• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: Ptal si se na ekonomicky výhodnou variantu. Tohle řešení má momentální návratnost cca 3 roky.

    Hele pokud bych měl barák kde je všechno na elektriku včetně vytápění tepelkem, já osobně bych dal na střechu co se vejde, střídač aspoň 10ku nebo 15ku s backupem a baterii 10-15 kWh. Za mě to není jen o ekonomice ale i o nějaký "jistotě", že tě výkyvy cen energií nebudou moc zajímat a že provoz baráku na dalších 15 let bude prakticky za hubičku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Já myslel něco na střechu běžného domu, navíc to podle mě nemá smysl. Tu energii prostě za 10 let už neprodáš, protože když bude svítit bude energie přebytek.

    Šlo mi fakt o řešení co by jsi si dal na svůj domek o těchto parametrech ty?

    Chápu, že projektuješ co chtějí zákazníci, zajímá mě ale jestli v tom vidíš tu smysluplnost bez prodeje do sítě? Protože to není nic garantovaného.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: To ale nesplňuje pravidla
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: to už mi přijde lepší udělat nějaké vozítko na základě pohonu elektrokola, které má nějaké opláštění, něco takového:
    Podbike, norský elektrický velomobil již příští rok | Svět mobilně
    https://www.svetmobilne.cz/podbike-norsky-elektricky-velomobil-jiz-pristi-rok/5774
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: tak postav 100 kWp síťovou variantu bez akumulace a jdi s tím na spot.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: To už jsem mu navrhoval na jeho cestě do Číny :-)

    Plánoval jsem tedy udělat celou střechu toho vozíku z panelů. Narval by tam 400-600Wp a nemusel by řešit spaní. Pokud by se něco podělalo tak by měl k dispozici vlastně standardní kolo. A navíc by měl mnohem nižší těžiště.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Máš neomezené finanční možnosti, ale musí to být smysluplné-tedy návratné. Ale nejedná se o offgrid, tak je to něco jiného.


    MJUGEN: Jedná se o normální pasivní dům z roku 2008. Jiné by se dneska stavět ani neměli :-)

    Právě že smysl to dává větší, protože v době kdy topíš nepojede FVE ani na spotřebu baráku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dotaz pre XCHAOS, nebolo by miesto solarneho kola lepsie taketo kolo s obytnym privesom? na dlhe cesty clovek nemusi riesit stan

    I Made My Bike Camper Electric - 100+ KM Range (No Pedaling)
    https://www.youtube.com/watch?v=6SL7l2tN3fw
    MJUGEN
    MJUGEN --- ---
    CUKI: minulý rok jsem psal o ekonomickém a ekologickém nesmyslu. S dnešními cenami ale už ekonomicky celkem OK... U spotřeby 3 MWh smysl FVE nevidím, ale to nemůžeš topit elektrikou, leda tak pasivní dům... u nás 22 MWh/rok, kdy i v létě je spotřeba kolem 30 kWh/den je návratnost nyní kolem 10 let.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: To nejde říct obecně. Za mě si zákazník musí říct co od toho čeká, jaké má finanční možnosti a podle toho se rozhodnout pro dané řešení. Například pokud bych chtěl čistě ostrovní řešení, tak i ten victron přes své značné nevýhody může být vhodné řešení.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Tento argument je docela pádný a pochopitelný. navíc krom vysokých ztrát je problém to i zapojovat, protože na to nejsou standardizované konektory.

    Spíše by mě zajímalo co ty ze své pozice vidíš jako rozumné řešení. To čeho a za jakých podmínek by si investoval (a nebo jsi tak již učinil)?

    Já si nemohu pomoci, ale mě to bez nějakých dotací a výhodných smluv na odběr energie přijde jako ekonomický i ekologický nesmysl. Spíše jak psal kdysi DZODZO, zásadní počin k větší soběstačnosti.

    Máš běžný dům cca 3MWh rok vše na elektriku, kde vidíš nějakou rozumnou návratnost? Nějakou vzorovou sestavu s přibližným odhadem - úvahou o reálného provozu...

    Za mě topení pomocí FVE ani smykem, Voda se dá pomocí FVE ohřívat mnohem jednodušeji A zbylá cca MWh má smysl kompenzovat jen do určitých procent. A baterii dimenzovat na cca 2-3dny této trvalé spotřeby (v zimě bude pravděpodobně trochu větší). Spíše nahodit více panelů vůči nemší baterii, protože přebytky budu posílat do vody.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    THE_MIRACLE: jsem projektant ne prodejce. Jestli tam má člověk GW, solax, growatt nebo cokoli jiného je mi víceméně jedno.

    Jinak já tu psal relevantní technické argumenty, ale chápu, že to většinu lidí nezajímá. A když chtějí vyhodit desítky tisíc za zcela objektivně horší řešení je to jejich věc.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    WARBABY8: protože asi nikde jinde se neúčtuje po fázích a tudíž nepotřebuješ asymetrii. Tvůj názor ti neberu. Možná třeba je podložen tím, že potřebuješ prodat GoodWe...;-).

    Tyhle "zavádějící" informace mám ovšem z více i nezávislých zdrojů. Tak se nezlob, že mě Tvůj názor moc nebere. Navíc jsem zvyklý, že na nyxu nebo jinde na sociálních sítích jak někdo nepíše, že si něco pořídil, tak hned dostane čoud, co to vybral za haluz.

    Nechme to být a tazatel ať si udělá obrázek sám. Já bych řešení allinone nevybral, i když souhlasím, že ČEZ jako dodavatel, je pro mě silná společnost. Mám u ČEZu všechny energie.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    THE_MIRACLE: jojo zavádějící informace a polopravdy. Ale chápu když to chceš prodat...

    Zajímavé je že stridace z Číny vadí, ale panely ne. Jinak nevím kde si vzal že ty stridace jsou jen pro český a slovenský trh. Myslíš že jich je nedostatek protože Čína nedokáže pokrýt český a slovenský trh?

    Jinak victron je dělaný na to aby z baterií dělal stridavinu kterou napájís spotřebiče v ostrovnim provozu. Proto má nízké vstupní napětí. Díky tomu musíš zapojovat paralelně panely což vede k vysokým proudum a tudíž i ztrátám. O tom ze bys kazdou vetev mel mit odjistenou ani nemluvim.A to je jen špička ledovce.

    THE_MIRACLE: samozřejmě. Je plně na zákazníkovi jaký řešení si vybere.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    WARBABY8: máš možnost to u toho ČEZu ovlivnit, abys nedostal ten shit?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    WARBABY8: ok. Tvůj názor.

    Já nevidím důvod, proč by střídac z lodi nebyl vhodný. Vím, že to má určité nevýhody. Docela hezky je to srovnáno zde:

    Naše řešení | Pešek & Mudra
    https://www.pesekmudra.cz/nase-reseni/

    Ale Tvůj názor ti samozřejmě neberu. Za mě je produkt, který se používá celosvětově desetiletí prostě důvěryhodnější, než střídače, které vyrábějí v Číně jen pro náš a slovenský trh.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    THE_MIRACLE: trochu do toho vidím takže vím. Jedná se pouze o jeden produkt v celé řadě.

    Nevím jak tvoje orientace může mít vliv na výběr řešení FVE. ;-) jinak složitější střechy se dají řešit pomocí optimizerů. Prostě stridac určeny na lodě asi nebude to prave ořechové pro FVE.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    WARBABY8: Hele nevím. Třeba ČEZ modernizoval a má už něco lepšího. Mám v hlavě video Tesláčka, kde popisovali dost děsivý případ. Jestli už je to jinak, tak prima.


    Jinak studoval jsem to fakt dlouho, než jsem zvolil Victron, protože pro mou orientaci, to prostě vychází nejlépe.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    THE_MIRACLE: ČEZ nemá jen jedno řešení, které tady popisuješ.

    Myslím že lidi kteří nabízejí victron jsou nejlepší obchodníci na světě. Z každé nevýhody udělají největší výhodu.
    MJUGEN
    MJUGEN --- ---
    THE_MIRACLE: jen pro upřesnění, ČEZ battery box neobsahuje GoodWe, jinak ČEZ prodává FVE také s GW.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam