• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    KEB
    KEB --- ---
    LINKOS: Ještě bych nekřičel hop. Elon musk je tímto způsobem největším výrobcem bev na Marsu. Dokud to nezačne jezdit po silnici, tak bych to bral s rezervou.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    WARBABY8: to jsou problémy jen při povrchní představě, že všechny auta budem nabíjet za pár minut a ne jak to je v reálu, že to píchneš na nabíječku jednou za pár dní a neřeší to třeba několik dní. Zároveň ti to může fungovat jako záloha pro dům apod. Nabíjet auto rychlonabíječkou je extrém který drtivá většina lidí nebude skoro nikdy potřebovat.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    WARBABY8: K tomu kabelu... 481 kW při Tebou uvedených 1.5 kV je jen usoplených 320 A. To je dnes úplně normální nabíjecí proud rychlonabíječek (odpovídá to 128 kW u 400V systémů). Těch 150 mm² je podle AWG tabulek pro domovní instalace (:-D) a ne pro vodou chlazenej nabíjecí kabel. Třeba V3 superchargery tesly mají kabely něco přes 20 mm průměr, a v tom je krom dvojice silových kabelů (průřez jsem nedohledal) ještě signalizace, hadice s vodou a velmi silná izolace (10kV@1min). A těžký nejsou.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    LINKOS: tak jestli je věčná argumentace kopání do moderních technologií, tak ano. Kdyby článek byl pouze o baterii neřeknu ani slovo, ale pokud jde o její masivní rozšíření v automotive, tak tu existují problémy, které jsem níže popsal a přes ty vlak prostě nepojede.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    WARBABY8: tu energii musíme vzít někde i teď. Grafenová baterka, mi na tom přijde mnohem zajímavější, ale někomu při kopání do moderních technologií asi přijde jejich výrazný pokrok k ničemu
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    LINKOS: tak někde ten výkon musíš vzít a ještě technicky zajistit samotné nabíjení. Ale chápu, že to pro někoho je to naprosto nepodstatné.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    JIMIQ: Plus na výrobní straně (Temelín) je třeba zohlednit příkon rafinerie, která ten benzín vyrábí (něco přes 1 kWh/litr). Když ze silnic zmizí tisíc aut se spotřebou 50 litrů za měsíc, tak máš najednou měsíčně 1.5 GWh přebytek, kterej můžeš nasypat do aut rovnou, bez toho zbytečnýho kolečka přes fosilní paliva .-)
    MOBYL
    MOBYL --- ---
    Zdravím všechny
    Chci pořídit tyto solární panely myslíte že je to dobrá nabídka?
    Solární panely 415Wp - Náchod - Bazoš.cz
    https://dum.bazos.cz/inzerat/138087829/solarni-panely-415wp.php
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    WARBABY8: Čína vyjede s autem s grafenovou baterkou a tebe na to zaujme kolik aut by se nabíjelo zároveň na plný výkon.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No jasně, ale je to nesmysl, protože málokdo potřebuje nabíjet naplno, většina si nabíjí doma pomalu a navíc se to rozloží v čase
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JIMIQ: já jsem nepsal kolik zvládne blok Temelína nabít aut denně, ale kolik jich zvládne nabíjet v jeden okamžik. A navíc při zanedbání veškerých ztrát, které zanedbatelné rozhodně nebudou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    WARBABY8: máš to špatně. Když nabití trvá 8 minut, tak jeden blok temelína by zvládnul nabíjet denně 400 000 aut
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    LINKOS: "Ještě při 80 % se nabíjelo obřím výkonem 481 kW, přesto výrobce tvrdí, že to nemá negativní dopad na životnost baterie."

    Takže jeden blok Temelína by zvládnul nabíjet neuvěřitelných 2000 aut zároveň. To zní skvěle.

    Docela bych také chtěl vidět "tankovací pistoli" takového stojanu. Když bychom chtěli zůstat v rámci nízkého napětí a zároveň použili nejvyšší možné napětí (1500VDC) i tak by musely být použity 2 kabely každý o průměru 150 mm2. Metr jednoho takového kabelu váží cca 1,3kg takže při nabíjení si člověk příjemně zacvičí.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Zatim centralne v teplarne uhlim :) ale pocitej ze musis ohrat z 4-10 stupnu na 50 a kazdy litr ohrat o stupen je 4,2kJ teda 4200 wattsekund
    Plus nejake ztraty
    Tepelne cerpadlo deleno topny faktor (nevim kolik muze bejt rocni prumer pri ohrivani na 50, treba 2,5, nebo ohrejes na 42 a tim padem potrebujes vic te vody, ale faktor bude lepsi)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JIMIQ: A vis kolik realne spotrebujes energie na ohrev te teple vody? Cim to ohrivate?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    my máme (2 dosp + 2 děti) za posledních 12 měsíců průměr 56,2 litrů na osobu, z toho 32,7 studená, 23,5 teplá (~50°C)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Jo, je to 50 l na osobu :D ... ale s tepelnym cerpadlem to porad neda asi ani 1 kWh. Jsem zvedavej, kolik v realu te elektriny spotrebuju. Takhle to vypada, ze valna vetsina pujde na nabijeni EV.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    50 litrov na domacnost to by bol asi svetovy rekord, tolko bol blahej pamati limit v litroch na osobu pocas krizy s vodou v kapskom meste
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ELIJEN: 50 litrů/den na domácnost? To asi nemáš děti a nebo jste otužilci. ;-)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    WARBABY8: Otazka je kolik te teple vody dokazes za den ohrat respektive kolik tim spalit elektriny. Nejaky prumer spotreby je pry 50 litru na domacnost, coz je neco pres 1kWh pokud to ohrivas primo. Tepelny cerpadlo by to melo zvladnout tak s polovinou/tretinou energie?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam