Možná nemá cenu se dohadovat co je dobré a co špatné, ale hledat prostě lepší východisko.
Pokrok a lenost která souvisí s tím luxusem se podle mě zastavit nedá.
Na kole jsem najezdil za život hodně přes 100 000Km a jezdil bych tak dál, kdyby mi k tomu nebránili zdravotní důvody. MHD jsem nevyužíval moc nikdy. Buď jsem ještě nebyl tak bohatý, abych si to mohl dovolit a nebo jsem pak už jezdil výhradně na kole.
jenže život se změnil. Závod na kole se mi podepsali na zdraví, do mého života vstoupila fenka, která je všude se mnou. Dítě... A Odstěhoval jsem se mimo město.
V mé rodině teď máme jedno auto. 1. nikdy nejezdím sám. A za druhé většinou jezdím buď na stavbu a něco vezu a nebo stavební konzultace, stavební dozory, většinou někam mimo města a složitě dostupné.
přiznám, že hodně toho najezdím z pohledu Grety "zbytečně" na cestách, kde zase jezdíme ve třech (někdy 4.) a nehodlám si to odpustit.
Ale hledám lepší alternativu. Jen zatím zdaleka nejsem přesvědčen, že to bude elektromobil dnešního formátu a neustálá výměna za moderní EUROx motory také ne. protože všechny tyhle věci jsou akorát o tom jak něco prodat. O ekologii to není vůbec. Kdyby bylo, tak by pro začátek nemusela většina lidí jezdit v tancích. Pokud by tím nejezdil nikdo, bylo by to IMHO ještě bezpečnější než teď. A není k takovému kroku potřeba žádný vývoj a lehce se dostaneme se plodinami z osobní dopravy na polovic toho co máme teď. To se ale automobilovému lobby nehodí vůbec do krámu.