• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: elektromobily jsou ale dražší právě kvůli bateriím, což je odpověď na obě otázky: poloviční baterka tam byla ve snaze vyrobit větší množství kusů a skutečně je prodat (s větší baterkou by to bylo dražší a nekoupil by si to nikdo), jinak samozřejmě, baterky jsou něco, na čem dosahuje zisku ten, kdo je umí a ne automobilka - to je jistě důvod, proč se do toho dnes koncerny nehrnou, to ano.

    ale když se bavíme o vzdálenější minulosti, tehdy bylo na trhu daleko více výrobců a kdyby existovala technická možnost jak by
    elektromobil mohl být konkurenceschopný, tak by se prostě vyráběl.

    dále praktická nemožnost nových firem vstoupit na trh se týká trhu v USA a v Evropě. zmiňoval jsem Čínu, kde je spousta pidi-výrobců pidi-vozítek, a jakmile to bude jen trochu možné, tak trh zaplaví.(možná tohle je skutečný důvod té Trumpovy obchodní války s Čínou - že se blíží moment, kdy bude Čína připravena zaplavit západní trhy levnými elektromobily, což čeká jen na moment, kdy Západ vybuduje příslušnou dobíjecí infrastrukturu v dostatečném rozsahu... vzhledem k roli, kterou automobilový průmysl hraje v západní (hlavně Evropské) ekonomice by tohle ohrozilo nejen korporátní zisky, ale třeba by i začaly zanikat pracovní příležitosti, apod.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: GM vyrobil chevy bolt v listopadu 2016 (komercni produkcni verzi), proc vsechna konkurence mela tehdy max polovicni baterku a az nyni se objevuji dalsi podobne modely? (Nepocitam smz teslu)
    Neni to konspiracni teorie, je to srozumitelny ekonomicky duvod - cast zisku automobilek je proste ze servisu a u ev je ten servis mensi
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: tohle je obávám se trochu konspirační teorie. jako reálný důvod bych viděl kromě nízké energetické hustoty olověných baterií taky jejich nízké nabíjecí proudy. ty kromě relativně nízkého dojezdu způsobovaly a) nemožnost pořádného rekuperačního brždění b) dlouhé nabíjecí časy, nesrovnatelné s tankováním paliva

    když se nad tím zamyslíš, tak b) byl fakt velký problém. i při relativně nízkém dojezdu se mohl vytvořit systém častějšího dobíjení , s nějakými dobíjecími stojany na všech parkovištích, apod. Jenže problémem bylo, kolik času to dobíjení zabralo. Systém s výměnnými akumulátory v tomhle případě není řešení, protože výměnné místo na akumulátory bylo v éře před dostupnou robotizací náročnější na pracovní sílu, než obyčejná benzínová pumpa.

    někdy mají věci jednoduché ekonomické vysvětlení, bez nutnosti vytvářet konspirační teorie (ano, vím, že historicky se pár excesů vyskytlo, ale elektromobily nebyly praktické až do 90tých let, a i potom byly důvody pomalého nástupu složitější...)

    jinak např .v Asii platí, že čím je pohybovalo menší, tím větší je šance, že místo spalovacího motoru ho bude pohánět elektromotor: protože když se to ponechá na trhu, tak je to směr, který ekonomicky dává smysl (právě kvůli relativně snesitelným časům dobíjení z obyčejných zásuvek, i bez speciální infrastruktury). v Evropě a USA nikdo moc vážně neuvažuje o tom jezdit něčím menším, než je osobní auto (což je paradox, když většina osobních aut jezdí stejně většinu času obsazena jen řidičem...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: ja ale stale nerozumiem tym brzdam, ved v elektromobile brzdy skoro vobec nepouzivas, tam sa 99% casu brzdi rekuperaciou
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ty vubec neumis diskutovat. To je furt "muj znamej", "haha hihi", "setrim, vischni by meli setrit" a podobne. Diskutuje se tak, ze se vysvetli postoj/nazor, idealne podlozenim nejakeho zdroje, ne neoveritelnou prupovidkou tykajici se jednoho pripadu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A nejake neanekdoticke dukazy
    Why electric vehicles have lower maintenance costs
    https://www.fleetcarma.com/electric-vehicles-lower-maintenance-costs/
    Tady oisou ze problem bude hlavne baterka
    Will Electric Cars Require More Maintenance? | HowStuffWorks
    https://auto.howstuffworks.com/will-electric-cars-require-more-maintenance.htm

    Ale to se taky casem meni
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    lol
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: to jsou anekdoty. Dulezity je prumer vsech vozidel. Proc myslis ze se stari vyrobci tak stitili elektroaut? Protoze znamenaji mensi zisky ze servisu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: tak pro mene chapave jeste jednou - jestli teslu vytahuju je to proto ze je o ni nejvic informaci. Takze je mi vice mene uplne jedno jak se chovaji jeji brzdy na zavodnim okruhu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: precti si vse za dva dny co jsem psal na co jsem reagoval a pak pochopis ...

    dobre zkusim ti napovedet ...

    jak je mozne zecistim brzdy kazdy rok, kotouce naprosty shity budu mit tak na 60000 km ...a kamos co ma stejne auto slavi 750000 km aniz by mu to zralo olej atd ... a znam prioady ze znicili tenhle motor po 30000 jejich jezdeni ...

    ps: octavia scout ma u na ve firme najezdino 390000 ... jezdime s tim i po poli atd ... na servis chodi akorat pred technickou ... hihi
    no a ja treba jezdim po polnich cestach treti tride - potom co je ... repas napravy pocitej 30000 km ... na kvalitni silnici 250000 300000 ...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Taky husty! Citrusy v Nebrasce
    Nebraska retiree uses earths's heat to grow oranges in snow
    http://www.youtube.com/watch?v=ZD_3_gsgsnk
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: tak co sa tam moze este pokazit? aj munro najprv teslu kritizoval, ale ked dostali na rozbor 2017 model 3, tak obratil kabat a uznal, ze je navrhnuta velmi dobre

    youtuber rich rebuilds ma tiez videa, kde rozobera rozne mrtve tesly a servisaci, s ktorymi to robia uznanlivo kyvu hlavou ze to je "good engineering" a to sa stale bavime o automobilke co nema 100-rocnu tradiciu :)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: jasne prevody jsou vse ......
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: v tom odkazu - videu byla tesla ne? tudiz pokud chces odle tojo videa posuzovat - posuzujes podle tesly lol
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: energia na provoz bude stale 1/3 ceny oproti benzinu, pokial sa nezavedie nejaka dan, ktorou tu neustale strasite

    takto vyzeraju prevody na tesle po 1 milione mil (to je cca 1,6 miliona km)

    https://twitter.com/Tesla/status/1051911793373638661

    tie auta su stavane tak aby vydrzali, nie aby planovane zastaravali tak ako to robia dnesne automobilky
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A asi si mne s nekym pletes, ja nejsem teslista. Kdyz teslu vytahuju tak oroto ze je o ni nejvic clanku a informaci. Ale vic se mi libi renault zoe nebo hyundai kona
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: nemuzes z jednoho auta usuzovat ze to plati pro vsechny ev. Tesla je holt nova firma s finacnima potizema co dela 20 tisicove auto a prodava ho za 50 (v dolarech smz). Tak se to holt nekde projevi. Ale v beznem provozu ty brzdy pouzivas asi 10% casu proti spalovaku
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: to je vid ... jiste podvod
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: haha, sarkazmus, much wow.
    Navic strawman
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ev je zazracny ... nic se nerozbiji atd ...
    Takhle skončily brzdy Tesly 3 po pouhých 15 km ostré jízdy. Nevydrží vůbec nic | Autoforum.cz
    http://www.autoforum.cz/...e-skoncily-brzdy-tesly-3-po-pouhych-15-km-ostre-jizdy-nevydrzi-vubec-nic/

    Provozní náklady Tesly Model S: kolik si myslíte, že stojí oprava brzd? | Autoforum.cz
    http://www.autoforum.cz/...sti/provozni-naklady-tesly-model-s-kolik-si-myslite-ze-stoji-oprava-brzd/
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no a predpokladam ze u tesly se spotreba nezvedne ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam