• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ABDULAH: technicka, panel tu energii mj. vyzari, problem je ze jako dlouhovlnne IR, ktere uz se nevrati skrz atmosfetu pryc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: no tak ty tu prezentujes naklady na provoz spalovakov podla svojho jedneho auta, tak vzorek celej serie E60 je predsa len viac vypovedajuci ne? :)

    inak k tomu provozu na jar/leto/podzim/zima

    "Am at 10'034 km = 6'236 miles, incl a full Swedish Winter with double-studded Nokia R8 Winter tyres.

    Lifetime energy consumption: 1'615 kWh = 259 Wh/mile

    Summer tyre consumption: 249 wh/mile so far, but going down as I learn."

    pokial pri svedskej zime je priemerna spotreba S-ka 16 kWh/100 km tak to je podla mna celkom dobre, 3 je mensia a lahsia a teda bude mat este mensiu spotrebu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: hlavni dodej energie pro klasicky panel je porad v infra a cervenem - teplo ... proto davaji v zime jaksi mene ... pod ledkama a staci jen infrafiltr z kina (u lamp s jednim zrcadlem nebo u uhliku se pouzivali - hlavne v dobar horlaveho filmu) za tim filtrem moc panel nedava ...

    Panel je cernej - tudiz misto aby cast svetla vyzaril - odrazil zpet jako to dela priroda, mist toho aby pohltil nejake teplo a pripadne odparem z listu udrzoval teplotu ... Tak pali a vysusuje ...

    Splati se? Takze kdyz na burze zvedneme cenu elektriny - splati se rychleji i kdyz jsou spinave - chapu ze si to proste musite zaokrouhlit na sebe ...

    A prosim neplet si chemickou, jadernou a fuzni reakci ju? Protoze tam je tohle docela nulovy cislo ...


    DZODZO: tak doufam ze podle BMW a jedne rady muzeme brat prumer na vsechny spalovaky ... ale pokud se neco najde u jednoho elektroauta - bude to jiste jen drobna chybka co se odstrani ... :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: aj na novom aute moze odist nieco z pohonu v prvych par tisic km, myslim ze BMW mali nejaku nestastnu radu E60, kde odchadzali nejake sucasti v motoroch: https://www.quora.com/Are-there-any-problems-commonly-found-on-the-BMW-E60-M5
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a ty mi chces rict ze na novym aute bezne behem prvnich 50000 neco odejde z pohonu? Natoz 13000? Jak by rekl JIMIQ michas hrusky s jablkama ... nebo obracene? :-D

    Myslis technologie co je tady s nami od roku 1835???
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: errr fotovoltaika nefunguje na bazi prijateho tepla, to by mi teraz v zime panely nevyrabali zhola nic, ale rozumiem co tym chces povedat

    ano na 1m3 dopadne zhruba 1kW ale panel ma ucinnost 20% takze vyrobi iba 200W, ale to je priama premena zo ziarenia na elektriku (a ucinnost panelov sa stale zlepsuje) ale ked si vezmes jadro alebo uhlie, tak to je energia, ktora sa predtym miliony rokov ukladala, ked sa zem este len formovala, na to malo tiez vliv slnko, na to vydolovanie spod zeme sme potrebovali nejake kWh energie (fosilnej), ktora pohanala nejake stroje (fosilne), ktore pracovali s nejakou ucinnostou, dalej nejake fosilne stroje s nejakou ucinnostou tuto surovinu previezli do elektrarne a tam sa s nejakou ucinnostou spalila a premenila na kineticku energiu ktora pohana generator... kazdy tento medziclanok znizuje celkovu ucinnost paliva a je navyse spinavy a tento cyklus sa musi neustale opakovat

    naproti tomu panel vyrobili stroje touto metodou raz a vlozena energia sa do 2-3 rokov splati, potom uz ma kladnu bilanciu a premiena na elektrinu priamo bez akychkolvek medziclankov kde sa elektrina premiena na teplo alebo pohyb a zasa naopak a pri tom vznikaju strasne energeticke straty :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: co cena práce?

    Hele, já mám jasno - během cca 10000 a 13000 km s prvním a druhým solárním kolem mi nikdy neodešly kritické komponenty elektrického pohonu (motor, řídící jednotka, akumulátor). Je to plně konzistentní s tím, co je pozorováno ohledně životnosti Li-Ion akumulátorů Tesly: prostě to vypadá, že se objevila technologie, jaká se objevuje jedno za 100 let: tedy taková, která se díky své praktičnosti masově rozšíří po celé planetě.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: staci clanek psanej cesky o tesle v cechach :-D ale takovej drobnej detajl ti asi nikdy nedojde ... jj prumer ... svet se nacpe do prumeru :-D LOL
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: pokud je prumer 1000USD tak v prumeru kazde auto se za 10 let prodrazi o 250000 cca - coz by znamenalo ze na malych levnych vozech vlastne v prumeru ho zaplatis jen na spotrebaku a neberu dalsi dily - coz ten tvuj prumer je nic nerikajici cislo ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ja zadny svoje anekdoty o tom kolikkrat rocne cistim brzdy sem nedavam


    ABDULAH: jo? To jsem delal kdy? Nejsem si toho vedom. Budu se opakovat - jestli sem davam clanky o tesle psane americkyma redaktorama tak je to proto ze je jich proste hodne. Az hudou clanky o elektricke skode tak je sem dam taky.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: docela zajimava je tvoje bublina ... vecne porovnavani USA s dirou uprostred evropy ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: tvoje take ne ... nezlob se ale aby jsi rocne daval za spotrebak 1000USD tak mas bud mercedes s premiovym servisem nebo jezdis tak 50000 ... ale chapu ze to je prumer ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: uz vylez z tve sve bubliny a uvedom si ze jini lidi maji jina auta. Tvoje anekdoty nijak nereflektuji prumer
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: nevim jak u tesly ale me vymena oleje a i kdybych menil vsechny filtry kazdy rok - coz se nedoporucuje vyjde na 650Kc ... i kdybych mel menit kazdy rok brzdy tak to jsou necele 2000Kc ... ale ty se meni jednou za 5 let kvuli shnilejm kotoucum :-DDD

    Asi zalezi jak co a jak kde a na jizde a vyuziti vozu a cene dilu ... atd ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://twitter.com/elonmusk/status/1078004889597337600
    And, because electricity costs much less than gasoline, a Model 3 can cost about $1000 less per year to operate. Because it’s electric, there are no oil changes, smog checks, tuneups, fuel filter, or brake pad replacements.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: jizda v lete na jare na podzim ci v mrazu bude mit stejnou spotrebu?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: jasne ty nikdy vlastne nic nereknes :-D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ano, tohle presne ja strawman. Napadas neco co jsem nerekl. Mlatis slameneho panaka ktereho si si sam vymyslel


    ABDULAH: je draha, dlouho trva to postavit a nebude potreba
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: ale ta treti plus generaze reaktoru vypada pekne vid - az 3% za minutu - to by stihlo v klidu pokrejt zapad slunce ... ci zmeny vetru ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: aha a tak stroj vyrobi to co mas naprogramovat - hm schvalne kolik stroju navrhne ty plosnaky do toho co pouzivas ... jen zapominas na ucinnost panelu ... ta je 20% takze z prijateho tepla - energie zareni vyuzijes 20% a z toho 90% prejde do site ...

    JIMIQ: reknu klukum ze skodovky ze maji vypadnou z projekce a tahnout delat neco cemu rozumi ... :-D A vsichni ty mechanici co upravuji auta posiluji kastle atd ... jj nikdo tomu nerozumi jako ty :-D strawman :-D

    vim ze vys vsechno nejlepe ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pracu rukami nechajme tam kde patri, t.j. v 19. a 20. storoci, v 21. storoci sa venujme kreativnejsim cinnostiam a rutinne nudne cinnosti prenechajme strojom, ak niekto chce vyventilovat hlavu, tak to moze robit jak ja, okopavat plevel na zahradke :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam