• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja mam tablet z roku 2012 a subjektivne ma stale stejnou kapacitu. Ale to jsou vsechno nevypovidajici anekdoty. Ta statistika modelu S mluvi jasne
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ABDULAH: co to mas za mobil? Tohle je dost extrem...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ne to je jinak. Tesla 100kWh ma realne baterku 120 kWh, ale softver neumoznuje pouzit vic nez 100, a tesla to takto i prodava
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak prase, ono je to nějaký výrobek a má mít nějaké vlastnosti. Prostě má nějaký dojezd a ten budu respektovat. Ale aby někdo prodal auto s dojezdem 200Km a pak mi řekl že s ním nemám jezdit na jedno dobytí víc než 100Km?
    To mi připomíná včerejší telefonát s technikem od Varty. Koupil jsem si https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-professional-deep-cycle-agm
    Dorazila mi domu baterka co neměla ani 12V. Baterka na plnou kapacitu dobít nešla. Tak jsem chtěl po Vartě informace:
    Varta:
    Baterce pravděpodobně nic být nemusí, jen se musí nejdříve nabít na neautomatické nabíječce. Pokud má pod 12,2V měla by se napřed nabít na speciální nabíječce.

    Já: A na jaké konkrétně? Předpokládám že se nabíjí konst. napětím do max 14,6V. Jak dlouho? Mám sledovat nějaké parametry?

    Varta: To já vám takto neřeknu já sleduji hustotu elektrolitu. Ale napětí snese i do 14,8V. A na začátku klidně i víc já používám 15,2V.

    Já: A jak zjistíte hustotu elektrolitu u sealed baterky? Jak dlouho mám nabíjet na 15,2V? A jak dlouho po té na 14,8V

    Varta: No to nezjistíte, prostě to dáte do neautomatické speciální nabíječky. Na 15,2V jen na chvíli, to poznáte podle hustoty elektrolitu. Ale nabíjím to poprvé min na 24h, Pak už by měla být na 100% kapacity.

    Já: A jakou speciální nabíječku mám použít, co musí umět? Jaké má mít napětí po nabití nová baterie.

    Varta: No mi máme tady takovou speciální, každá je jiná to vám neřeknu. Napětí je kus od kusu, záleží jak dlouho leží na skladě, ale měla by mít přes 12,6V

    Já: Tak všude se uvádí, že AGM baterie by měla nová mít 12,8V, 12,6V už odpovídá nějakým 75% při kterém bych už rád odpojoval neprioritní zátěž. Jaké napětí odpovídá té 50% ní kapacitě?

    Varta: No Těch 12,8V to je tak 110% kapacity, to by jste chtěl moc, tak se dělali baterie před 10ti lety, dneska už je to všechno šunt. 12,6V je nová baterie, jaké napětí odpovídá 50% to vám neřeknu. U nové je to třeba 12, 4V, Ale to je u té co má 12,8V u té co má 12,6V nabitá to bude o ty 2 desetiny míň

    Já: A nemyslíte, že by nebylo špatné abych já jako uživatel věděl jak s tím akumulátorem zacházet aby životnost byla co nejdelší. Zakoupil jsem si váš nejkvalitnější výrobek a vy mi řeknete že je to šunt? Ostatní AGM baterie oj jiných výrobců těch 12,8V po nabití mají. 50% tedy může být i ta hraniční hodnota 12,2V u které bych to měl nabíjet jen tou vaší speciální neautomatickou nabíječkou, o které mi nic neřeknete? Jak to mám nabíjet já.

    Varta: No, to víte je to spotřební zboží, já jsem jenom prodejce. (ozval se mi ale na email o tech informacích.) To vám řekne někdo v Hamburku.

    Já: a mohl bych na nějakého technika z Hamburku dostat kontakt, ideálně anglicky hovořícího?.

    Varta: Já nevím mame tu hrozně jsme tu na to jenom dva.

    ...

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: takye kdz mi v mobilu odejde po pul roce pod 50% kapacity - pricemy jsem ji nechal vzbit do s,mrti telefonu co si pa,atuju jemn jednou - jinak dobiji, kdzy to jde i v polovine at mam rezervu ... takze jsem prase :-D

    hihihihi

    jj
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla ma nejlepsi thermal management a neumoznuje vyuzit tak velke % kapacity jako jine auta (leaf napr). Ale obecne maji liion baterky dobrou zivotnost. Spatne zkusenosti z mobilu a nozebooku jsou z toho ze jsou lidi prasata :-)

    A ja nejsem proponent tesel, akorat k nim existuje nejvic clanku a statistik. Aktualne se mi hodne libi hyundai kona
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak pokud by mi někdo něco takového zaručil a kdyby tesla dokázala vyrobit i nějaké použitelné auto, tak bych o tom hodně popřemýšlel. Ale Já nevěřím ani řivotnosti a ani bezporuchovosti Tesly, navíc je to děsně nepraktické auto. Nějakej van nebo minivan by nebyl?
    Koukal jsem na inzeráty 2nd hand aut a nezřídka kdy se na 50% kapacity objevovali po ani ne 200Km.
    1) V čem je tesla baterie lepší?
    2) dá se koupit a použít i do jiného elektromobilu?
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JIMIQ: no me nejde ani tak o cenu jako o ekologickou stopu kazdeho kilometru. pokud se teslacky baterie dozivaji dele, tak to by bilanci vylepsovalo, ale taky zalezi na podminkach kolikrat za tu dobu promrzly.
    pro svatecni ridice mi vychazi lip spalovaci motor, ktery s CNG muze mit offsetovane emise.

    celkove teda vychazi nejlip sidelne elektroauto, ale tak daleko nase spolecnost jeste nedospela a dokud auto neprestane byt symbol spolecenskeho statusu, tak tam ani nikdy nedospeje.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ale zalezi kus od kusu, samozrejme
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: pardon, 90%, nemuzu si pamatovat vsechno presne :D
    Tesla batteries will live longer than expected, survey finds
    https://www.engadget.com/2018/04/16/tesla-battery-packs-live-longer/
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Po 200k km 95% baterie? :-D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JAZZZ: tak si koupis ojete ev za polovicni cenu. Jsou tesly co ujely s puvodni baterkou 200 000 km a baterka ma furt 95%. Ja mam treba moje auto od najezdu 145000
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: pekny priklad, pro korektnost dodam ze jde o specifickou situaci spatne dizajnovane site ktera nema propojky s okolim a ma malou regulovatelnost. Ale na techhle mistech se ty baterky rozsiri jako prvni (krom Aus treba Aljaska, Kanada) a tim se produkce zlevni i pro dalsi mista
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    PEPAZZ: dulezity je, ze on pocita s najezdem 60km kazdy den. ja tolik treba zdaleka nemam, takze i kdyz bych teslu mel moc rad, na moje svatecni jezdeni to ekologicky nedava smysl. pro kalifornii se spoustou slunecni energie a lidma co denne najezdi 200km protoze vsude musi autem je to super. pro ceskou republiku s vetsinou energie z jadra a uhli a s kvalitni MHD masivni prechod na ecars znamena obrovske plytvani a rychlejsi degradaci baterii, pokud parkrat do roka poradne promrznou. co jsem slysel, zimy maji byt ted mirnejsi s nekolika prudkymi ochlazenimi behem roku danymi slabsim virem vzduchu kolem polu.

    neni to vubec tak jednoznacne. svatecnim ridicum bych doporucil CNG
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    velmi zajímvé propočty
    Are Electric Cars Worse For The Environment? Myth Busted
    https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k tomu jak su tie baterky slepa vetev a predrazene a tak

    Australian Financial Review
    https://www.afr.com/...big-battery-slashes-40m-from-grid-control-costs-in-first-year-20181205-h18ql1
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: Tak účinnost jednoho kotle vůči 15 malejm je sama o sobě úspora. Další úsporu vidím v menší rezervě potřebného příkonu. Jen na tom se dá hodně ušetřit.

    Ale lidský faktor je lidský faktor :-(
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: do budoucna chystaji i termosolar na strechu atd ... jen co to zaplati budou pokracovat dal ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: stara kotelna bez zatepleni - vs nova kotelna se zateplenim ...

    pokud maji usporu 60% - kazdy byt zvlast je videt jak plejtvali pred tim ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam