• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Víš dost dobře, že jsem zastáncem elektrických motorů a solárních článků.
    Ale jsem velmi racionální. Tedy elektromobily, tak jak je známe mít vesměs žádnou budoucnost mít nebudou, protože nevyužívají své výhody a nesnaží se potlačit své nevýhody.
    U všech vyráběných elektromobilů je velká snaha udělat něco podobného jako je klasické auto se spalovacím motorem. Což je absolutní nesmysl.

    Tedy nejdříve je potřeba prosadit elektromobily tam kde mají na vrch. Tedy městská a příměstská auta.
    To auto by mohlo být mnohem menší a lehčí. Stačí 2 sedačky vepředu a jako bonus u některých max 2 dětské autosedačky v zadu, To vystihuje majoritní potřeby těchto automobilů. Taková auta kterým stačí reálný dojezd 50km se vejdou do půdorysu Smartu nebo něčeho podobného a můžou vážit max 500Kg
    Prosazovat elektromobily s velkým mezimetropolitním dojezdem je v dnešní době nesmysl.
    Nabíječka a hlavně baterie musí mít nějaký standard, aby to auto mohlo sloužit dále a mohla být na trhu konkurence.
    Volitelná solární střecha by byla v tomto ohledu výhodou.
    Takové auta se ale nevyrábí a ani nikdo nepropaguje jejich vznik. Tedy parkování a silniční daň dle velikosti (délky a hmotnosti vozidla). Stejně tak povinné ručení.

    Dalším typem auta je solární soběstační cestovní speciál. Tedy obytné auto s velkou rezervou v baterii a s se solárním dobíjením. Jde o minoritní trh, ale zase to na ten minoritní trh sedne jako hrnec na prdel. Navíc umožní další vývoj.

    Až se rozšíří tyto kategorie, bude se moci elektromobilita posunout dál. A to mnohem dál než zlodějskými dotacemi.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: ale notak - hledas hul na biti psa?
    Náklady na akumulaci elektřiny v sekundárních článcích - TZB-info
    https://oze.tzb-info.cz/10362-naklady-na-akumulaci-elektriny-v-sekundarnich-clancich

    a samovybijeni 5% i kdyby 10% je porad slusne na to vytahovat to na povrch u auta - kde se predpoklada nez ze bude auto pul roku stat nez vyjedes ...

    idealni je clanek vyuzivat z 60-80% - cili mensi vyuzitelna kapacita ...

    Jinak pokud jde o ty veci jako starnuti atd - tak u palivaku vadi bordel z atmosfery - musel by jsi mit cisty H2 a O2 aby jsi zachoval nejakou zivotnost ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsak ja nevravim o 100% cistote hned tu a teraz, ale priemerne pocas celeho roka usetrim cca 60% energii z DS a teda sa na mna bude musiet spalit celkovo menej uhlia v elektrarne (teda nie ze by som mal nejaku extra spotrebu :)) ale keby to takto mala vacsina domacnosti tak je tam zjavna uspora jak energii, tak CO2
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: copak svatej solar zklamal? LOL promin ale sam vidis jak je ten vsemocnej solar dobre a tedka si predstav to o cem mluvite - u nas nefouka, nesviti - jedina moznost je voda nebo atom aby to bylo "ciste"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a sakra, baterku mam vybachanu a panely su zapadane, tak snad to nevypadne :D

    Sníh komplikuje dopravu v kraji. Na Brněnsku vypadává proud - Brněnský deník
    https://brnensky.denik.cz/...ne-komplikuje-ranni-dopravu-na-jihomoravskych-silnicicich-20190128.html
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: Pak by jsi měl platit u tvé D02 sazby 72,6 Kč měsíčně a ne dvě kila.
    navíc je to dost 3x 16A je na to co píšeš až až. Pokud doma nemáš nějaké náročné 3f motory šel bych klidně na nejnižší sazbu 1x25A

    ABDULAH:
    ABDULAH:
    nezapočítáváš tam dost zásadních věcí.
    Nevím jak je na tom dnes které lithium, ale NiCD a NiMh potřebují min 1,2 násobek své kapacity při nabíjení. u Li-ion to bylo podobné.
    V každém případě rychlo nabíjení je na tom malinko líp, ale ne na konci nabíjení, kde je to vyloženě dost neefektivní.
    Pak energetické ztráty tam i z5, samovybíjení a elektromotor.

    ale to hlavní je podle mě započítat i tu výrobu toho článku a rozdělit do jednotlivých cyklů. To je často opomíjená vlastnost. Malá životnost akumulátorů.

    a dobíjet starý akumulátor je energeticky náročnější než dobíjet nový.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: tu je to celkom pekne napisane, preco sa take palivove clanky nehodia na pohon auta:

    "Mezi omezení palivových článků patří pomalý náběh, nízký výkon, zdlouhavá reakce na požadavek změny výkonu, nízká odolnost vůči zátěži, malý rozsah výkonu, krátká životnost a vysoké náklady. Podobně jako u baterií se i u palivových článků jejich výkon časem snižuje a soubor článků postupně ztrácí účinnost."
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Keramické palivové články v sériové výrobě - Časopis Elektro - Odborné časopisy
    http://www.odbornecasopisy.cz/...ktro/casopis/tema/keramicke-palivove-clanky-v-seriove-vyrobe--11659
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Elon Musk: palivové články jsou kravina! | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Vysokoteplotní palivové články, vhodná paliva a možnosti jejich využití (I) - TZB-info
    https://www.tzb-info.cz/...-vysokoteplotni-palivove-clanky-vhodna-paliva-a-moznosti-jejich-vyuziti-i
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    EFOY COMFORT 140 palivový článek - Palivové články - EFOY | Karavanypro.cz
    http://eshop.karavanypro.cz/efoy/palivove-clanky/efoy-comfort-140-palivovy-clanek
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: myslim si ze realna hodnota by se dala k 80% dostat ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: pokud vyrobis litiovej akumulator s dostatecnou silou elektrod a dobrou elektroniku tak se s elektonikou dostanes v klidu na 95% ... elektromotor co neni vojebanej ma bez problemu 90% a ekumulator co nepotrebuje chlazeni a omezeni proudu atd atd atd tak ma v klidu taky 90% ...

    vem si ze mam doma dva akumulatory - jeden ma 3Ah a maximalni nabijeni vybijeni 30C ... a akumulator o stejne velikosti co ma 7Ah ale maximalni proudy 1C ... i to se projevuje na ucinnosti akumulatoru ...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: nojo, vidisto:) ja se k tomu obcas musim premahat:)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JIMIQ: Co nejaky komercni vyuziti? U flotily nakladnich elektrokol, ktery jezdi celej den, by se mohlo vyplatit nemuset mit ke kazdymu kolu nekolik nahradnich baterii.

    Jak je to s udrzbou tech palivovejch clanku a trvanlivosti?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam