• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    DZODZO: presne. jak nemam kilometr ctverecny prevedeny na miliardy 13" laptopu tak si to nedokazu poradne predstavit :) jeste nalozenou fabii bych uznal , jako jednotku SI
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Sotva Anglosaský svět horkotěžko opouští imperiální soustavu jednotek, tak přejdeme s ISO na MAC? "4.6 Trillion 13″ Macbooks"
    :-D

    Solární elektrárny na Sahaře smysl mají určitě. Ale hlavně jako regionální zdroj. Vliv oteplení je sice pěkný, ale nidko nedokáže říct co to vlastně udělá. A kdyby ano, tak se to dá jistě použít v náš prospěch.
    Problém bude nejen doprava do Evropy dál to nemá smysl. Ale hlavně vliv toho písku. To co dokáže ten písek zlikvidovat a zasypat během krátké chvíle, to si člověk který na Sahaře (ani v podobných pouštích) nikdy nebyl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: pripadne ti toto ako 20% puste?



    Powering The Entire World With Solar: Surface Area and Panel Requirements - Axion Power
    https://www.axionpower.com/knowledge/power-world-with-solar/

    pobavili tie americke miery 4.6 Trillion 13″ Macbooks :)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Solární elektrárna na Sahaře by změnila svět k horšímu, tvrdí studie - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/technet/veda/solarni-elektrarna-sahara.A210218_113732_veda_mla
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Njn, ale Rusko je trochu výjimka od zbytku světa. Nikde jinde nenajdeš města vzdálené přes 2000Km vzdušnou čarou od jakékoliv cesty spojující město se světem. Jinak než letadlem se tam nedá dostat. "pěšky" to jde pouze v zimě když je zamrzlý permafrost na jaře se z toho stane neprostupná bažina. 3 měsíce na cestu může bejt dobrej čas. Takže co si sebou vezmeš? 2l nafty do batohu? :-D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: za totace to bylo bezny, ale co slo nahradit se nahradilo turbodieslem. Roli hrala i hraje mobilita. S elektrickym bagrem mas omezenej pohyb a pod urcutou teplotou uz nemuzes kabely hybat vubec. Naproti tomu velkorypadlo je mobilni minimalne a potrebuje kontinualni provoz, na to je eletrina idealni.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    OMNIHASH: zrovna rypadla na povrchových dolech byla elektrická už za totáče =) jen dneska díky ceně elektřiny je levnějí dát za takový rypadlo kontejner s dieselgragátem a nechat to rypadlo tahat ten kontejner za sebou po lyžinách ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    WARBABY8: to "brutální pokřivení" mění cenu v rozsahu -30/+200% (dotace OZE/spotřební daň). Power2liquid by ho musel mít dvojnásobný, aby srovnal tu šestinovou účinnost, a to se nebavíme o ceně za zkapalnění, transport a úschovu.

    Tou elektrifikací těžebních strojů si si jistej? Já rozhodně nejsem odborník, ale co potkávám, jsou vždycky dieselový krávy, od lomu na Sázavě, přes rypadla na Ústecku, po zlatokopy na Aljašce v TV.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    OMNIHASH: ted nedavno nyxem bezel clanek ze v odlehlych castech Ruska je solar + baterka levnejsi nez diesel, protoze dopravit tam tu naftu je hrozne drahy
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    OMNIHASH: to by ten trh nesměl být dost brutálně pokřiven omezeními a dotacemi.

    OMNIHASH: Zrovna těžební technika (obzvláště ta největší) je už dnes z větší části elektrifikovaná.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JIMIQ: ono je toho o dost víc, namátkou veškerá těžební technika, popř. off-grid záležitosti, kam prostě kabely nedotáhneš od offroadování v Karpatech po ostrovy mimo sub/tropy, i ten gastank před barákem na středozápadě bude imho pořád levnější, než baterka na tři dny...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    syntetická paliva mají smysl pro lodě a letadla, do doby než se povede vyrobit grafénovou nebo lithium-sírovou baterku (nedejbože pokud by se povedlo li-air)

    a do roku 2030 pro náklaďáky na dlouhé vzdálenosti
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: ale však dej jiné číslo z jiné wiki, když máš :)

    jinak plynové elektrárny (kombinované) umí jet až 64% a když se k tomu přidá kogenerace tak až 90%
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: řešíte to moc ideologicky, tohle si protřídí trh sám poměrně rychle. Ten benzín bude několikrát dražší než proud, a bude se používat tam, kde záleží víc na hustotě energie, než na ekonomice provozu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nechcel som aby ta ucinnost vyznela este horsie nez je v ramci celeho cyklu, u power to liquid je ucinnost celeho cyklu samozrejme este horsia, ale ten obrazok som tu uz daval ci?

    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: prvni cislo, cos nasel na wiki?:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI:
    benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %
    Účinnost elektrárny při kondenzačním provozu parní turbíny je 50,5 %

    za mna lepsie pouzit na seasonal storage ako vyprdkat do vzduchu iba aby si mohol petrolhead hovorit "hehe motor microexplosions go boom!" ked EV vedia jazdit ucinnejsie
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: prosimte zapamatuj si to, az nas tu zas bude zachranovat syntentickej metan;).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: fikane tam nespomenuli energeticku ucinnost celeho cyklu, CCS technologie su zatial v plenkach a spalovacie motory uz moc ucinnejsie nebudu
    CUKI
    CUKI --- ---
    Syntetický benzín Porsche se blíží fázi testování. Může zachránit konvenční auta - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...ky.web.nexttoart&dop_req_id=mLWTP7ios8S-202102171609&source=article-detail
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: zalezi co sposobi horenie bev, napr. u lifepo bev to ohen nebude, muselo by dostat riadnu slupku do baterky a prerazit ju, az pridu solid-state baterie, tak aj tento problem odpadne

    Dangerous vs. Safe batteries, Explosion and fire test!
    https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam