SHINIGAMI: A kolik těch nových aut dá bez dalších servisů 150k Km? Tedy u průměrných aut s nájezdem cca 10-12k Km/rok?
Baterie 150k Km taky nedá a ty roky už vůbec ne. Nemůžu přeci počítat že nejdřív ujedu na baterii 300km a na konci 50! Další věc v neprospěch elektromobilů je že na konci životnosti baterie ji budu muset na stejný dojezd nabít o dost víc.
Elektromobilitě podle mě nejvíce brání naprostá ignorace unifikovanosti jednotlivých systémů. Ty baterie musí být snadno zaměnitelné, rozměrově i funkčně stejné.
Tedy protože jako bussiness class pořídím super auto s velkým dojezdem, tak pak jen vyměním baterii a tu s menším dojezdem pošlu nějak dál, kde ji mohu použít zase do svého low-cost auta na denní dojíždění pár desítek km do práce... Tohle prostě zatím nefunguje. viděl jsem pár zajímavých aut v inzerci s mrtvou baterií, ale výrobce auta novou baterii za rozumné peníze podle mě neprodá, protože jeho živí prodej těch aut ne baterií. Bohužel... Druhovýroba je taky sci-fi.