• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    OMNIHASH: Už je vidím, jak si nadšeně nechají za domem postavit rafinerii :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CUKI: průměr je nějakejch 15% degradace na 200.000 mil

    Tesla publishes encouraging battery degradation data - ArenaEV
    https://www.arenaev.com/teslas_electric_cars_are_built_to_last_according_to_battery_degradation_data-news-3651.php


    ANDY_WARHOL: nikdo nenche poblíž nic, to je celej základ NIMBYsmu... jestli se můžeš zvencnout z větrníků, představ si, jak by všichni protestovali proti klasický elektrárně. To není chyba greandealu, to je prostě místní základní nastavení všeho.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    KUTAS: a koukáš i na ceny? Pokud to má aspoň nějakou baterií (30 kWh je k hovnu) a má se do toho něco vejít, tak to stojí víc než novej spalovak.
    To se fakt vyplati
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: Vidim auta s najezdem pres 100k a zdravi baterky 80%+

    Ojeté vozy
    https://m.aaaauto.cz/ojete-vozy/#sort=27&category=127
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    CUKI: https://www.caoh.cz/aktuality/kovohute-pribram-vybudovaly-pilotni-linku-na-recyklaci-lithiovych-baterii.html

    Jediná katastrofa jsou jedinci jako ty, zamrzlý mozek, absence vzdělání i vědomosti…
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: No koukni na inzerci použitejch BEV. S vadnou baterkou je to zpravidla bezcenej kus šrotu i když zbytek je úplně novej. Legálně tam jinou baterku prostě nedáš a nová od výrobce, pokud vůbec je, nedává ekonomický smysl.
    Tohle je mnohem větší ekologická katastrofa než běžný ICE.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: jsem vytáhl jeden odkaz... většina uvádí pokles třeba o 10-20% a životnost 8 let - 15 let. Ale ono se tohle dost změnilo i ve více segmentech, i ta domácí elektronika teď odchází rychleji. Mě třeba za 7 let odešla myčka i varná deska (ale to asi kvůli častým výpadkům elektřiny...).
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Tak důležité je proč to řeší EU, ne jaký to má důsledek. A nemám nic proti, jen mi přijde že tohle je mnohem zásadnější problém.

    Informace z měření jednoho automobilu, beru s úsměvem. Je jasné že nebude měřit na vadné baterii. Jak jsem psal už na počátku baterie co vydrží 20let se určitě najdou. Ale pro informaci jak jsou na tom baterie globálně vytáhnout měření jedné co těch 20let vydržela je trochu mimo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Z pohledu elektromobility a nabíjení se potřeba se dívat co se do toho počítá. Duležité je započítat pouze ty nemovitosti u kterých se dá na vlstním pozemku zaparkovat a pak to bude větší polovička, kde je problém. A Pak taky nemalé číslo bude těch kteří toto sice splňují, ale infrastruktura je nedostatečná a špatně zlepšitelná.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: uvidíme, jak na tom reálně budou baterky, třeba ten tvůj norský use case je něčím specifický. Tady https://www.autonabijecka.cz/obavy-o-zivotnost-baterie-elektromobilu-jsou-zbytecne/ třeba píšou, že:
    Tomášem jsme také měřili degradaci vysokonapěťové baterie tří elektromobilů Hyundai Ioniq Electric 28 kWh s nájezdy 78 – 280 tisíc km. A výsledek? Kapacita baterií klesla v průměru o 4 %

    Green Deal není jediným důvodem narůstu ceny aut... těch faktorů tam bylo víc od surovin, přes energie. Nicméně taky očekávám přesun aut víc směrem do "spotřebního zboží", v zájmu výrobců bude, aby ty auta nejezdili 20 let.
    Jinak teď jsou ty nejlevnější ICE v Evropě kolem 300k CZK. Uvidíme, jak se v tomhle segmentu dokážou BEV přiblížit. Až budu mít FVE (cca za 3 roky) tak si představuji, že bych rád koupil ojetý BEV co dojede 350km tak kolem 400k CZK, uvidíme, kam se to posune.

    mobily a nabíječky - to je teda pro mě víc o uživatelské pohodlí a "zelenost" beru jako takový dobrý benefit navíc.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ANDY_WARHOL: "bezna vybojka v male lampe mela 250w, dneska nahradis 10w v ledkach"

    Můžeš uvést ty příklady? Ty staré sodíkové výbojky mají i přes 200lm/W.

    Která led technologie má 5klm/W?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ANDY_WARHOL: urcite ano ale domov je stale podla mna dost na to, aby sa stihala vystavba verejnej nabijacej infrastruktury, pokial sa niekde na nieco bude cakat tak to moze byt napr. navysenie kapacity odberneho miesta

    Téměř dva miliony domů v Česku bylo v době sčítání obydlených, neobydlený byl přibližně každý sedmý dům. Více než dva miliony domů, tedy naprostou většinu domovního fondu, představují rodinné domy. Bytových domů je asi desetkrát méně, i když většina z celkového počtu bytů se nachází právě v nich, protože rodinné domy mají většinou pouze jeden byt. Domy s jedním bytem tvoří dvě třetiny všech obydlených domů s byty.

    Rodinných domů je u nás přes dva miliony, nejvíce ve středních Čechách | Sčítání 2021
    https://scitani.gov.cz/rodinnych-domu-je-u-nas-pres-dva-miliony-nejvice-ve-strednich-cechach
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Super a teď nějaké auto pro normální lidi? To nesmyslného GD, byli malé auta za cenu cca 200k Kč. Za tu cenu jsi měl (mohl mít) spolehlivé auto které bez problému slouží 20let. A pokud jsi nepožadoval nové, tak klidně i za pár desítek k Kč jsi měl ojetinu.

    Tohle ale s elektromobilitou padá. Ojeté nejsou nijak zásadně levnější a nová baterie stojí často víc než celé nové auto. Protože sice v rámci zelenosti musí mít všechny mobily stejnou nabíječku, ale u auta prostě nějaký standard dosud není a není ani na dohled. Prostě do starého BEV nekoupíš baterii kterou v případě totálky káry vrazíš do nového auta. A dosud se o tom ani nejedná a pochybuji že to za těch deset let bude v provozu...

    Tohle je pro mě daleko zásadnější problém z hlediska ekologie.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: jako nemusíme si ty cíle dávat... můžeme klidně nechat Čínu nás v tomhle totálně předběhnout a pak brečet, že se nám tu rozpadá automobilový průmysl...
    Já si myslím, že je dobré mít tuhle vizi a pojďme si ji za 5 let usadit do reality. Už teď je jasné, že ICE je jako technologie překonaná (i když souhlasím, že má pořád své výhody, viz příklady s koněm nebo NOKIA mobilem), tak moc nechápu na co čekat. 10 let na adopci je docela dlouhá doba.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8:
    A to se bavíme o malých autech. Já třeba s plně naloženou obytkou dám na jednu nádrž přes 1200Km :-)

    KUTAS: Jasný je super si klást cíle, když k tomu není technologie.

    Obrovský skok kam? K nesmyslné ceně? Jsou ty auta snad úspornější? Ani omylem!
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    DZODZO: takze si myslis, ze v tech cihlovych cinzacich a novostavbach, ktery se neradi mezi panelove domy, nikdo nebydli ?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ANDY_WARHOL: urcite vacsina nebydli v rodinnych domech?

    Podľa dostupných informácií na webe, v Českej republike žije približne jedna tretina obyvateľov v panelových domoch. To znamená, že v roku 2005 to bolo asi 3,5 milióna ľudí. Pokiaľ ide o rodinné domy, údaje sú trochu rozmanitejšie, ale zhruba vieme, že väčšina zvyšných obyvateľov žije v rodinných domoch. Podľa niektorých zdrojov, v roku 2011 na Slovensku, kde je situácia podobná, žilo v rodinných domoch približne 43% domácností, čo by mohlo naznačovať podobný pomer aj v Českej republike, ak vezmeme do úvahy historické a kultúrne podobnosti.

    Teda, približne:

    V panelákoch: okolo 3,5 milióna ľudí (jedna tretina obyvateľov).

    V rodinných domoch: zvyšok populácie, čo by mohlo byť okolo 60-65% obyvateľov, čo by v prepočte na rok 2005 mohlo predstavovať približne 7-8 miliónov ľudí, berúc do úvahy celkový počet obyvateľov Českej republiky v tom čase.

    Je dôležité poznamenať, že tieto čísla sú orientačné a založené na dátach z predchádzajúcich rokov, preto by sa mohli mierne líšiť v závislosti od aktuálnych demografických zmien a štatistík.
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    ANDY_WARHOL: Je to hlavne neefektivne, potrebujes skor zvysovat hustotu uskladnenia energie, alebo zmenit poziadavky. (na koni si mohol bez tankovania prejst pol europy, to uz teraz tiez nejde, ale to neznamena ze by nemali spalovaky oproti konom nejake vyhody)

    Ono, aj tie spalovaky v poslednej dobe nie su moc lacne. Ked riesime dodavkoidy, tak vw multivan 6.1 s dobrym motorom sa predava za sumy bliziace sa 2M czk. plug in hybrid multivan 7.1 tiez, co v tonto kontexte vyzera ako rozumna volba, akurat to mas tak na pol roka na objednanie, alebo viac:)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    KUTAS: tak asi by nebyl az takovy problem postavit elektricke auto co dojede tech 800km, ale bylo by velke a drahe a podle me by si ho nikdo nekoupil, u nas by se asi nedalo ani ridit s b ridicakem a musel by si platit myto na dalnici. takze by to nebylo nakonec 2x drazi, ale xkrat drazsi :))
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    WARBABY8: aha vida... to jsem nevěděl, myslel jsem, že to všechny tyhle auta mají stejné a 3 plnohodnotné sedačky vzadu ma až Sharan... aneb soused měl Tourana a právě tohle mu vadilo. Tak to se omlouvám za omyl.

    ANDY_WARHOL: BEV s reálným dojezdem 800+ imho neexistuje, takže ano v tomhle ty auta jsou nesrovnatelná. Jen teda očekávám, že to bude podobné jako když stará Nokie baterka vydržela 3 dny a teď musíš dobíjet mobil každý den. Krom toho, že budou existovat i prémiová auta s dojezdem 800+.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam