• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    XCHAOS:
    strana 36 SYSTEM Work Mode

    je to takova takulka
    kde urcis v ktory den v ktorom case ma vyuzit nabijeni z GRIDu

    je tam i priklad dobijeni ze site (v ktory den, v akom case, jaky vykon dovolis pustit ) :

    During 00:00-05:00, when batery SOC is lower than 80%, it will
    use grid to charge the batery until batery SOC reaches 80%.


    tiez tam nastavujes, jak dovolis cerpat energii z akumulatora:

    During 05:00-08:00 and 08:00-10:00, when battery SOC is higher
    than 40%, hybrid inverter will discharge the battery until the SOC
    reaches 40%.

    During 10:00-15:00, when battery SOC is higher than 80%, hybrid
    inverter will discharge the batery until the SOC reaches 80%.

    During 15:00-18:00, when battery SOC is higher than 40%, hybrid
    inverter will discharge the battery until the SOC reaches 40%.

    During 18:00-00:00, when battery SOC is higher than 35%, hybrid
    inverter will discharge the battery until the SOC reaches 35%.




    https://www.deyeinverter.com/deyeinverter/2024/08/13/instructions_sun-3-6k-sg03lp1-eu_240813_en.pdf

    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Většinou máš možnost nastavit obojí.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: já se na kole řídím taky napětím, ale invertor solární elektrárny na chatě se řídí bůhví čím. Napětí ukazuje jen displej baterie, invertor vůbec... nevím, odkud ten SoC dedukuje...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Já bych se podle DoD vůbec neřídil, to je dost ošemetný, hlavně v případě kdy dlouho lítáš mezi limitními stavy.
    Řešil bych pouze napětí. I přes to že u 30% je to dost na prd. To je cca 3,22V ale stačí to pořádně zatížit a jsi na 50%, ale IMHO lepší tohle než ujet někam pryč.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ELIJEN: no to jsem nezkoušel, kontaktuju našeho elektrárníka...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    XCHAOS: Nemas vic baterek a rozhozene jejich SoC? me pomohl update BMS firmware.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ELIJEN: v tom případě bych asi potřeboval konzultaci s nastavením. Chci posledních 30% baterie používat jen jako UPS pro případ výpadku proudu. Aktivaci smart load zásuvky při výrobě z panelů a stavu baterky nad 60% umíme docela dobře, ale problém je správná indikace stavu dobití při dalším vybíjení.

    Ono se to ale chová divně, že baterie pořád hlásí třeba 60% a pak najednou spadne na nulu. Takže to není chyba nastavení, ale chyba diagnostiky baterie (přitom si nemyslím, že ta baterie je poškozená a kapacitu nemá, jen hlásí něco jiného na svém displeji a něco jiného hlásí invertor... nerozuměj si mezi sebou)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    XCHAOS: Tak na nulu by se dostat nemelo nikdy, ne? Taky mame Deye a chova se celkem dobre.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ELIJEN: no Deye když se dostane na nulu, tak občas začne zběsile dobíjet ze sítě, ale logiku, kdy se pro to rozhodne, jsem úplně nepochopil.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    XCHAOS: Nam taky ne. Baterku dobijim v noci ze site a panely obcas trochu zpomali jeji vybiti.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ELIJEN: no, naše 4 kWp nám stěží dobije přes zimu baterku a uživí samo sebe. Přitom máme nastavený, že pod 30% baterie se to už má přepínat na síť, ale já s tím Deye nějak úplně neumím, či co... (no, je to na chatě, že jo... tam se to využije jen asi 8 měsíců v roce, takže po tom během zazimování nic moc nechceme)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    XCHAOS: 18 kWp nam dalo 224 kWh za prosinec. Nic moc, ale lepsi nez dratem do oka :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Kolik reálně vyrobí fotovoltaická elektrárna v prosinci a jak to vlastně vypadá za celý rok - Médium.cz
    https://medium.seznam.cz/clanek/radek-sindel-kolik-realne-vyrobi-fve-v-prosinci-a-jak-to-vlastne-vypada-za-cely-rok-110943
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: myslím jsme tu offtopic, není to tu klub o cestování, ale zažil jsem tam jiný zajímavý věci: nocleh na vysokém břehu Atlantiku v místech, co nebyly extrémně přelidněný, dosažení sedla Tizi'n'test s výhledem na Saharu v dálce pod náma, dva dny zadarmo jako dárek od českého průvodce u romanticky malebné soutěsky Todra, jezera v pohoří Atlas, cedrové háje u Azrou... prostě nejen hulením je člověk živ a spoust věcí je vlastně i zajímavější prožít nezhulenej. Hulením se určitě dá ozvláštnit všední každodennost, ale to riziko s policejníma provokatérama fakt zrovna v Maroku není úplně zanedbatelný a já prostě zbytečný peníze na úplatky nebo pokuty nemám....
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: kdybych mel delat jen to co se doporucuje, tak bych mel smutnej zivot, ja jsem byl v maroku 4x a nikdy se mi nic nestalo

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: ano potkal jsem v Německu kousek před hranicema Angličana na kole, který se divil, že ho z Ukrajiny nepustili do Ruska a dál do Číny, letos :-) prý se ho ptali, jestli jede bojovat... odpověděl jim, že se jede jen projet na kole :-)

    v Maroku se kupovat hulení silně nedoporučuje, může ti ho tlačit policejní provokatér. V Šavšavánu (Chefchauenu) prý rozhodně. Kromě toho, už léta nehulím, a i kdyby, tak na cestách to prostě není dobré, dokud se celosvětově neustaví kultura legalizace hulení.

    zas tak krátký to nebylo, včetně cesty na start a do cíle asi 9000 km (a reálně se jelo z Hradce Králové, ne z Prahy...). Problémů byla řada, ale ten hlavní byl špatná konstrukce panelů: nalepit soláry přímo na ocelový rám byla chyba, protože vrstva lepidla, co měla zajišťovat absorbování otřesů, pod těmi jižním sluncem rozpálenými panely začala tvrdnout na kámen a křemík následně popraskal, postupně na obou kolech a všech panelech, jak jsme metodou pokus-omyl zjišťovali. Panely mám nové. Jako přichycení jsem vsadil na suché zipy, ty zůstanou měkké a neztvrdnou, ocelovou konstrukci se chystám nahradit karbonovou. Celkově kolo potřebuju odlehčit tak o 10 kg.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: ponekud kratsi cesta, nez kdyz si jel k soudruhum do ciny.

    btw. dneska by si tam jet asi nemohl kvuli ty valce...

    ale maroko je lepsi nez kazachstan a ty dalsi prdele co si projizdel, tam sezenes aspon neco na relaxaci :) mrk mrk
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERHIPPY: ano, naše kola sice u v téhle době byly skoro nefunkční, ale vypadaly pořád fotogenicky :-)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    XCHAOS: ...a hele ;oD

    CUKI
    CUKI --- ---
    ELIJEN: Na každém článku?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: To mozna u starych panelu, ne? Ted uz maji vsechny bypass diody.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MARASAN: Bude docházet k hotspotům. Ten zastíněný článek bude mnohem teplejší než ty ostatní. Protože to je ten který zvyšuje odpor protékajícímu proudu z ostatních panelů. Tedy čím více je osvícen zbytek panelu na úkor jediného článku, tím víc bude hřát. V extrémním případě můře dojít i k požáru. To ale asi nebude ten případ. Dobře mu to ale neudělá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam