• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: za poslednych 17 rokov? ja som mal spotrebu u benzinu 8,5 uz na 626 z roku 1998 :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: prostě myslím si, že argumentace pro elektromobily musí předokládat, že ta energie je z OZE, případně z jaderné energie - pokud je to soutěž uhlí s ropou, vychází to po všech stránkách dost natěsno (protože turbína na tom s účinností je jen mírně líp, než spalovací motor).

    v zásadě ale pokud někdo sází na OZE, tak ví, že elektřiny nebude nikdy tolik... a bude propagovat spíš elektrokola. pokud někdo věří na jádro (ať už další štěpné elektrárny jakékoliv příchuti, nebo fúze, viz [ XCHAOS @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ] ), tak bude asi spíš propagátorem elektromobilů (elektřiny je v tomhle případě potřeba fúra a dobíjet se bude hodně přes noc)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: actually, polovina výhody mild hybridu je v tom, že nejede volnoběh. Pouze druhá polovina je rekuperace (ale ano, díky rekuperaci může vypínat spalovací motor, obyč stop-start to nemají tak jednoduché)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI:
    JIMIQ:
    JIMIQ: pointa je v rekuperaci. čísla pro mild hybrid, vybavený rekuperačním bržděním do baterie, zřejmě budou o něco lepší, než pro spalovací motor (ale je tam háček v tom, že ten hybrid by nesměl být až tak "mild", protože největší část energie kterou můžeš získat bržděním získáš v té nejvyšší rychlosti, kde je současně potřeba brzdit zatraceně výkonným motorem a současně taky do baterie s nějakým podstatným maximálním dobíjecím proudem...)

    jinak elektromobily, zvlášť ty s asynchroním motorem jako Tesla, nemají žádné preferované otáčky, ve kterých by byla spotřeba minimální... spotřeba klesá prostě s klesající rychlostí, protože odpor vzduchu je od určité rychlosti hlavním žroutem energie.

    elektromobil bude výrazně efektivnější v městském provozu, který je pomalý, s častým dobržďováním na křižovatkách. maximálně se tedy využije schopnost rekuperace.

    na dálkových trasách ta efektivita klesá - a to po všech stránkách, např. delší doba dobíjení oproti tankování znamená, že průměrná rychlost přesunu na opravdu dlouhé vzdálenosti bude špatná (na druhou stranu, na takové vzdálenosti se většinou nejezdí nonstop, takže případné dobíjení přes noc to celkem řeší)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: já až pozdějc zjistil, že to je pro biopaliva :-) ale nezapomínejme, že nynější ropa má taky EROEI 5-10 místo kdysi platných 25 a ropné písky v Kanadě atakují na 2
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: nevím, zjisti si to a napiš nám :P
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: kolik mi bude brat auto ted? v zime?
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To je hodně optimistický pohled na věc a hodně negativní pro klasiku.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: kdyz vezmem 1/3 a ne 1/2, tak to nemas 40TWh, ale jen 26TWh, furt skoro dvoje dukovany;).
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    to se mi na ekologickych teroristech libi ... porad se resi vse okolo - ale ten pravy problem - kde tu energii vzit nikdo neresi :-DDD

    takze solarni forum - jak to ze solaru a vetru v cr vyrobime aby ve dne nebyla spicka v noci nedostatek a nebylo uhli ani plyn ... a zaroven si vsichni napakovali kapsy? :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: resime procenta a ne kdo to v noci vyrobi kdyz nechceme uhli a plyn ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    divím se že ještě nikdo nevytáhnul vodíková auta :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JIMIQ: i když tohle je nefér :-) tady je lepší
    Electric Car Myth Buster — Efficiency | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2018/03/10/electric-car-myth-buster-efficiency/
    59-62 vs 17/21, takže 1/3, budiž
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak doufám že budou mít operační systém od M$. To pak začnu raději chodit pěšky a za za sebou budu táhnout vozík :-D

    JIMIQ: To vystihuješ úzké specifikum a většina firemních aut najezdí mnohem víc a hlavně se do té firmy ani třeba nedostanou.

    Zatímco výměna baterií by byla opravdu ekologickou variantou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: promiň, je to 1/6 :-)
    Efficiency Compared: Battery-Electric 73%, Hydrogen 22%, ICE 13%
    https://insideevs.com/efficiency-compared-battery-electric-73-hydrogen-22-ice-13/

    nebo máš lepší zdroj?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a hlavně tou dobou si ty auta budou jezdit nabíjet samotná, budou jezdit autonomně v koloně (rychlostí 130km/h, vzduch rozráží pouze první auto, protože spolu komunikují a když je problém, zabrzdí všechna naráz)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: tak tu 1/4 bych moc rad videl;)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    stejně je to tady furt dokola a tahle debata poběží do roku 2035, kdy už bude jasný že elektroauta vítězí, nabíječky jsou 500kW, spotřeba 10kwh/100km a nikde žádný problém se sítí :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: jo, to přes spotřebu je ale blbě, protože elektroauto má čtvrtinovou spotřebu přepočtenou na kwh obsah nafty/benzínu. Účinnost ;-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: a to jsou jaká? Živnostníci co jezdí po zakázkách? Nabije jednou za den a zbytek doma, firemní auta - 7,2kW nabíječka na parkovišti
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam