• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    TSOH
    TSOH --- ---
    Zkusím jít pro radu.
    Na bytovce je vazníková střecha z kanadského šindelu a bude se tam řešit dodávka FT.
    Nemá někdo zkušenost s tím, že je již střecha hotova a následně se řeší dotávka FT? Dodavatel by to prý chtěl navrutovat, ale to mi přijde jako nesmysl.
    Jak je náročné na montáž použít něco na kotvení tzv. ,,po vodě,, ?
    Třeba toto? https://hpishop.cz/drzaky-solarnich-a-fotovoltaickych-panelu/365-drzak-solarnich-panelu-sindel.html
    Neřešil někdo?
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: to bezesporu
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ELIJEN: hele když vezmu kolik konektorů u počítače jsem měl 20 let zpátky a porovnám to s dneškem, tak za mě ten posun je dost výrazný směrem k unifikaci i bez toho, aby někdo čekal rozhodnutí EU. A za mě to, že bych si musel pořídit jinej kabel není určující jestli přejdu ke konkurenci nebo ne. Navíc si myslím, že instituce jako EU má řešit daleko podstatnější a palčivější věci než je nabíječka nebo plastový brčko.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    WARBABY8: V principu mas pravdu, ale v praxi to pak funguje tak, ze si kazde pako vymysli svuj konektor a misto inovaci ho spise pouzivaji k tomu, aby uzivatelum zneprijemnili prechod ke konkurenci. Osobne jsem rad za USB-C a CCS, i kdyz urcite existuji lepsi alternativy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: zrovna NCAS sa presadzuje trhovo, lebo automobilky zistuju, ze je lepsi nez to co pouzivaju teraz
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: a kdo bude rozhodovat o tom co je nejlepší a ještě navíc pro všechny? Neměl by to dělat trh? Takhle to budou dělat politici přesně jako za socialismu. Strana ví, co je pro lidi nejlepší. Proč by firmy investovali do vývoje nových lepších konektorů, když prakticky nebude šance ho použít?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ELEKTRABEL: Asi bych ty prachy vrazil radeji do izolace baraku, nova okna, rekuperaci, vice panelu a normalni baterii. Zajimave, ze tam nejsou zadne reference nebo modelovy priklad. Ale fungovat to asi/mozna nejak bude, akorat bych necekal zadne zavratne ROI.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Co je lepšího teď? A co ten konektor limituje? Nemám nic proti ať se najde lepší řešení až bude potřeba, ale ať se z toho stane standard pro všechny.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI:
    DZODZO:
    Takže podle vás je USB-C vrchol který už nic netrumfne? A nikdo nikdy nemůže přijít s lepším řešením?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: hl, ked je ten nabijaci kabel objektivne lepsi nez to co je tu teraz, tak nevidim dovod preco by nemohol byt jednotny

    North American Charging Standard (NACS) | Electrek
    https://electrek.co/guides/north-american-charging-standard-nacs/
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: A jakej pokrok to konkrétně zabilo? To samé u počítačů. Každej model má u hodně značek svůj zdroj. Přitom napětí se používají pouze dvě 11,1 a 7,4V a ani to druhé nepřineslo žádnou výhodu. Každej model má i vlastní třebaže jinak stejnou baterii, ale proč? Fakt nevidím ten pokrok. Naopak unifikace k pokroku přispívá, protože řešení nevyjíšíš pouze na jednu modelovou řadu, ale na cokoliv dalšího.
    ELEKTRABEL
    ELEKTRABEL --- ---
    Je to cesta?
    Písková úložiště WATT sand+ | www.wattplus.cz
    https://www.wattplus.cz/sandplus/
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: a zrovna jednotný nabíjecí kabel je akorát socialistická ptákoviny která zabíjí pokrok. Doufám, že takových bude co nejméně.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    DZODZO: ...uvidime, francie predvedla na vystave CES 2023 sodikove clanky s hustotou energie 230Wh/kg a koncom roku 2023 ma byt spustena prva fabrika techto levnych clankov pre koncern PSA ve francii... pre male levne elektromobily...
    a vdaka levnej elektrickej energii ve francii, tam zacalo budovat "gigafaktory" i viac velkych hracov v kooperaci francie-azie...
    i tech technologii je viac... uvidime co nam ponukne rok 2024
    CUKI
    CUKI --- ---
    Tak základ je aby se standardizovali baterie, to přinese největší snížení cen. Jenže v naší skvělé EU mnoho let bojujeme o jednotný napájecí kabel k mobilům, tohle potrvá generace. :-(
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CYBERHIPPY: sodikovky na elektromobily moc nebudu, mrkni na porovnanie chemii [DZODZO @ Elektromobily]
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    CYBERHIPPY: v EU by byl o neco drazsi. Honda v EU prodava mini EV, ktery v JAP stoji 600k a v EU 1M+ - viz clanek. Nicmene kei cars by do evropy kua uz konecne dovazet mohli!
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: ...uvidime co prinesie rok 2024 ...to sa maju zacat vyrabat sodikove clanky i v europe, co by mohlo (konecne) priniest i male levne elektromobily ;oD
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: njn, zrovna na to koukám. Takový auta u nás nikdy nebudou, my na to jdeme přesně z opačného konce. Postavit, co největší obludu v zájmu ekologie.

    Veškeré automobilky v Evropě přestali malé auta prodávat, protože nejsou se svou malou spotřebou ekologická jako SUV.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Honda N-Van-e
    Honda avizuje dojezd 210km
    a cenovku kolem 155 000 Kč,
    u prvních zákazníků by se auto mělo objevit na jaře roku 2024...

    Tento elektromobil vás rozesměje! Hranatá novinka stojí jen 150 000 Kč, v dojezdu ale vyrovná i 4× dražšího sourozence - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-tento-elektromobil-vas-rozesmeje-hranata-novinka-stoji-jen-150-000-kc-v-dojezdu-ale-vyrovna-i-4x-drazsiho-sourozence-21011127

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam