• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JIMIQ: ono je toho o dost víc, namátkou veškerá těžební technika, popř. off-grid záležitosti, kam prostě kabely nedotáhneš od offroadování v Karpatech po ostrovy mimo sub/tropy, i ten gastank před barákem na středozápadě bude imho pořád levnější, než baterka na tři dny...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    syntetická paliva mají smysl pro lodě a letadla, do doby než se povede vyrobit grafénovou nebo lithium-sírovou baterku (nedejbože pokud by se povedlo li-air)

    a do roku 2030 pro náklaďáky na dlouhé vzdálenosti
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: ale však dej jiné číslo z jiné wiki, když máš :)

    jinak plynové elektrárny (kombinované) umí jet až 64% a když se k tomu přidá kogenerace tak až 90%
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: řešíte to moc ideologicky, tohle si protřídí trh sám poměrně rychle. Ten benzín bude několikrát dražší než proud, a bude se používat tam, kde záleží víc na hustotě energie, než na ekonomice provozu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nechcel som aby ta ucinnost vyznela este horsie nez je v ramci celeho cyklu, u power to liquid je ucinnost celeho cyklu samozrejme este horsia, ale ten obrazok som tu uz daval ci?

    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: prvni cislo, cos nasel na wiki?:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI:
    benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %
    Účinnost elektrárny při kondenzačním provozu parní turbíny je 50,5 %

    za mna lepsie pouzit na seasonal storage ako vyprdkat do vzduchu iba aby si mohol petrolhead hovorit "hehe motor microexplosions go boom!" ked EV vedia jazdit ucinnejsie
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: prosimte zapamatuj si to, az nas tu zas bude zachranovat syntentickej metan;).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: fikane tam nespomenuli energeticku ucinnost celeho cyklu, CCS technologie su zatial v plenkach a spalovacie motory uz moc ucinnejsie nebudu
    CUKI
    CUKI --- ---
    Syntetický benzín Porsche se blíží fázi testování. Může zachránit konvenční auta - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...ky.web.nexttoart&dop_req_id=mLWTP7ios8S-202102171609&source=article-detail
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: zalezi co sposobi horenie bev, napr. u lifepo bev to ohen nebude, muselo by dostat riadnu slupku do baterky a prerazit ju, az pridu solid-state baterie, tak aj tento problem odpadne

    Dangerous vs. Safe batteries, Explosion and fire test!
    https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: Hmm pěkný a ty další detonace jsou taky pěkný.

    A teď si budu představovat já. Když zahoří bev tak se musí ponořit na dva dny do kontejneru s vodou. Když zahoří bateriové úložiště, tak to urve vrtulník a hodí někam do přehrady? Nebo jak se ti řeší?
    CUKI
    CUKI --- ---
    Všude nacházím jen papouškování jiných zrojů, ale ta nízká účinnost elektrolytické reakce je dána, účinností výroby EE. Ale pokud by to byla "odpadní energie solárků. Tak chápu že výsledná účinnost je 80-92%
    Účinnost - Česká vodíková technologická platforma
    https://www.hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/vyuziti-vodiku/637-ucinnost
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: výhovorky. ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: nikde nepisem, ze by to bolo horsie, iba pisem na zamyslenie "predstavte si", ze si predstavis demagogiu, to by mi nenapadlo :)

    keby chcem demagogiu, tak samozrejme napisem, ze keby to bola autonomna tesla semi tak by sa to nestalo, lebo by stihla ubrzdit :D
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Tak tak;)

    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: Promiň, ale tohle už je strašná demagogie a nesmysl. Vodík je lehký plyn a v případě úniku se velmi rychle rozptýlý ve vzduchu. V případě požáru s velkou pravděpodobností dojde spíše k vyhoření podobně třeba jako u LPG než k výbuchu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco ku vodiku, predstavte si, ze by to bola nadrz vodiku ako by to asi vypadalo, ked takto blafne nejake beno

    That massive explosion was billions of miniature explosions that were destined to occur within the engines of thousands of cars.

    CCTV captures moment tanker truck explodes in Italy
    https://www.youtube.com/watch?v=jRbYWML8EO8
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: No z přebitků si přestavuju, že by se vyráběla právě ta pasta. Jak je to složité a co je k tomu potřeba to vůbec netuším. Kontinuální výroba bude asi problém. Na druhou stranu asi ne takový. Prostě budou denní služby no.

    Já osobně jako největší přínos pro větší rozšíření FVE vidím v tom najít způsob jak využít ty přebytky. Zatím i malá účinnost je podle mě obrovský posun dopředu. Ale akumulovat energii do baterií mi prostě ve velkém smysl nedává a nebo ta baterie bude muset být vyrobena z něčeho úplně jiného, životnost mnohem delší a nároky na výrobu mnohem nižší.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: tak ked budes pouzivat pastu, nevyuzivas prebytky z FVE, neviem ako sa ta pasta vyraba ci by si teda pouzival prebytky elektriny na vyrobu tej pasty, ale to zas nemas kontinualnu vyrobu, takze to nedava zmysel
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Možná to špatně chápu, ale:
    1) z dodané energie dostanu elektrolýzou 70% energie, kterou následně ponížím o dalších 26% z původních 100% o transport, uložení a distribuci? To si myslím že v případě té pasty nebude vůbec pravda. Vodík na EE neumím posoudit 50% se zdá dost, to je pravda, ale jen na první pohled. Tedy i při tomto poměru to ve výsledku může být mnohem víc. Nehodnotím ten zbytek kterej je v obou případech stejnej.

    Na druhou stranu přímé dobíjení je podle těchto čísel z říše snů.
    Jako 5% transport, uložení a distribuce? To jako jak? Ona ta energie se musí nejdřív někam uložit. Tedy už zde tak cca -20% a to v lepším případě protože jde o to že v noci ze solární energie prostě nic nenatankuju. Ty akumulátory by musely být šíleně předimenzované což zase produkuje velké ztráty (ty baterie se musí do toho také promítnout (výroba a recyklace). No a ve zbytku budu potřebovat zase tu ostatní energii v síti a tedy musím počítat i s těmi ztrátami jako u ostatní elektrické energie tam jsme na -70%
    No a pak máme AC/DC převod a efektivitu nabíjení která je obojí z říše snů...


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam