JIMIQ: tak teď si mě naštval, označovat mě za "churavého důchodce" :-)
ano, není to tu úplně všeobecně akceptované jako dopravní prostředek, ale to je obrovskou mírou sociální setrvačnosti (konzervativismu). samozřejmě by pomohl podobně disruptivní krok, jako byla první světová válka ve vztahu ke koním ve městech (prostě byl hlad, tak naši předkové koně snědli :-) ono se málo ví, jak to s tím vzestupem motorismu v Evropě po 1.světové válce vlastně doopravdy bylo :-))
ovšem auta jsou špatně stravitelná, takže se spoléhalo spíš na nějaký ten peak oil, ale ten asi hned tak nenastane. zajímavou motivací byla pandemie (lidé se báli do MHD, ale ne všem auta přišla praktická), ale nebylo to pořád dostatečné. dílem za to může i relativně přísná regulace (250W i 25 km/h je fakt málo, aby to přestal být sport a začal být dopravní prostředek.. faktem je, že praktické jsou spíš e-mopedy s vlastnostma jako mají mopedy...)
obecně překlopení dnešní formy individuální mobility do podoby elektromobility mi přijde stejně naivní, jako bylo očekávání, že lodní dopravu rutinně nahradí vzducholodě, na kterých bude pracovat srovnatelný počet kapitánů, kormidelníků, palubních mechaniků, apod. - nakonec šlo letectví více a více odlišnou cestou až k dnešní podobě. to už má dnešní automobilismus více podobného s koňskou dopravou (v benzínových pumpách je pořád vidět nástupce stanic, kde poštovní dostavníky přepřahaly...). nabíjecí stanice budou mít blíže k placeným parkovacím místům, než k těm přepřahacím stanicím.
podstatné je, že málokdy se společnost rozvíjí jen skrze drobnou technologickou změnu - většinou přichází zásadnější změna paradigmatu, protože bez té mají jinak lidé hroznou setrvačnost, jsou příliš pohodlní nato něco měnit (a to je tím horší dnes, kdy spojené síly boomerů a generace X představují dvě obrovské masy lidí ve věku, kdy už jsou zajetí ve stereotypech a nehodlají se měnit, a mladí jsou dnese početně výrazně slabší...)