• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: ty limity se týkají nově prodávaných aut... provoz ojetých aut je regulován "ekologickou daní" placenou při registaci na nového majitele, ale jinak ty emisní kontroly co se musí provádět současně s technickou jsou myslím řádově mírnější, než pravidla pro nově prodávaná auta.

    já elektromobilům v zásadě fandím, ale snažit se je řidičům vnutit násilnou regulací bude tragické. dokonce i poměrně mírný způsob nátlaku, kterým bylo to zvýšení spotřební daně ve Francii, se setkal s dost negativní odezvou (otázka je, do jaké míry zinscenovanou politickou opozicí... ale přesto dost výraznou). uvítal bych nějaké soft-pobídky, typu aby kdo si ve městě platí parkovací místo (což je samo o sobě dané), tak by měl automaticky nárok na dobíjení se stojanů zřízených v rámci kandelábrů pouličního osvětlení - což je ale teda dost megainvestice a peníze se budou muset vzít jinde (ideálně na úkor všech,kteří se naučili stát dojit, což se dlouhodobě odhaduje na cca 20% rozpočtu.. tyto struktury se ale budou chtít bránit...)
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak to já vidím v roce 2050 spíše na nějakej elektrovozíček :-D

    JIMIQ: To je u jednoho druhu baterie, myslel jsem obecně. a ty ceny mi vůbec neseděj.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    v roce 2050 si koupím elektromobil s dojezdem 800km, který budu nabíjet s domácího 30kW solárního pole na střeše :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: ale no tak, tohle už opravdu hraničí...
    the economist
    https://www.economist.com/graphic-detail/2017/08/14/the-growth-of-lithium-ion-battery-power
    2008 něco přes 200, nyní skoro 400
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: jen abychom nepotřebovali každý rok nové auto, protože to staré nesplňuje normy!

    XCHAOS: energie bude dostatek, ale horší je to s tou distribucí ve špičce. Nebude odkud brát a pak ta energie pro elektromobily bude zatraceně neekologická i neekonomická
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: no a co ty akumulátory? tam žádná změna...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: a já říkám, uvidíme :-) elektromobilům i FV fandím a mám pocit, že jsou budoucností lidstva... jestli má někdo pocit, že za 50 let budeme furt jezdit spalovákem, akorát se spotřebou 3,9 místo 5 a v elektrárnách spalovat uhlí s plynem, tak je mi ho líto :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: za poslednych 17 rokov? ja som mal spotrebu u benzinu 8,5 uz na 626 z roku 1998 :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: prostě myslím si, že argumentace pro elektromobily musí předokládat, že ta energie je z OZE, případně z jaderné energie - pokud je to soutěž uhlí s ropou, vychází to po všech stránkách dost natěsno (protože turbína na tom s účinností je jen mírně líp, než spalovací motor).

    v zásadě ale pokud někdo sází na OZE, tak ví, že elektřiny nebude nikdy tolik... a bude propagovat spíš elektrokola. pokud někdo věří na jádro (ať už další štěpné elektrárny jakékoliv příchuti, nebo fúze, viz [ XCHAOS @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ] ), tak bude asi spíš propagátorem elektromobilů (elektřiny je v tomhle případě potřeba fúra a dobíjet se bude hodně přes noc)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: actually, polovina výhody mild hybridu je v tom, že nejede volnoběh. Pouze druhá polovina je rekuperace (ale ano, díky rekuperaci může vypínat spalovací motor, obyč stop-start to nemají tak jednoduché)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI:
    JIMIQ:
    JIMIQ: pointa je v rekuperaci. čísla pro mild hybrid, vybavený rekuperačním bržděním do baterie, zřejmě budou o něco lepší, než pro spalovací motor (ale je tam háček v tom, že ten hybrid by nesměl být až tak "mild", protože největší část energie kterou můžeš získat bržděním získáš v té nejvyšší rychlosti, kde je současně potřeba brzdit zatraceně výkonným motorem a současně taky do baterie s nějakým podstatným maximálním dobíjecím proudem...)

    jinak elektromobily, zvlášť ty s asynchroním motorem jako Tesla, nemají žádné preferované otáčky, ve kterých by byla spotřeba minimální... spotřeba klesá prostě s klesající rychlostí, protože odpor vzduchu je od určité rychlosti hlavním žroutem energie.

    elektromobil bude výrazně efektivnější v městském provozu, který je pomalý, s častým dobržďováním na křižovatkách. maximálně se tedy využije schopnost rekuperace.

    na dálkových trasách ta efektivita klesá - a to po všech stránkách, např. delší doba dobíjení oproti tankování znamená, že průměrná rychlost přesunu na opravdu dlouhé vzdálenosti bude špatná (na druhou stranu, na takové vzdálenosti se většinou nejezdí nonstop, takže případné dobíjení přes noc to celkem řeší)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: já až pozdějc zjistil, že to je pro biopaliva :-) ale nezapomínejme, že nynější ropa má taky EROEI 5-10 místo kdysi platných 25 a ropné písky v Kanadě atakují na 2
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: nevím, zjisti si to a napiš nám :P
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: kolik mi bude brat auto ted? v zime?
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To je hodně optimistický pohled na věc a hodně negativní pro klasiku.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: kdyz vezmem 1/3 a ne 1/2, tak to nemas 40TWh, ale jen 26TWh, furt skoro dvoje dukovany;).
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    to se mi na ekologickych teroristech libi ... porad se resi vse okolo - ale ten pravy problem - kde tu energii vzit nikdo neresi :-DDD

    takze solarni forum - jak to ze solaru a vetru v cr vyrobime aby ve dne nebyla spicka v noci nedostatek a nebylo uhli ani plyn ... a zaroven si vsichni napakovali kapsy? :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: resime procenta a ne kdo to v noci vyrobi kdyz nechceme uhli a plyn ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    divím se že ještě nikdo nevytáhnul vodíková auta :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JIMIQ: i když tohle je nefér :-) tady je lepší
    Electric Car Myth Buster — Efficiency | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2018/03/10/electric-car-myth-buster-efficiency/
    59-62 vs 17/21, takže 1/3, budiž
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam