• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ne úplně ontopic... ale líbí se mi velice:
    ÖBB a Siemens vyvíjejí regionální elektrický vlak s přídavným akumulátorem | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...-siemens-vyvijeji-regionalni-elektrickou-lokomotivu-s-pridavnym-akumulatorem

    Mimochodem... kdyby ve vlacích byly v ceně jízdného zásuvky na dobíjení elektrokol... (oni tam nějaké zásuvky jsou, ale spíš u sedaček a spíš na dobíjení mobilů...). Já si pořád myslím, že lidi by na drobnou elektromobilitu mohlo jít naučit, aspoň jako sezónní řešení...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: mne to vyslo 3TWh v prumeru denne.
    500km2, cili 500M m2, na kazdy dopadne pri plnem svitu 1000W, plny svit denne 6 hodin ~ 500M*1000*6=3000 000 000 000 Wh =3TWh. Takze tretina proti autum. Asi jsi nekde udelal chybu ve vypoctu. Pokud ji mam ja, prosim opravit.
    Navic FV nepohlti 100% navic proti soucasnemu stavu. Je to odhaduji 20%, navic FV nebudou na silnicich a zeleni, ktere tvori polovinu Prahy (mozna i vic). Takze jsme na 10% (3% z tepla z aut!) a ziskame tim elektrinu misto uhli ktere se spaluje i pobliz Prahy. Lokalni teplota se nezvysi, naopak poklesne
    DEREK_CUSTER
    DEREK_CUSTER --- ---
    SHINIGAMI: klidne si o tom mluvte! ale nekde jinde
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: jestli dobre pocitam, tak auta vykouri asi 1% energie, kterou Praze doda slunicko. V prumeru. Rozdil leto:zima bude dost velky.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DEREK_CUSTER: to neni "milujeme spalovaci motory", to je "elektroauta a solary maj i nevyhody, ale pst, nemluvi se o tom...".
    DEREK_CUSTER
    DEREK_CUSTER --- ---
    Hele nechcete uz jit s tema spalovakama nekam do........ fora "milujeme spalovaci motory" ?? uz je to docela otravny.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    V Praze je milion aut. Dejme tomu že denně vyjede polovina a udělá 50km. To máš 25M km. Při účinnosti 40% (a to jsem velmi optimistický) to znamená 60% tepla ven - 60% z 0.25M*6 litrů (0.25 protože spotřeba je 6/100) je 9TWh tepla (250 000 [100km] * 6 litrů * 10kWh (energie v litru nafty) * 60%) DENNĚ!

    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: joo chlapce, to je tezky, my vo voze a ty vo koze. Jako muzem treba Prahu zasekat solarama na strechach a parkovistich, a ty urcite vyrobi nejakou tu stavu. Taky muzem tou stavou pohanet klimacky vsude mozne, abychom se tu v lete nezalkli horkem uz definitivne.

    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: akorat mensi teplo, coz je akorat to, co nas tu ve mestech trapi a kvuli cemu se vymysli ruzne drahe vyfikundace, ze?:) https://ekolist.cz/...zpravy/bile-nebo-zelene-strechy-z-hlediska-klimatu-i-penez-se-zelene-nevyplati
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: má smysl přestat používat spalováky, které 70% tepla vypouští do okolí, kotle na plyn/uhlí/pelety a naopak přejít na TČ, které teplo z okolí odebírají (takže jakýkoliv zisk z tepla z FV se tím odbourá)

    chci vidět odhad nákladů za natření střech a silnic na bílo... zisk žádný (akorát menší teplo)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: jestli ma neco smysl pro lokalni klima, tak je to natrit strechy na bilo, to same kryty parkovist, pouzit svetlejsi asfalt a na zbytek pokud mozno zelen. Dalsim zacernovanim strech si mesta fakt neochladime.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: ked si kazdy da na svoju aktualnu skridlu solary, tak to zas nebude mat taky velky vliv ako ked sa nasadzaju solary doprostred pola, jednak kazdy bude mat mensie straty pri prenose, lebo to bude spotrebovavat lokalne a jednak polia ostanu volne na zelene plochy, ktore lepsie zadrzia vlahu, mne sa ten koncept standalone fve tiez nepaci, preferujem pokryt aktualne zastavane plochy, t.j. strechy a parkoviska a vacsinu spotrebovat lokalne, uz to opakujem niekolkykrat, mozem sem znova aj linknut ten dokument o 3. priemyselnej revolucii, lebo evidentne vacsina ludi ho stale nevidela, tak tomu konceptu nerozumeju

    takze pre velky neuspech znova :D

    The Third Industrial Revolution: A Radical New Sharing Economy
    https://www.youtube.com/watch?v=QX3M8Ka9vUA
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: Kolik toho cisterna preveze a kolik na to spotrebuje stavy? Nepocitaje napr. vedeni ropy trubkama, kde se nic neztraci vs elektricke rozvody co par procent uzerou, co naleju do nadrze zas vytece, z baterky dostanes tak 90%, no a podle JIMIQova receptu ty solary na strese, to ma jen 20%, fujtajxl;).

    Btw. co to asi udela s lokalnim klimatem, kdyz si kazdy udela cernou strechu ze solaru?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tu porovnanie strat energie spalovaky vs priama elektrina

    Why battery-powered vehicles stack up better than hydrogen — Universal-Sci
    https://www.universal-sci.com/...018/12/2/why-battery-powered-vehicles-stack-up-better-than-hydrogen
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: ta vodni se fakt povedla! To je asi jako tvrdit, ze elektro je spatny, protoze to nabijis solarama, co maj jen 20%:)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Na 100km ve spalovaku potrebujes 6 litru nafty, na rafinaci tech 6 litru potrebujes 1.5kWh energie a 8.12 litru ropy (z 42 galonu ropy se vyrobi 20 galonu benzinu a 11 galonu nafty, pocitam teda 31 galonu paliva). Na vytezeni 8.12 litru ropy potrebujes ekvivalent 0.812 litru ropy v energii (eroei 10).
    Takze 9 litru ropy, to je ekvivalent 6.6 litru nafty, cili 66 kWh plus 1.5 kWh na rafinaci. Nepocitam energii na dopravu, skladovani a cerpani.

    Mezitim uhelne krmeny elektromobil (cili nejmene ucinna varianta, realne takovy neexistuje a jsou mnohem lepsi) potrebuje 15 kWh na 100km, ucinnost elektrarny 50% ~ 30kWh, ucinnost nabijeni 90% ~ 33kWh, ucinnost prenosu site 90% ~ 36 kWh. Zapomnel jsem na neco? Jo uhli se taky musi vytezit ale jeho eroei je lepsi nez u ropy. At nezeru tak 40 kWh. To je 1.5x lepsi nez spalovak. Jestli jsem nekde udelal chybu tak se omlouvam a prosim o overeni vypoctu

    Pocital jsem optimistickou variantu pro spalovak a pesimistickou pro ev, realne jsou cisla pro ev dakeko lepsi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JIMIQ: seticka = desticka
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: zalezi jaka elektrina. Velke moderni uhelne elektrarny maji ucinnost kolem 50%, plynove kombinovane pres 60%. Vodni pres 80. Spalovaci motor ma prinejlepsim 50 (lokomotiva), realne 25-30 (minus volnobeh a absence rekuperace)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: plus elektronika se opravuje tak, ze se vytahne seticka, da se tam nova, ty jezdis a mezitim se ta rozbita desticka opravuje/repasuje/recykluje. A ano, elektronika se kazi min nez mechanika
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam