• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jo to je taka ta klasika, ze maju ludia potrebu si na dovolenku sebou stahovat polku obyvacky, ale snad nie su taki uhodeni vsetci :)))
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    KEB: tohle beru, na druhou stranu kazdy rano pulka stredoceskyho kraje jede smer Praha, spousta tech mest a vesnic je v PIDu, spojeni dobry, jen ho pouzivat.

    DZODZO: nevim no, obvykle mame plny kufr veci, a ze ho ma Berlingo velkej, vlak fakt ne..

    DZODZO: pry staci nabourat a baterky vylitaji samy ven;).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    leaf 2: "And no, the battery still doesn't use liquid cooling, although it has a warranty for eight years or 100,000 miles against excessive loss of capacity."

    takze mozno tam dali akurat nejake vetracky ale proper chladenie to nema
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: a další generace?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: to je ale pre leaf 1. generacie, to su baterky bez thermal managementu preto tak odchadzaju
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Kde je ta výdrž milion mil? viz video DZODZO:
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: To je přesně to o čem mluvím. Nemají touhu zveřejnit cenu baterie. Jen výměna jednoho segmentu, stojí řádově stovky EUR!
    Záruka je ale jen na 8let a 160k Km a to jen taková že pokud to za tu dobu klesne pod 7 z 12 dílků (tedy 6 a méně). Tedy pokud budeš mít za 20 k Km kapacitu jen o málo nad povovic, tak furt dobrý...
    No nekup to
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: rodiče mé ženy bydlí v paneláku, kde bych si to tam nabil to netuším. Prostě cílovka to je stále pro velmi malou skupinu lidí. Ty krátké dojezdy do práce a pro ně se zase nekoncipujou auta. Malé krátké auto 4 sedačky s případným odstraněním /složením dvou zadních a větším úložném prostoru. Většina lidí má na tohle staré, spolehlivé a jednoduché auto za pár desítek tisíc. Tak aby to spolehlivě ujelo třebas 100km. 50 tam a 50 zpátky i v zimě. Kolik taková varianta u elektromobilu stojí?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: ist niekam na dovolenku dalej ako 500km vlastnym vozidlom je pre mna nocna mora, to radsej prenecham vlaku, tento rok som absolvoval jedinu 400km trasu do velkeho sarisa a stacilo mi na dalsi rok, to by som si raz za cestu na tej nabijacke aj zastavil ano :) ale su taki blazni co davaju praha - kosice napr. kazde 2 tyzdne, ale vacsinou to su mladi honici a nie rodiny s deckami, lebo trkotat sa tak daleko s deckami tak casto sa ti proste nechce ("kedy tam uz budeme?" - za to by si zabijal)
    KEB
    KEB --- ---
    SHINIGAMI: jj mýtus hromadné dopravy. Před měsícem jsem jel v sobotu z Prostějova do Vyškova cca 20km. Autem 15 minut. Vlakem jsem musel vstávat o pěti ráno, abych mohl jet napřímo a nemusel najet bůhví kolík km bokem. Cena 61kc tam. Autem polovina tam i zpět.

    To opravdu hodně nahrává autům s malým dojezdem tyhle výhody MHD.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: cennik neviem, videl som o tom iba nedavno video, napr. u tesly s tou zabudovanou baterkou do konstrukcie vozidla toto asi moc dobre nepojde, tam ta baterka musi ozaj vydrzat :)

    Servis a výmena batérie v elektromobile. Toto je realita - volant.tv next
    https://www.youtube.com/watch?v=6jFWWJtYZyA
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    SHINIGAMI: tak ona ne všude je dostupnost MHD taková jako ve velkých městech. A ano, dneska jsou běžné dvě auta a jedno by klidně mohlo mít dojezd 100km, případně si člověk může na dovolenou jednou za rok půjčit auto. Těch lidí co to mají k rodičům 300,400,1000km bude naprostý minimum. A na víkend můžeš pocitat s tím že si ho zase nabiješ
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    LINKOS: Pokud nedejboze nechteji jet na dovolenou/hory/na vikend k rodicum do nejake zadele atp. ale to v podstate nikdo nedela ;) Ale na tu praci maji idealni nejake to druhe elektro pidi vozitko. Aspon ti, co trpi obsesi, ze nemuzou pouzit hromadnou dopravu.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: bezpečnost, CUKI bezpečnost. Nj, jenže to máš sto tisíc tamhle sto tisíc tamhle a najednou zjistíš, že jsi na tom samém co to prodávají ostatní.
    SHINIGAMI: opět, zvyk naprosté většiny lidí je jezdit 20km do práce. Nároky na 300,500 1000km na jeden zátah je pro většinu lidí k ničemu
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: A vydrží? Pokud bude záruka podobná jako u panelů. Že mi garantují že 200 000 (nebo 10let) bude 95% kapacity za 500 000 (nebo 20let) bude 90%,... Jinak nová baterie, tak bych s tím problém neměl.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Nějaký odkaz na ceník a možnosti? Hledal jsem ale nic jsem nenašel.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ale jinak s baterkou co vydrz milion mil neni proc resit nejakou vymenu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: nissan ma zrovna celkom dobre menitelnu baterku, daju sa menit iba vadne moduly co vyjde lacnejsie ako vymena celej baterky
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    LINKOS: Nedokonala technologie nevyhovuje zvykum lidi a sup, uz je z nich obsese;). Tak at se zatim prosazujou jako druhy auta do rodiny, nakupni vozitka ap. a jestli se dopracuji k velkymu dojezdu nebo aspon superrychlymu nabijeni/vymene baterek, muzou nahradit i primarni vozidlo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Kterej standard máš na mysli? Nefunkčnost? Špatnou životnost a hrozivou neopravitelnost?

    Jako je jasný že to nespňuje crash testy, spoustu věcí jde udělat líp. Je potřeba to koncipovat na větší rychlost. Pb vyměnit za Li. Na druhou stranu vše je vytvořeno ze součástek které se dají koupit za normální cenu a snadno vyměnit. V tohle jsou například daleko dál. Daleko víc se soustředí na to aby to bylo co nejednoduší.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam