• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    JAZZZ: a taky to záleží primárně kde budeme brát energii na nabíjení. Nedávno si se zmínil, že topit elektřinou je největší blbost kvůli stratam v síti. Platí to i u Elektro aut? :-)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CUKI: jejich idea je takova, ze ojety baterrypacky budou davat na grid balancibg do baraku a budou je zdimat co to da, takze bide fungovat neco jako zpetny odkup baterek a u drazsich vozu nebo AI taxi jejich prubezna vymena

    dulezity je ze problematika ecars neni cernobila a jejich prinos silne zavisi na najezdu a i profilu krajiny. tim spis je blbost je cpat kazdymu
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: A kolik těch nových aut dá bez dalších servisů 150k Km? Tedy u průměrných aut s nájezdem cca 10-12k Km/rok?
    Baterie 150k Km taky nedá a ty roky už vůbec ne. Nemůžu přeci počítat že nejdřív ujedu na baterii 300km a na konci 50! Další věc v neprospěch elektromobilů je že na konci životnosti baterie ji budu muset na stejný dojezd nabít o dost víc.
    Elektromobilitě podle mě nejvíce brání naprostá ignorace unifikovanosti jednotlivých systémů. Ty baterie musí být snadno zaměnitelné, rozměrově i funkčně stejné.
    Tedy protože jako bussiness class pořídím super auto s velkým dojezdem, tak pak jen vyměním baterii a tu s menším dojezdem pošlu nějak dál, kde ji mohu použít zase do svého low-cost auta na denní dojíždění pár desítek km do práce... Tohle prostě zatím nefunguje. viděl jsem pár zajímavých aut v inzerci s mrtvou baterií, ale výrobce auta novou baterii za rozumné peníze podle mě neprodá, protože jeho živí prodej těch aut ne baterií. Bohužel... Druhovýroba je taky sci-fi.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    LINKOS: & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: akurat je trosku nezmysel porovnavat golfa a konu co su rozdielne segmenty
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JAZZZ: zlomek ani nahodou. CO2 za vyrobu/recyklaci bude stejne, CO2 za "palivo" bude umerne najezdu a oblasti, viz nize.

    tady je neoriznuta verze, 150000km najezd, elektrina se bere nemecka, tj. nejakych 86gCO2/km. U nas by to od oka bylo horsi nez naftaky, v polsku nez spalovaky celkove. Mozna v ty zly jaderny Francii by to melo fakt smysl:).

    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    DZODZO: přesně. pokud budou elektroauta sama taxikařit po městě nonstop, tak jejich footripnt klesne na zlomek uváděného. pro víkendové řidiče bude ale vždycky ekologičtější spalovací motor. na druhou stranu koupit si auto, aby hnilo na parkovišti je zbytečný luxus.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nie je tam uvedene za ake je to casove obdobie alebo najazd
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: zeby zakazka pre seak?

    EV nabíjanie / SEAK - Inteligentné riadenie osvetlenia
    https://www.seakenergetics.com/sk/ev-nabijanie.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    „V současné době prověřujeme v rámci pilotního projektu možnost vytvoření nabíjecích stanic pro elektromobily na lampách veřejného osvětlení. Jde o nejrychlejší způsob, jak Praze dodat dostatečný počet těchto stanic,“ vysvětluje Jan Chabr, radní pro majetek.
    Městská rada dnes vyhlásila klimatický závazek Prahy (Portál hlavního města Prahy)
    http://www.praha.eu/...rat/tiskovy_servis/tiskove_zpravy/mestska_rada_dnes_vyhlasila_klimaticky.html
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CYBERHIPPY: no hele, to by slo pouzit jako vstup pro tepelny cerpadlo:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    report testovania bateriek, niektore mali rozne problemy pocas testovania, u vacsiny to vyzera, ze pocet cyklov slubovany vyrobcom nezvladnu:

    http://batterytestcentre.com.au/wp-content/uploads/2017/07/Battery-Testing-Report-6-June-2019.pdf

    baterky co mam instalovane: The energy discharged per cycle is shown in Figure 20. The data
    suggests a SOH of 88% after ~1,150 cycles.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Chlazeni li-ion clanku vzduchem
    Ebike Battery Update, tesla inspired cooling nearing completion
    https://www.youtube.com/watch?v=nGPoXEqbO6o
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    DZODZO:
    ....zivotnost li-ion clankov ovlivnuje mnoho faktorov, jak hlboko ich vybijas, jak velkym prudom ich zatazujes, jak velkym prudom ich nabijas a aku teplotu clankov udrziavas...
    ...idealne je pri nabijeni/vybijeni udrzat clanky na teplote 20°C



    DZODZO
    DZODZO --- ---
    po 682kWh hlasi baterka 99% SOH, to je nejakych 177 cyklov pri 80% DoD co by vyslo na 15 rokov zivotnosti ("zivotnosti" :))) ale planujem este dalsie moduly jak budu peniaze, otazne aka je ta krivka, linearna asi nebude
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Kdyby nahodou, tak je tu specializovana diskuze na elektrokola :
    [ Elektrokola ]
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: teď by to chtělo tu akumulaci. ale zrovna v severní Austrálii to nebude o akumulaci na celou zimu, ale spíš na noční provoz.. což by měly dávat baterie.

    Zrovna v zemích jako Austrálie tu těžbu uhlí vůbec nechápu...
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...nove elektrokolo pre Hanku pomalinky vznika ;oD
    ...ram je ocelovy , zo stareho cinskeho elektrokola zrecyklovany od XCHAOSA
    ...opieskovany a nalakovany v praskovej lakovni

    ...inac je vsecko nove, predna vidlica, i riditka, hydraulicke brzdy, prehadzovacka i novy motor.... ;oD
    ...este sa bude tisknut zapuzdrenie pre akumulator li-ion (48V 3kWh)
    ...ridice jednotka tam bude VESC – Open Source ESC

    ...uz sa tesim na poriadne letne vylety ;oD

    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Ve Španělsku má vyrůst největší evropská solární elektrárna s instalovaným výkonem téměř 600 MW
    https://oenergetice.cz/...st-nejvetsi-evropska-solarni-elektrarna-instalovanym-vykonem-temer-600-mw/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam