• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    WARBABY8: Chtěl jsem tím říct, že oficiálně žádnou FVE připojenou do sítě nemá, tudíž by měl mít klasický dvoutarifní elektroměr. Jestli má 4Q nevím. To ověříme.
    Pokud ho nemá, tak to musí Čez nějak dopočítávat. Jinak to není možné.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    FATALLUBA: Moc nevím co jsi tím chtěl říct, ale pokud máš FVE, tak je ve smlouvě o připojení, že musíš mít osazený 4Q elektroměr s tím, že jeho výměnu samozřejmě i platíš.
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    WARBABY8: No do žádosti jsme jeho FVE neuváděli. Ale je možný, že mu tam ČEZ 4Q dal.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    FATALLUBA: Pokud máš FVE, tak musíš mít i 4Q elektroměr. Je to podmínka DS.
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    PAD: No jestli má 4Q přímo na odběrném místě nevím. Je to spíš pravděpodobný. Mohli by mít ještě 4Q přímo v trafostanici a měřit to tam. Ale jak píšeš. To je napadnutelný, i když v jeho případě málo pravděpodobný :-)
    PAD
    PAD --- ---
    FATALLUBA: ja tomu rozumim tak, ze k mereni pretoku je treba 4kvadrantni elektromer, obycejny,byt digitalni, nerozlisuje smer toku,takze pretok zapocte jako spotrebu. Pokud by to distributor dedukoval na zaklade jineho elektromeru, treba v trafostanici,tak je to napadnutelne.To mohl preci pustit do site klidne nekdo jiny a ne nutne z fotovoltaiky.
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    No ono je to docela jednoduchy. V tom miste, kde ma Jadr FVE je jediny.
    Je tam pet a pul baraku.
    V trafostanici ma distributor jedno mereni, to porovna s merenim u jednotlivych odberatelu a nesedi to.
    A pak si nejsem jisty, jestli tam nema digital, co to pozna rovnou, ze mu leze neco zpatky.
    PAD
    PAD --- ---
    JADR: jak na ty pretoky prisli, nevis? Mas 4kvadrantni el.mer?
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    JADR:

    Máš v zásadě tři možnosti.

    1) udělat nějakou umělou zátěž, do které bude Tvoje FVE dodávat elektřinu a tím pádem bys měl mít přetoky minimální. Samozřejmě to bude znamenat, že si budeš opotřebovávat baterku, protože z ní budeš cucat, ale asi by to šlo i nastavit tak, aby se ta zátěž spouštěla hlavně když bude FVE vyrábět.

    2) dát na vstup ze sítě ČEZ vypínač, aby se nic vracet nemohlo.

    3) přihlásit FVE jako mikrozdroj a dodávat do sítě na základě smlouvy s Čezem
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: tak já to bral v obecné rovině. To, že doma zapneš vysavač a žena si pustí televizi neznamená, že si ohrozil Evropu Black-outem ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: no so mnou zasa DS tolko roboty nema, lebo vacsina spotreby je pokryta z panelov/baterky a vacsina pretokov ide do bojleru, takze ked vypne vysavac alebo varna kanvica tak ten spatny naraz ide do prvej bariery, ktorou je bojler a az ked ten je plny tak ide do siete
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: zodpovědnost za přetoky do distribuční sítě máš samožřejmě ty, protože jsi podepsal s distributorem smlouvu o připojení, která ti přetoky zakazuje. Samozřejmě pak můžeš vymáhat vzniklou škodu na dodavateli FVE.

    Ty pořád bereš, že když si dodal elektriku do sítě, že si tím udělal distributorovi laskavost, ale ono to tak není. Spotřeba elektřiny se v daném okamžiku musí rovnat výrobě, což znamená že jak nedostatek tak přebytek elektriky je prostě problém, který musí DS vyřešit. To si stále spousta lidí neuvědomuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: zodpovedni su oni, lebo mi naprojektovali system, ktory sa pri pretoku nevie odpojit od DS, takze s tym asi tak trochu pocitali, ze im budem vyrabat par kWh elektriny zadarmo, ktoru potom oni vyfakturuju niekomu inemu
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JADR: na to bych fakt nespoléhal a určitě bych to nebagatelizoval. Samozřejmě, že to mohou přejít, ale mám klienta který za nepovolené přetoky zaplatil 20K pokutu.

    DZODZO: Jenže každý ten e-on je fakticky úplně jiná společnost, takže na to bych rozhodně nespoléhal. Navíc můžeš hádat, kdo je za přetoky zodpovědný... ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mozno zalezi na lokalite, ja mam pretoky cca 30% a eon to nejako neriesi (na druhu stranu mam tu elnu od nich, takze jak si to nastavili, tak to maju)
    JADR
    JADR --- ---
    Jj, vím že tam něco málo teklo, to bylo vidět i na statistice victronu. Spíš jsem doufal že v takový prdeli to nebudou nějak moc těšit ty technici. Dala mi měsíc , že to pak zkontrolují.
    Se snad z odběru odhlásim :)
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JADR: žádná regulační smyčka ti čistou nulu nikdy neudělá a vždy tam budou nějaké i když jen malé přetoky. Určitě si to nastav tak, abys radši odebíral než dodával. Ty pokuty za nepovolené přetoky mohou být dost slušná raketa, tak bacha na to.
    JADR
    JADR --- ---
    Tak mi teď volali z Čezu že se jim nelíbí moje přetoky do sítě, mám victron venus gx který to hlídá, naszavil jsem si tam tu mezní hodnotu kdy má dodávat na 0w, předtím tam bylo -10w, tak nevim jestli tohle má vliv nebo spíš ty přetoky když se rychle odpojí nějaký odběr...
    FATBEAR
    FATBEAR --- ---
    Oxford PV completes 100 MW factory build out – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2021/07/23/oxford-pv-completes-100-mw-factory-build-out/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: je to tak. a u toho palivového článku mi napadá zajímavá ekonomická argumentace: a sice utilizace. privátní osobní automobil ať děláš co děláš, tak většinu času stojí. nejvíc ho utilizuješ, když dojíždíš každý den do práce, což je ale limitované max. časem, který jsi ochoten dojížděním strávit. takže tak hodinu. zbytek to bude někde parkovat... přes den, přes noc.

    takže platina (katalyzátor, který se nespotřebová) v palivovém článku se bude většinu dne v osobním autě flákat - když někde jinde by mohla fungovat a vydělávat peníze (i když vzhledem k nízké účinnosti celého vodíkového cyklu je toto relativní..)

    Tedy tam, kde by vodíková technologie fachala celý den - vodíkové vlaky, autobusy, kamiony - tam mi to ekonomicky dává trochu smysl, navíc spolu s větší energetickou hustotou vodíku jako formy akumulace (šetří váhu baterií, v MHD se navíc vše rozjíždí a brzdí periodicky pořád dokola, takže energetická hustota se projeví tak nějak exponenciálně, i když něco zachrání rekuperace, stejně tak hraje roli doba dobíjení, i když hybriní trolejová vozidla podle mě stejně budou mít výhodu proti vodíku)

    Individuální vodíková mobilita ale při znalosti těch úplně nejzákladnějších ekonomických vstupů, jako je např. cena platiny či jiných vzácných kovů pro palivové články, podle mě smysl nedává. Podle mě možná v nějaké ultra-luxusní kategorii, kde se budou holdebat dojezdem bez dobíjení, jenže tam stejně vyhrajou konvenční hybridy... které mají všechny výhody vodíkového hybridu, akorát jsou levnější (ale smyslem velké části aut je "proof of stake", tedy jde o sociální status, ukázat že na to mám - a tam tedy vodík může nějaký čas být nositelem toho statusu, ukázat, že majitel není socka s Modelem 3...)

    Paradoxně, vysoká cena může být výhodou i u vodíku v MHD, protože u veřejných rozpočtů se nakonec hraje o to co nejvíc peněz z nich vytunelovat - ne co nejvíc v nich ušetřit.

    Efektivním zabijákem vodíku by byly levné baterie, zejména zcela bez vzácných kovů - např. grafénové (tam ale začne hrát roli energetická náročnost výroby grafénu - tedy vyhraje Čína, která bude grafénové baterie vyrábět ze své levné uhelné energie...).

    Myslím, že nejpravděpodobnější vývoj je stejně něco, jako LiFePO4, ale s nižším čistě elektrickým dojezdem - a nějaký druh extendéru, který ale bude ve hře poměrně málokdy, spíš jako nouzovka. Ono málokdo, kdo jezdí dálkové trasy, opravdu rád jezdí víc jak 2h v kuse, takže místo elektromobilů s ultradlouhým dojezdem můžeme směřovat spíš k "ubiquity recharging", kdy se dobíjení plug-in hybridů stane běžnou rutinou při zastavení na WC, na kafe, u supermarketu, všude... stejně tak jeden možný vývoj je ke zpomalení, protože u elektromobilů víc než u spalovacích motorů hraje roli ta 2. mocnina rychlosti... lidi si zvyknou, že konstantní doba jízdy, pokud sečteš samotnou jízdu a čas strávený na nabíječce, je vlastně konstantní, takže když pojedeš pomaleji např. na dovolenou, tak ti palubní počítač začne ukazovat příznivější čas dojezdu a nižší náklady, než když tomu budeš šlapat na krk. A pokud bude pobyt v dopravním prostředku příjemný sám o sobě (proto se Tesla snaží o to být špička v těch palubních audiovideo systémech), tak nás vlastně čeká zpomalení pohybu.. při 70 km/h je propustnost komunikací stejně maximální...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MOBYL: záleží na reálných parametrech, které by se na tom naměřily, ale jestli jsou nepoškozené a skutečně dají 400 Wp, tak je to celkem dobrá cena
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam