• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no heled ber to tak ze ja nebudu jeste 4 roky kupovat auto protoze to nema smysl ... pak ho prodam kamosoj na jezdeni do prace ... az se to jeho rozpadne uplne ... to mu bude 24 let a bude to moje druhe auto protoze prvni rozmlatila ex ...

    to ze ostatni nesetri protoze nemuzi je osvetou ve skole a celym timhle dopicenym systemem ... takze ano rejpej si ale :-P ale ale ...

    Auto z roku 1998 vzhledem k odflaknute udrzbe - puvodni pumpa atd - rozvodak z roku 2008 ... to prislo draz ale jinak kdyby nebyl upadlej filtr nemuseli se resit ruzny veci jako vstriky atd ... kdyby se nekdo staral o brzdy tak se nemusely menit trubicky atd ... atd atd atd ... takze pri pravidelen udrzbe by renault na uplny hovno picolet clio tech 30 let vydrzel bez problemu ...

    dnesni renaul uplna sracka na dve pici clio je hruza ... to nevydrzi snad ani 10 let ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak to bude ale tím, že tu výrobu systém velmi podporuje. Kdyby nebyly ekologické nálepky na vjezdy do měst a různé daňové úlevy za nové a "ekologičtější" auto, a strašení, že za chvíli nebudeš smět vůbec na silnici, tak by se tolik aut nevyrobilo.
    Na elektromobily není ani výrobní kapacita a ani není k prodeji něco použitelného. Proto to jsou jen ty dvě procenta. Třeba taková elektrická dodávka stále není ani na trhu. e-Transporter není ani prototyp a nehledě na cenu kterou se bojím vůbec zjišťovat. A spolehlivost? To se teprve zjistí, ale jistě bude horší než u auta co mám teď a bylo vyrobeno v roce 2005.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: tak ze nema smysl auto vymenovat predcasne jen proto ze hura elektromobil.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a teď by mě zajímalo, jak fakt, že se ročně prodá 98 miliónů spalováků a 2 elektromobilů koresponduje s tím, že nejekologičtější auto je nevyrobené a nejlevnější energie je nespotřebovaná :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: no a u nas se bere to ze zakladem je finance ... to ze usetrim ale budu to splacet 20 let neni uspora ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: Přesně tak. Navíc největší ekologie je v autu co se vůbec nevyrobí!
    Já zatím dospěl do stádia že nejekologičtější energie na vytápění je ta co nepotřebuješ. A letos jsem zatím topil jen od 22-27.11...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: jj obchod je obchod ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: I kdyby to bylo teoreticky možné, tak to bude několik století nesmysl. Protože automobilky produkují odpadky co vydrží max pár let.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: tohle se tady snazim nacpat lidem do hlavy uz rok :-D :-D :-D

    nakonec bude nejlepsi malej fuzni reaktor v aute s troskou kapaliny a paliva na stovky let ... http://fallout.wikia.com/wiki/T-51b_power_armor tohle mit to by bylo ... reaktor co by mi stacil na nekolik zivotu :-DDD
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: euro 23, to uz vydechuje cistej kyslik a v nadrzi se mu za jizdy pribyva nafta ne?:)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: Ja mluvim o necem trochu jinym. Situace - mam auto, rekneme Euro 5, filtry fungujou, atd. Vymenovat ho za elektroauto kvuli emisim je blbost, efektivnejsi bude ho provozovat a pripadny elektro koupit az tohle chcipne. Politika - zakazeme vjezd autum a vsichni honem na solar - akorat zvedne produkci zbytecnyho bordelu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Mě dům sluníčko v těchto dnech spolehlivě vytopilo i s velkým přebytkem.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Hele já jsem pro ekologii všema deseti, ale jsem proti takovýmto regulacím. Ať se prostě nastaví nějaká ekologická daň z emisí celkově, jednotně alespoň pro tu Evropu. A je pak jedno jestli je ta emise způsobená autem, lodí nebo průmyslem.
    Tedy u aut by to bylo změřené emise na technické x počet najetých km.

    Ono predikovat že v roce 2035 budou jen elektromobily a nebo euro 23 je nesmysl, protože je to závislé na vývoji a surovinách. Tohle je jen papírové vymáhání něčeho co ekologické není vůbec, protože nikdo nepřemýšlí jaký to bude mít opravdový dopad. Já si třeba nedokážu představit jak by musela vypadat naše energetická síť, aby dokázala všechny ty auta nabíjet. Protože to mimo jiné pro naši rozvodnou sít bude šílený nápor na rezervovaný příkon a taky na místa kde se auta budou dobíjet. Bude to ve výsledku vůbec lepší než dnes? A co baterie? Jak je ekologická jejich výroba a je dostatek vhodných surovin?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: mam okna na jiho zapad :-))) hihi s velkou plochou ... docela to setri :-P
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: no a jak si šetřil plyn když svítilo sluníčko? :D v baráku bych chtěl mít 8-10 m2 oken na jih
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no ale tohle patri k tematu ... budeme setrit a zit ekologicky s tim co mame jen prevedeme na solar vitr jadro? A nebo budeme plytvat zit neekologicky a konec :-))) hihi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a co třeba návrat k tématu klubu? :D

    včera a předevčírem dobré solární zisky, i když bylo -2 až -6, tak jsme moc netopili
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: 21 let stare euro 2
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: moje taky jezdí za 6/100, ale opravy jsou v poslední době 15000 ročně a přestává mě to bavit :D příští rok STK, to bude zase darda. Jezdím 6k km ročně, takže prd, ale u 15 letého auta už se projevuje únava materiálu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: je to spočítaný, nevím to teďka najít a nepamatuju si kolik kilometrů musí EV ujet aby se emisně srovnalo se spalovákem. Ale bude to přes 100 000km. Americký roční průměr je 12 tisíc mil, necelých 20 tisíc km. Takže by to bylo 5-6 let určitě, v Česku víc. A záleží na síti, jestli je víc uhelná, nebo víc jádro+OZE.

    V Norsku je imho elektroauto zpátky za dva roky :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: prosimte moje auto po oprave motoru jezdi max za 6 litru ... najezdim tak 8000 rocne ... muzes mi rici pri cene elektro auta milion - kolik let ho muzu provozovat aby byla cca vysledna stopa stejna jako vyroba elektroauta?

    Ja to nevim - ale zda se mi ze pri stavajici urzdbe - nula prd ... to bude par let urcite ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: to já taky nechci šrotovat fungující auta. Ale pokud si jde člověk koupit nové auto, za které chce dát milión, tak ať si koupí elektromobil. A je fajn dopředu říkat, že od 2035 se nebude moct s nafťákem do měst, aby si to teď lidi rozmysleli co si koupí. Za 17 let už to auto nevyužijí, tak ať si ho nekupují

    a ano, řešme i lodě, zpřísněme regulaci, kupujme si méně věcí ze zámoří, podpořme železniční dopravu. To není nic proti ničemu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: je toto niekde spocitane? s tymto argumentom ze vyroba elektromobilu je neekologicka sa stretavam vo vacsine diskusii ale vzdy je to nepodlozeny argument typu jedna pani povidala, zaujimalo by ma ci existuje nejake porovnanie fosilak vs. baterkac eko stopa pocas doby provozu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam