• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    buduci rok ma caka revize elektrarny, tak keby ste chceli mat aspon ramcovu predstavu:

    Cena revize+servis : 3400 kč bez DPH
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vybavit taku nejaku fve na poli to neni len tak, moze sa k tomu vyjadrit mraky lidi, ale aspon konecne viem aky ma vykon ta elektrarna co maju vo vedlajsej vesnici

    https://www.oumoutnice.cz/resources/upload/data/U214_FVE_zahriz0001.pdf
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    do buducna takto, aby to nebol unikat, ale standard...

    Proměna Futura v Brně: na střeše postavili elektrárnu, pokryje desetinu spotřeby - Brněnský deník
    https://brnensky.denik.cz/...t-strechu-centra-futurum-pokryva-fotovoltaicka-elektrarna-20201215.html
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PER2: pekny, v nejblizsich peti letech (?) chtej postavit sto takovech stanic, takze 600MWh jen jejich uloziste v UK, to je uzasny
    PER2
    PER2 --- ---
    TOXICMAN: bohuzel ne,no taky bych je rad videl :)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PER2: neměl bys díly 3-6?
    PER2
    PER2 --- ---
    GRIDSERVE's Electric Forecourt WORLD EXCLUSIVE | 100% Independent, 100% Electric
    http://www.youtube.com/watch?v=FoN4WCpuxHY
    PER2
    PER2 --- ---
    Engineering the World’s Fastest Solar Race Cars
    http://www.youtube.com/watch?v=R_lVdrHnbYo
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tak máš jezdit trochu míň žravým autem :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: ja si myslim, ze s 2,3 som na tom so spotrebou 8,0 este dost dobre, nie som ziadny zavodnik, moje brzdy su casto rezave od toho ako malo ich pouzivam :)

    Benzinverbrauch: Mazda - 6 - Spritmonitor.de
    https://www.spritmonitor.de/...=2&fuelsort=9&constyear_s=2003&constyear_e=2007&gearing=1&powerunit=2
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: bych to zas tak neprehanel;) 30 let zpet jsem se bavil kazdodennim dojizdnim do skoly a v zime bylo bezny tak velky zpozdeni, ze jeden vlak proste nahradil ten, co mel jet po nem. Proti tomu je to dneska nadhera, pokud nejsou nejake kalamity.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: Mám na mysli třeba 19.století :-) Nebo možná začátek 20tého, nevím. Možná ne u nás. Byly ale období lidské historie, kdy se věci děly tak nějak hladce a podle plánu. Kultura dopravních zácp je taková svérázná. Podle mě by hodně toho mohly řešit třeba mobily, a home office přes internet, že lidi zjistí, že nemusí nutně sedět v kanclu, ale prostě někde, kde jsou schopni reagovat na podněty, a že takových lidí bude víc a víc... stejně ty zácpy ustupujou pomaleji, než bych čekal a vytvářely se dokonce i v teď v éře koronaviru, kdy teoreticky byl skoro zákaz vycházení, proboha! (a jezdit kamkoliv stejně nikdo nezakázal)

    Zácpy nevyřeší ani elektromobilita, teoreticky by je vyřešily samořídící auta, kdyby spolu nějak komunikovala, ale pro cestující by pak byla obrovská nuda čekat, až je samořídící auto doveze někam třicítkou (protože nemá cenu spěchat, protože zabookovaný slot na hlavní silnici je stejně až třeba za 15 minut...). Já si myslím, že kdyby se to zanalyzovalo ekonomicky, tak zábor veřejné komunikace o určité šířce pro jízdu určitou rychlostí má svojí hodnotu, a i když spotřební daň na pohonné hmoty to částečně pokrývá, tak prostě jde o vzácnost toho zdroje: dnes se to řeší tím, že vzácný zdroj je čas těch lidí a tím, že v té zácpě uváznou, tak vlastně platí skutečnou cenu za individuální dopravu, která je vždy vyšší, než se zdá - kdyby se ten přístup na dálnice dražil a ve špičce byla jízda po dálnici prostě výrazně dražší, zácpy by zmizely - ale lidi by to nenáviděli (v podstatě podobně funguje systém placených dálnic v západních zemích, akorát tady by ta cena nebyla ani tak podle km, jako podle konkrétního úseku v koknkrétním dením čase).

    MHD nebo carsharing nevyřeší všechno, já se domnívám, že skutečná individální mobilita je elektrokolo, ale to je jen pro jednoho a ještě ne za každého počasí. Pořád vidím nejlepší šance v té elektromobilitě, tady by se mi líbilo výrazné snížení hmotnosti vozidel, které by se ale mělo dít plošně, protože malá lehká auta mezi dvoutunovými limuzínami budou pro své uživatele dost riskantní v případě nehody...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Oni někdy jezdili vlaky na čas? Jsem jen o pár let mladší než ty a nic takového si nepamatuju. Jako nemá to spolehlivost ukrajinské marštutky, ale šinkansen to taky nikdy nebyl :-)
    KEB
    KEB --- ---
    CUKI: jo máš pravdu, že štěkáním po sobě vba internetu nic moc nevyřešíme

    Tímto se ti LINKOS: veřejně omlouvám, neměl jsem po tobě vystartovat. To jsem si mohl vážně dopustit, takže promiň a neber to osobně.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Píšu že máš dvojnásobnou spotřebu? Píšeš, že tě to vyjde na 120 i když jedeš ve dvou.
    8l/100 je taky trochu úlet a v kombinaci verva 100? To jsi nějaký automobilový závodník nebo co? Většina lidí jezdí do práce osobním autem a jezdí normálně a používá běžné palivo. Pokud to máš jinak, tak asi nepotřebuješ řešit cenu.

    SHINIGAMI: To asi není nic proti ničemu. Jak je to placené je vcelku jedno. Důležité je že se prodá a tedy potřebuje vyrobit.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: no ony to dopravní zácpy podle mě právě jsou spíš takový sociální rituál... sice uvíznout v zácpě naštve, ale současně je to psychologicky osvobozující, že to fakt už v ten moment nemůžeš ovlivnit, současně je to výmluva pro pozdní příchod, pro kterou mají všichni pochopení, apod.

    ve skutečnosti, by návrat do éry, kde vlaky jezdili podle jízdních řádů, MHD bylo nacpané ale taky víceméně pravidelné a jediným důvodem pozdního příchodu do práce mohlo tedy být zaspání, možná spoustu lidí traumatizoval :-) ten automobilismus je prostě takové kolektivní chování, kterým se lidé brání před tlakem civilizace (a to celkově... další záminkou pro dojíždění je levnější bydlení mimo město a vyšší platy ve městě, často v poměru, kdy prostě lidé bez toho dojíždění nemají žádný ekonomický model své existence, apod.)

    stejně jako za komunismu šlo díky všeobecné prohnilosti a nedůslednosti systému někde tiše v ústraní jakž-takž přežívat a občas vystát frontu na maso či na banány, tak v současném pozdním konzumním kapitalismu si lidé zase vytvořili dopravní zácpy. Prostě se ty fronty jen přesunuly a místo ve stoje se v nich čeká v sedě a v klimatizované kabině...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to nie je ziadna vyjimka, to je denna realita tisicov ludi co po brne radsej jazdia autom v zacpach, kde stracaju cas (lebo ten v zacpe im tiez nikto nezaplati), keby mam rocnu salinkartu iba na 2 zony, tak mam to dojizdeni este lacnejsie, ale take faktory ako dopravna dostupnost vacsinou zvazujes uz ked rozmyslas kam sa prestahujes

    ja do prace sice nejazdim na kole ale peso a ked mrzne tak kracas do tempa 145bpm techna a to sa celkom rychlo zahrejes, to horsie to je v lete :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: coze? ked jazdime v aute dvaja tak mame 2-nasobnu spotrebu? spotreba je 8l/100km, benzin stoji okolo 30 (v skutocnosti trochu viac, je to verva 100), mne to vychadza na 120 :)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: tou lobby si nejsem uplne jisty, dneska frci ruzne operativni leasingy, naopak bych se nedivil, kdyby to automobilky vedly smerem auta jako sluzby, budes pekne platit za pouzivani a zadny, ze si ho koupis a dalsich 20 let pouzivat a nekupovat dalsi nebo nedejboze prodas dal nebo na nahradni dily..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam