KEB: tak se někdy zkus v letním horkém odpoledni zajet projet z centra Prahy k nám do Břevnova (300 m nad mořem) a pak si můžeme pokecat, jak to můžeš vyjet na normálním kole :-) nemluvě o tom, že dát na kole 2 km je pohoda, ale třeba 20 km už dá člověku trochu zabrat... ale na elektrokle ne.
víš, Praha stojí na 7 pahorcích jako Řím a doprava musí být praktická, a ne o tom, že v cíli je potřeba sprcha. ale MHD není zvlášť rychlá.. .člověk jí často předjede i když se nebere v úvahu čekání na zastávkách. průměrná rychlost tramvaje při jízdě napříč centrem je nějaká úplně absurdně nízká, to člověk předjede fakt i na obyčejném kole, na rodině... tramvaje se trochu rozjížděj na těch samostatných drážních tělesech mimo centrum, ale i tam to brzděj ty zastávky.
elektrokoloběžky komentovat nechci, ale ektrokola jsou fakt docela vychytaná on-demant p-t-p individuální doprava bez čekání, a dělaly se i výzkumy, že to nemá konkureci. ale cena a životnost baterií roli hraje... třeba svůj šrot zaparkuju kdekoliv, protože je neukradnutelnej, ale už třeba tátovo elektrokolo když jsem s ním jezdil po městě jsem trochu měl blok nechávat někde zamknutý. pokles ceny baterií by to celé hodně zlidověl. sice MHD je pořád potřeba, třeba pro deštivé dny, ale máš prostě nějaký mód dopravy, který prefereuješ... a tady prostě s 1 kw motorem na 50 kg kole mám lepší pocit, než v 2t autě..