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak to bude ale tím, že tu výrobu systém velmi podporuje. Kdyby nebyly ekologické nálepky na vjezdy do měst a různé daňové úlevy za nové a "ekologičtější" auto, a strašení, že za chvíli nebudeš smět vůbec na silnici, tak by se tolik aut nevyrobilo.
    Na elektromobily není ani výrobní kapacita a ani není k prodeji něco použitelného. Proto to jsou jen ty dvě procenta. Třeba taková elektrická dodávka stále není ani na trhu. e-Transporter není ani prototyp a nehledě na cenu kterou se bojím vůbec zjišťovat. A spolehlivost? To se teprve zjistí, ale jistě bude horší než u auta co mám teď a bylo vyrobeno v roce 2005.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: tak ze nema smysl auto vymenovat predcasne jen proto ze hura elektromobil.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QNEDLEEQ: neviem ci tazba medi, stribra, lithia, kobaltu atd. zamori napr. 10000 km2 Mexickeho zalivu na niekolko mesiacov

    az baterie po 20 rokoch prestanu fungovat tak sa odvezu na recyklaciu do belgicka (https://csm.umicore.com/en/recycling/battery-recycling/), ked bude nastartovany biznis s bateriovymi uloziskami, tak bude aj viac spolocnosti, ktore ponukaju recyklaciu, lebo biznis s odpadom je dost vynosny

    u nas vo vesnici stoji kazda popelnica smesneho odpadu obec peniaze, ale za kazdu popelnicu roztriedeneho odpadu (papier, plasty, sklo... atd.) naopak dostavaju od ekokomu peniaze naspat, preto napr. my platime miesto 2000 rocne za odpady iba polovicu, niekto kto netriedi a prca na to, tak plati plnu sumu :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a teď by mě zajímalo, jak fakt, že se ročně prodá 98 miliónů spalováků a 2 elektromobilů koresponduje s tím, že nejekologičtější auto je nevyrobené a nejlevnější energie je nespotřebovaná :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: no a u nas se bere to ze zakladem je finance ... to ze usetrim ale budu to splacet 20 let neni uspora ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: Přesně tak. Navíc největší ekologie je v autu co se vůbec nevyrobí!
    Já zatím dospěl do stádia že nejekologičtější energie na vytápění je ta co nepotřebuješ. A letos jsem zatím topil jen od 22-27.11...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: jj obchod je obchod ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: I kdyby to bylo teoreticky možné, tak to bude několik století nesmysl. Protože automobilky produkují odpadky co vydrží max pár let.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: tohle se tady snazim nacpat lidem do hlavy uz rok :-D :-D :-D

    nakonec bude nejlepsi malej fuzni reaktor v aute s troskou kapaliny a paliva na stovky let ... http://fallout.wikia.com/wiki/T-51b_power_armor tohle mit to by bylo ... reaktor co by mi stacil na nekolik zivotu :-DDD
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: euro 23, to uz vydechuje cistej kyslik a v nadrzi se mu za jizdy pribyva nafta ne?:)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: Ja mluvim o necem trochu jinym. Situace - mam auto, rekneme Euro 5, filtry fungujou, atd. Vymenovat ho za elektroauto kvuli emisim je blbost, efektivnejsi bude ho provozovat a pripadny elektro koupit az tohle chcipne. Politika - zakazeme vjezd autum a vsichni honem na solar - akorat zvedne produkci zbytecnyho bordelu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Mě dům sluníčko v těchto dnech spolehlivě vytopilo i s velkým přebytkem.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Hele já jsem pro ekologii všema deseti, ale jsem proti takovýmto regulacím. Ať se prostě nastaví nějaká ekologická daň z emisí celkově, jednotně alespoň pro tu Evropu. A je pak jedno jestli je ta emise způsobená autem, lodí nebo průmyslem.
    Tedy u aut by to bylo změřené emise na technické x počet najetých km.

    Ono predikovat že v roce 2035 budou jen elektromobily a nebo euro 23 je nesmysl, protože je to závislé na vývoji a surovinách. Tohle je jen papírové vymáhání něčeho co ekologické není vůbec, protože nikdo nepřemýšlí jaký to bude mít opravdový dopad. Já si třeba nedokážu představit jak by musela vypadat naše energetická síť, aby dokázala všechny ty auta nabíjet. Protože to mimo jiné pro naši rozvodnou sít bude šílený nápor na rezervovaný příkon a taky na místa kde se auta budou dobíjet. Bude to ve výsledku vůbec lepší než dnes? A co baterie? Jak je ekologická jejich výroba a je dostatek vhodných surovin?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: mam okna na jiho zapad :-))) hihi s velkou plochou ... docela to setri :-P
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: no a jak si šetřil plyn když svítilo sluníčko? :D v baráku bych chtěl mít 8-10 m2 oken na jih
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no ale tohle patri k tematu ... budeme setrit a zit ekologicky s tim co mame jen prevedeme na solar vitr jadro? A nebo budeme plytvat zit neekologicky a konec :-))) hihi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a co třeba návrat k tématu klubu? :D

    včera a předevčírem dobré solární zisky, i když bylo -2 až -6, tak jsme moc netopili
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: 21 let stare euro 2
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: moje taky jezdí za 6/100, ale opravy jsou v poslední době 15000 ročně a přestává mě to bavit :D příští rok STK, to bude zase darda. Jezdím 6k km ročně, takže prd, ale u 15 letého auta už se projevuje únava materiálu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: je to spočítaný, nevím to teďka najít a nepamatuju si kolik kilometrů musí EV ujet aby se emisně srovnalo se spalovákem. Ale bude to přes 100 000km. Americký roční průměr je 12 tisíc mil, necelých 20 tisíc km. Takže by to bylo 5-6 let určitě, v Česku víc. A záleží na síti, jestli je víc uhelná, nebo víc jádro+OZE.

    V Norsku je imho elektroauto zpátky za dva roky :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam