• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    KARLS
    KARLS --- ---
    CAL:
    Ideální mít mít rozvaděč pro dva dvousazbové třífázové elektroměry (pro PRE). Nic moc speciálního. Jen pozor na nutné úpravy viz:
    Pořizujete fotovoltaiku? Pozor na povinné úpravy elektroměrových sloupků - TZB-info
    https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/20379-porizujete-fotovoltaiku-pozor-na-povinne-upravy-elektromerovych-sloupku

    Výrobci rozvaděčů se na tuhle situaci snaží reagovat a dá se domluvit připrava na míru.
    Nejedná se pak o speciální rozvaděč na zakázku za obrovský prachy, jen přizpůsobí standartní skříň dle potřeby zákazníka.

    Každopádně všechno bys měl najít v připojovacích podmínkách PRE:
    https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwisl9v9rPX4AhU6JcUKHYXSAd4QFnoECAoQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.predistribuce.cz%2Fcs%2Fpotrebuji-zaridit%2Fspolupracujici-firmy%2Fpodnikove-normy%2Fpodnikove-normy%2Fmereni%2Fmm501%2F&usg=AOvVaw2qg7hsDGKgGUxVTEKk-Ra5
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CAL: stačí ti dva elektromery. Další je potřeba pokud budeš mít tepelko na firemní tarif. Ale musí tam být HDO případně jiné srandy v závislosti na vybavení domu. Za mě bys měl poptat projektanta říct mu detaily a on ti navrhne řešení.
    CAL
    CAL --- ---
    WARBABY8: :-D díky, hrozně jsi mi pomohl, to jsem vůbec nevěděl a nic jinýho už nepotřebuju.

    XTALIBAN: I tak to ještě nestačí, ale detaily už rozebírat nepotřebuju.
    XTALIBAN
    XTALIBAN --- ---
    CAL: na auto nevim, ale kdyz pridelas FV a poustis neco do site tak ti akorat vymeni elektromer z jednosmerneho na obousmerny (alespon to tak bylo)....
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CAL: a když přijede na víkend tchyně tak musíš mít elektromeru pět. To co píšeš je úplně mimo.
    CAL
    CAL --- ---
    CAL: Aha, tak moje laická představa, že elektroměrová skříň je v rámci designu elektroinstalace už jen nepodstatný detail, vzala za své po prvním kole googlování. To je mazec. Znalostně i finančně..
    CAL
    CAL --- ---
    Snažím se zjistit, jak velkou skříň na elektroměry potřebuju, když teď přesouvám elektroměry z baráku na plot. Jsme v baráku 2 byty, každý má svůj elektroměr, takže minimálně potřebuju skříň na 2 elektroměry. Výhledově ale budem mít na střeše soláry (předpokládám další elektroměr) a ještě později asi budem chtít i nabíjet elektromobil (slyšel jsem, že na to chtějí taky samostatný elektroměr). Jo a jsme v Praze, takže PRE.

    Elektrikář říkal, že skříně na 4 elektroměry se normálně neprodávají, takže to bude na zakázku a bude to drahý. Takže zjišťuju, jestli skutečně potřebujem prostor na 4.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    GASPODA: proč bys ten mínus pól zemnil?
    XTALIBAN
    XTALIBAN --- ---
    GASPODA: kdyz jsem delal "velke" FV tak se to zemnilo a pospojovalo na zem vsechno. Kdyz jsem si delal svoji malou ostrovni tak jsem mel bezrameckove tenkovstve panely takze jsem zemnil jen zbytek
    GASPODA
    GASPODA --- ---
    XTALIBAN: co jsem zatim nasal info, tak ta zivotnost panelu se tyka spis zemneni ramu panelu / stresni konstrukce.. to me taky zajima, ale dotaz smeroval na 12V obvod na baterce.. v manualu k regulatorum je, ze muzu zemnit, ale nemusim.. prepetovky nemam.. tak se radsi zeptam...
    XTALIBAN
    XTALIBAN --- ---
    GASPODA: za me zemnit, jestli si to dobre pamatuju tak to pomaha proti nejake degradaci panelu ...
    GASPODA
    GASPODA --- ---
    Zemnit relativne malou ostrovni FVE (12V, 2200W menic) na minus pol nebo nezemnit?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zrovna ako som toto postol tak mi poslal EON liebesbrief, ze mi zvysuju cenu z 1895 na 3080 za MWh od 1.8.2022 :) tak som si spravil taky myslienkovy experiment vzhladom na to ze som vcera tankoval plnu za 3000+ a zene som si posteskl, ze kedysi to bolo 1900

    na plnu nadrz za 3000 najazdim tak 600-700 km podla stylu jazdy
    na 1MWh elektriny za 3000 s EV by som najazdil tak 5000 km pri spotrebe 20kWh/100 co je taka priemerka u tych mensich SUV/CUV

    ;_;
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Jo takhle ... ja myslel, ze lidi, co pouzivali obnovitelne zdroje, museli platit nejaky extra poplatek :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: no jeje, uz dlho, a platia to aj samotni solarni baroni, akurat je to od mnozstva, takze to tak neboli

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Eh? On byl nejaky poplatek za obnovitelne zdroje???
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Vláda ruší poplatek za obnovitelné zdroje: Vláda zruší pro firmy a domácnosti poplatek za obnovitelné zdroje. Opatření bude platit od října a celý příští rok. Rozpočet to vyjde na 23 miliard.

    a jeje, na co teraz budu ludia nadavat, ked uz to nebudu "dotovat tym solarnym baronom"? :)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...nainstalovany pridavny zasobnik na teplu vodu ...pre ukladanie prebytkov z fotovoltaiky do teplej vody ;oD

    P0L0US
    P0L0US --- ---
    Ahoj lidi, zabývám se otázkou nabíjení 12V trakčních a 24V trakční baterie ze 48V lifepo4 baterie, která má zajištěné kvalitní dobíjení a ochranu.

    Jedna cesta je přes měnič 48->220V a nabíječky 220V->12V a 220V->12V. Ale pak padá účinnost a je tu zbytečně moc zařízení a tedy rizika poruchy.

    Další potenciální řešení je DC-DC měniče 48-12 a 48-24 (např. TR) na nabíjení baterií, ale tím nezařídím kvalitní vícefázové nabíjení.

    Nyni otázka:
    Napadlo mě tedy použít místo DC-DC měniče 12V/24V MPPT solarni regulátory napájené místo solary onou 48V baterií.

    Napadá vás někoho duvod proč by to nešlo ?

    Napadá nekoho jine řešení?

    ‐---------------

    Proč 48, 24 a 12 systémy najdenou ? Protože není jednoduše možné se zbavit všech zařízení jednoho napětí a ani není možné nahradit jednu z baterií pouhým DC-DC měničem. U 24V kvůli vysokým odběrům blížícím se 2kw a vhodnosti zálohy nezávislé na hlavním 48V systému. U 12V kvůli zákonné povinnosti záložní baterie nezávislé na ostatních.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...inspirace...
    MY INSANE 100% SOLAR CAMPER | Fossil Fuel Free VANLIFE | Electric Vehicle VAN TOUR
    https://youtu.be/QLymFLM1Xgk
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam