• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: stejne to bude i u tech EV ... ruzne kvalitni dily atd ... bude z toho jen businec ... :-(((
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: me nezajima o jak vela to bude menej - ale kolik to bude stat ... ono dily co menim kazdej rok beru jinou kvalitu a jinou cenu nez to co chci mit na aute co nejdele ...

    Proc brat filtr na olej za 300 kdyz staci za 90 ... ale treba predni loziska si za 120 nekoupim - pekne 540kc ... hehe ...

    normalni clovek neresi mnozstvi dilu ale cenu ... vzduchac me stoji 150 a to je snad "original" a kabinak taky 100Kc ... menis jednou za par let - podle toho kudy jezdis a kolik najezdis ...

    rozumis mi?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: dobre - omluva ... ale vem si ze citroen a ty jeho hydraulicke podvozky jsou super :-) kamos ho ma a 260000 bez jedine opravy a vymeny - nepotrebujes nic z tech veci jako extratlumice, pruziny atd ... cili ono by se nasla cesta ... cesta minimalnich oprav - ale bude to nekdo chtit vyrabet?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsak ma, preto pisem, ze ma napadaju casti podvozku, to je nieco co maju so spalovakom spolocne, citaj s porozumenim
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: ev nema tlumice, tycky rizeni atd? opravdu jsi si jisty??? :-P vis to je takova paralela tech vozidel ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: a EV to nema? :-DDD
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: porovnej kolik aut do 5ti let stari zahori jak u spalovaku tak u EV ... teda pokud neberu to auto co horelo od zapalne flasky pred nedavnem u nas na ulici :-DDD
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    urcite sa nejake budu menit, ale bude ich ovela menej ako u spalovacieho auta, mna napadaju napr. casti podvozku, lebo napr. mazdy maju tvrdsi podvozok a na ceskych silnickach strasne trpia, to je furt nieco, tlmice, ramena, stabilizacne tycky...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: nemuzes v dobe kdy mas elektro samy osobaky - porovnavat neco kde jsou auta nejen jinych stari, hmotnosti, ale i rekneme starim atd ...

    pokud je prumerne stari vozu spalovaku v cr nekde u 15ti let - jake je prumerne stari ev??? lze pak tedy resit nejaky prumer? :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: jen se mu snazim ukazat ze nelze brat prumer :-) Protoze disk na kamion stoji 20000 disk na mojeho prcka stoji 600 ... :-P

    Jak psal xchaozz cena prace - cena jaky prace? Vymeny kotouce a brzd? To si snad zvladne sikovnej clovek udelat sam ne?

    Uvedom si ze pokud je prumer 1000USD na auto tak pokud tam bude hodne porsaku - bude mit porsak hodne lacinej servis ... a pokud by tam byla fabie - tak ji vlastne za 10 let podle prumeru zaplatis jen na spotrebaku jako brzdy olej filtry atd ... coz je kravina ... aby jsi auto za 250000 preplatil jen na tomhle dalsima 250000 + k tomu jeste zapocitej vymeny po danych kilometrech nebo letech - rozvody atd ... coz u ty elektro mrchy take muze byt

    i ev muze mit dane ze nejake dily se budou menit po najeti km/let provozu ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: no tak ty tu prezentujes naklady na provoz spalovakov podla svojho jedneho auta, tak vzorek celej serie E60 je predsa len viac vypovedajuci ne? :)

    inak k tomu provozu na jar/leto/podzim/zima

    "Am at 10'034 km = 6'236 miles, incl a full Swedish Winter with double-studded Nokia R8 Winter tyres.

    Lifetime energy consumption: 1'615 kWh = 259 Wh/mile

    Summer tyre consumption: 249 wh/mile so far, but going down as I learn."

    pokial pri svedskej zime je priemerna spotreba S-ka 16 kWh/100 km tak to je podla mna celkom dobre, 3 je mensia a lahsia a teda bude mat este mensiu spotrebu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: Proces anihilace hmoty a antihmoty se jeví z hlediska efektivnosti jako ideální zdroj energie. "Výhřevnost" anihilačního paliva je 100 až 1 000krát větší než u jaderného paliva (štěpení, syntéza). Na druhé straně však nemá anihilace elementárních částic jako zdroj energie praktický význam, neboť pro vytvoření podmínek, při kterých může probíhat, je zapotřebí vynaložit daleko více energie, než se uvolní při anihilaci. Obrovská energie je nutná pro umělé získání antičástic.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO:

    Porovnejme si nyní "účinnost" jednotlivých reakcí:
    výtěžek energie při chemických reakcích ~ 10-10
    výtěžek energie při jaderném štěpení ~ 10-3
    výtěžek energie při jaderné syntéze ~ 10-2
    Jaderné palivo je tedy přibližně deset až stomilionkrát “výhřevnější" než chemické palivo. Příčinou takového rozdílu je skutečnost, že nukleony v jádře atomu jsou mnohem silněji vázány jadernými silami než atomy v molekule silami elektromagnetickými.

    Všimněme si nyní dalších způsobů uvolňování energie a vzájemně je porovnejme. Povídali jsme si již o štěpení těžkých jader, kde můžeme využít až 0,1 % klidové energie štěpeného jádra, a o slučování lehkých jader, které je ještě 7x výhodnější. Tyto procesy probíhají v důsledku působení jaderných sil. Hovořili jsme však také o atomech a molekulách. Jaké zde jsou možnosti pro uvolňování energie?

    Je zjištěno, že energie uvolněná při vzniku 1 molekuly CO2 z C a O2 je 4,1 eV.
    V jednotkách u: 4,1/931,494.106 = 4,4.10-9 u. Jaká část klidové energie C a O2 se uvolnila? Klidová hmotnost atomu uhlíku je 12 u, molekula kyslíku má klidovou hmotnost přibližně 2 krát 16 u = 32 u (kyslík má v jádře 16 nukleonů), dohromady máme hodnotu
    44 u. Uvolněná část klidové energie je
    4,4.10-9u/44 u =10-10!. Hořením se tedy uvolní pouze 0,1 miliardtiny klidové energie interagujících atomů.

    Jinak řečeno je výtěžek energie při spalování uhlí nebo jiných fosilních paliv pouze 0,000 000 01 % LOLOLOLOL
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: hlavni dodej energie pro klasicky panel je porad v infra a cervenem - teplo ... proto davaji v zime jaksi mene ... pod ledkama a staci jen infrafiltr z kina (u lamp s jednim zrcadlem nebo u uhliku se pouzivali - hlavne v dobar horlaveho filmu) za tim filtrem moc panel nedava ...

    Panel je cernej - tudiz misto aby cast svetla vyzaril - odrazil zpet jako to dela priroda, mist toho aby pohltil nejake teplo a pripadne odparem z listu udrzoval teplotu ... Tak pali a vysusuje ...

    Splati se? Takze kdyz na burze zvedneme cenu elektriny - splati se rychleji i kdyz jsou spinave - chapu ze si to proste musite zaokrouhlit na sebe ...

    A prosim neplet si chemickou, jadernou a fuzni reakci ju? Protoze tam je tohle docela nulovy cislo ...


    DZODZO: tak doufam ze podle BMW a jedne rady muzeme brat prumer na vsechny spalovaky ... ale pokud se neco najde u jednoho elektroauta - bude to jiste jen drobna chybka co se odstrani ... :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: aj na novom aute moze odist nieco z pohonu v prvych par tisic km, myslim ze BMW mali nejaku nestastnu radu E60, kde odchadzali nejake sucasti v motoroch: https://www.quora.com/Are-there-any-problems-commonly-found-on-the-BMW-E60-M5
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a ty mi chces rict ze na novym aute bezne behem prvnich 50000 neco odejde z pohonu? Natoz 13000? Jak by rekl JIMIQ michas hrusky s jablkama ... nebo obracene? :-D

    Myslis technologie co je tady s nami od roku 1835???
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: errr fotovoltaika nefunguje na bazi prijateho tepla, to by mi teraz v zime panely nevyrabali zhola nic, ale rozumiem co tym chces povedat

    ano na 1m3 dopadne zhruba 1kW ale panel ma ucinnost 20% takze vyrobi iba 200W, ale to je priama premena zo ziarenia na elektriku (a ucinnost panelov sa stale zlepsuje) ale ked si vezmes jadro alebo uhlie, tak to je energia, ktora sa predtym miliony rokov ukladala, ked sa zem este len formovala, na to malo tiez vliv slnko, na to vydolovanie spod zeme sme potrebovali nejake kWh energie (fosilnej), ktora pohanala nejake stroje (fosilne), ktore pracovali s nejakou ucinnostou, dalej nejake fosilne stroje s nejakou ucinnostou tuto surovinu previezli do elektrarne a tam sa s nejakou ucinnostou spalila a premenila na kineticku energiu ktora pohana generator... kazdy tento medziclanok znizuje celkovu ucinnost paliva a je navyse spinavy a tento cyklus sa musi neustale opakovat

    naproti tomu panel vyrobili stroje touto metodou raz a vlozena energia sa do 2-3 rokov splati, potom uz ma kladnu bilanciu a premiena na elektrinu priamo bez akychkolvek medziclankov kde sa elektrina premiena na teplo alebo pohyb a zasa naopak a pri tom vznikaju strasne energeticke straty :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: co cena práce?

    Hele, já mám jasno - během cca 10000 a 13000 km s prvním a druhým solárním kolem mi nikdy neodešly kritické komponenty elektrického pohonu (motor, řídící jednotka, akumulátor). Je to plně konzistentní s tím, co je pozorováno ohledně životnosti Li-Ion akumulátorů Tesly: prostě to vypadá, že se objevila technologie, jaká se objevuje jedno za 100 let: tedy taková, která se díky své praktičnosti masově rozšíří po celé planetě.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: staci clanek psanej cesky o tesle v cechach :-D ale takovej drobnej detajl ti asi nikdy nedojde ... jj prumer ... svet se nacpe do prumeru :-D LOL
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: pokud je prumer 1000USD tak v prumeru kazde auto se za 10 let prodrazi o 250000 cca - coz by znamenalo ze na malych levnych vozech vlastne v prumeru ho zaplatis jen na spotrebaku a neberu dalsi dily - coz ten tvuj prumer je nic nerikajici cislo ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam