• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: tak znova jo, 80% ti nepomůže, potřebuješ 100%. A letadla se aktuálně řešit nedají, prostě to řešení neexistuje, pracuje se na tom, ale dnes to není možné. Auta možné jsou. Náklaďáky jsou v závěsu. Autobusy se taky řeší a lodě už se taky transformují. Zároveň probíhá transformace energetiky, zateplování a přechod na topení TČ.
    Zbývá nám správa lesů a zemědělství, tam taky probíhají nějaké procesy (přesně to nesleduju).

    Takže co se neřeší?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SHINIGAMI: to nejde na tom nevydela ...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: tak znova jo, i kdyz se zbavis kazdyho motoru, usetris 20% (pokud teda tu elektrinu nevyrobis z uhli, ze:), kdyz se zbavis toho zbytku, usetris 80%, takze zcela logicky, hura na omezovani toho mensiho problemu! :)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ABDULAH: cyve odstehuj se do Prahy a kasli na nejaky silnicky na periferii, na ty sere bilej tesak, a vsechno bude slunickovy! Pujcis si tu elektro kolobezku, budes se moct ekologicky motat mezi chodcema a tak;).
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: tvuj taky - jsou nesmrtelne hihi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: gratuluju
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: už jsem to tady dnes říkal jednou - EV není dnes pro každého. Můžeme spekulovat že za 20 let to tak bude. Nebo za 50. Nebo to nebude nikdy, prosadí se geniální vynález bývalého šéfa Porsche nebo kdo to byl a poklesne spotřeba spalováků o 80%.

    Já budu mít FV, budu mít EV a bude mi to plně vyhovovat
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: muj motor jede 20 let a pojede dalsich 20 kdyz neshnije kastle ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: no, aktuálně to ale vypadá že (pokud jsou ty modely správné, což pro tuto debatu předpokládejme že ano) z důvodu setrvačnosti, i když do roku 2050 nebudou žádné emise (t.j. ani z dopravy, ani z jednoho jediného nafťáku, který ujede 5000km ročně), tak teplota vyroste na neudržitelnou výši, zvýší se hladina moří, bude hladomor, atd.

    Takže ano, musíme se zbavit každého jednoho spalovacího motoru (pokud... viz výše)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: jinak s tim jisticem co mam to bude tak 20 hodin ...

    ano dodavas zdroje pekne ale nikde neni klasicka ceska silnice na jednicku ... problem nastava pri zarazeni druheho stupne ...

    nezbyva nez vyhrat a koupit a cekat kdy co upadne
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ptal ses mě, dodal jsem ti tři různé zdroje, už fakt nevím co mám udělat :-) znáš stránku google.com? Umíš alespoň 200 anglických slov? tak hledej, šmudlo :o)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: za jakych podminek je servis 50 haku? myslis ze na zdejsich silnicich bude??? hihi porad tahas idealni cisla ...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: I kdyby platilo, ze zmena klimatu je problem (coz je otazka), a ze za to muzeme my vypoustenim CO2 (na cemz se vedci taky neshodnou) , tak benzin fakt nahradit nemusime. Doprava dela nejakych 20% CO2, vetsina pochazi z vyroby energie (mj ty, kterou nabijime eko elektroauta). Takze si dovolim tvrdit, ze mirnou optimalizaci dopravy (vetsi vyuziti vlaku, nevozeni zbozi po svete tam a zpet ale lokalni vyroba a zpracovani,...) a nejaka ta vylepseni aut by stacilo na snizeni emisi z dopravy na pulku i bez elektromobilu. A opacne, ani 100% prechod na alternativni vozidla emise CO2 nevyresi.

    Jina vec jsou samozrejme ostatni emise, o kterych se moc nemluvi, prestoze na rozdil od CO2 na nas maji bezprostredni negativni vliv... Ale i tam se da hodne zlepsit.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    nevěřil bych, ale začínám se těšit na ten nový lidový vůz :D

    VW ID test car Exclusive Drive — Fully Charged
    http://www.fullychargedshow.co.uk/electric-cars/2018/12/17/vw-id-test-car-exclusive-drive
    330/500 km dojezd
    začíná na ceně současného Golf TDI (650k kč v česku imho)
    z jiných článků 150/200kW motor
    dobíjení nevím, ale standard je dneska 0-80% za půlhodiny
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PEPAZZ: víc se vyplatí FV a TČ, za mě dobrý :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla chce v Kalifornii vybudovat obrovské úložiště energie – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...v-kalifornii-vybudovat-obrovske-uloziste-energie/sc-870-a-196400/default.aspx
    Úložiště je obrovský v porovnání s jinýma, ale v celkových číslech nic moc... imho budeme v baterkách potřebovat aspoň 24 hodin úložiště, co při současném příkonu 15TW je 360TWh. Něco se ušetří změnou vytápění z elektřiny, uhlí a plynu na TČ (~ 1/3), něco se ušetří přechodem na EV (~ 1/3), ty budou zároveň tvořit část úložiště... Tak dejme tomu bude stačit 120TWh extra. I tak je 1,2GWh promile procenta :D (1/100 000). Máme co dohánět :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    no to poteš ..
    Konec levné elektřiny. České spotřebitele čeká největší zdražení v této dekádě - Euro.cz
    https://www.euro.cz/...vne-elektriny-ceske-spotrebitele-ceka-nejvetsi-zdrazeni-v-teto-dekade-1433107

    Podle propočtu týdeníku Euro se zdražení u základních produktových nabídek a dvou nejčastějších tarifů pro domácnosti pohybuje v širokém rozmezí od nuly do 23 procent. Nejčastěji se tento nárůst bude pohybovat okolo deseti procent.
    Podle údajů Sdružení velkých spotřebitelů energií jim dodavatelé proud zdražili již letos, typicky o pět až sedm procent. Další zhruba 14procentní růstu nákladů na elektřinu je čeká na počátku příštího roku.
    Jistým překvapením je, kolik alternativních dodavatelů bude mít od ledna dražší elektřinu než nejsilnější hráči na trhu. Mezi ty nejdražší patří podle cenového srovnávače webu TZB-info.cz Comfort Energy, Vemex, Armex Energy a Carbounion Bohemia. Právě tyto podniky šly s cenou nejvíce nahoru – celkový nárůst u nich dosahuje až 23 procent. Je to paradox, když uvážíme, že smyslem existence alternativních dodavatelů je nabízet elektřinu levněji oproti tradičním energetickým společnostem.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ale takhle podle mě otázka nestojí. Benzín nahradit MUSÍME (jestli platí, že globální změna klimatu je problém). Pak teda máme různé (ne optimální) varianty. Vodík, biopaliva a elektřina... a z těch mi připadá elektřina nejpoužitelnější

    můžeme se bavit o tom, že globální klimatická změna neexistuje, nebo ji nezpůsobují lidé, nebo existuje ale nevadí to... ale v jiném klubu :-)

    tady je něco co podporuje tvůj názor
    https://seekingalpha.com/article/4127826-teslas-cars-cost-2000-per-year-service

    tady je něco (imho) neutrálního
    $10,492 Tesla Model S Maintenance Costs After 300,000 Miles, $0 Charging | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2017/09/05/10492-tesla-model-s-maintenance-charging-costs-300000-miles/
    0,5kč/kilometr servis

    Does a Tesla car have very minimal maintenance costs? - Quora
    https://www.quora.com/Does-a-Tesla-car-have-very-minimal-maintenance-costs
    Tesla dává 8 letou záruku na pohonnou jednotku a baterii
    "8 year UNLIMITED mile drive train and battery warranty"
    takže to zase naznačuje že tomu ta firma věří
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: pokud mluvis o nahrade za benzin musis to brat jako celek ... ne nejaky cisla podle prodejce ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: nejde o cesko ale celkove ... ty mluvis o idealnim stavu ... mezajima stav takovy jakyje ... to pocem jezdi lide bezni pracujici ne nejakej sifilni kravatak ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: v Česku je asi 200 tesel, tak nevím jestli se dá taková jakou chceš, najít :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: jestli najdes jak jsou na tom auta co stoji venku jezdi malo atd tak posli ...

    priklad - auto do prace a na nakupy cloveka z male vesnice ... treba ceske hermanice a pracuje v usti nad orlici a musi jezdit prez sloupnici ... to je klasicka ceska silnice
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam