• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    ANDY_WARHOL: Nic? Zajímalo by mě jestli takové zapojení existuje. Nejsem elektrikář, který zapojí 3 denně. Ale řekl bych že pár desítek jsem jich už zapojil.
    A všechny jsou vesměs na jedno brdo. Zapojit to lze jak na jednu tak na dvě fáze. V jedné vývařovně jsem viděl opravdu 3f, ale tu doma pravděpodobně nemáš :-) A princip je stejný.

Prakticky vždy tam máš dva okruhy, které zapojíš buď na jednu fázi dohromady a nebo dvě a dvě plotýnky po každé na jednu fázi. Nikdy jsem se ale nesetkal s tím, že by se zapojili plotýnky mezifázově na 400V. Třeba to WARBABY8: potvrdí či vyvrátí. Protože co já vím, já tomu vůbec nerozumím :-D

Tedy limit jedné fáze je pouze přívodní jištění a přívodní kabel. CYKY 3x4 (25A) a nebo 3x6 (32A). Žádnou f-ci nebo výkon to neomezuje. Jediné omezení je opačně u zapojení na 2f, protože f-ci boost jde sdílet jen s jedinou plotýnkou. U jednofázového zapojení by se výkon dal teoreticky sdílet mezi všemi plotýnkami. Ale dost pochybuji, že to tak někde je. Nicméně 1f zapojení tomu dává naopak větší možnosti.

Jediná výhoda/potřeba3f v domácnosti je u použití větších motorů. Které se do jistého výkonu dají provozovat s rozběhovým kondenzátorem, ale zapojení na 3f je zapojení na 3f.

Pokud máš dílnu plnou starých točivých strojů, asi je buď zapojíš napřímo do sítě a nebo budeš muset zůstat na 3f zapojení. Nepředpokládám ale tento příklad.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ANDY_WARHOL: nadhodíš nějaký konkrétní typ? Ať se nebavíme jeden o voze a druhý o koze? Co máš konkrétně doma třeba ty? Případně pokud napíše CERMI_FOX:
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CUKI: ty sporaky se ale nedaji napojit na jednu takto silnou fazi. tedy ne bezne, proste to neznas, tak se do toho nemontuj.