• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    STETKINS: já měl zato, že to je nejdřív pomalu a pak ubývá čím dál rychleji. Ale jestli je to jak říkáš, tak dobrý
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ROGERD: takže tam máš mikrostřídače, plus victrony? A kde je teda nějaká výhoda nebo benefit?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CYBERWOLF: za mě v pohodě. Jednak to není moc velký úbytek a jednak ten úbytek je na začátku největší (není lineární)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Když LiFePO4 baterie po cca 2 letech ukazuje 98% SOH, je to v pohodě, nebo nic moc?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: měl, akorát v roce 2018 fungovala jen do cca 42 km/h, zatímco vloni naopak od cca 42-48 km/h, podle úrovně nabití baterie :-) což vedlo k tomu, že pohoří Atlas jsem sjížděl výrazně sebevražednějším tempem, než východní svahy Tian Shanu :-) Jenže do té Číny to bylo tak táhlé klesání, že se stejně baterka rychle nabila a nebylo kam rekuperovat.. takže jsem motor odpojil a jel, co to dalo.

    Nemluvím ale o těhle extrémech. Mluvím o spotřebě, kterou mám teď, v průměrné českém terénu, s tou rekuperací od 42-48 km/h. Ono to rekuperování při dobržďování stejně nestojí za řeč, to spíš ničí baterku, pokud není předimenzovaná jako u elektromobilů. Smysl má ta táhlá rekuperace v režimu, v jakém by v normálním autě měl člověk zařazeno a brzdil motorem.

    Bohužel jde o čísla, které odpovídají spíš elektrickému mopedu, než elektrickému kolu. Váží to 70 kg, z toho baterka může mít tak, co já vím, 5? 7kg? Podíl hmotnosti baterie na hmotnosti vozidla je zajímavé číslo, u velkých elektromobilů to bude něco kolem 25-30%. Já bych se rád časem dostal na něco podobného (dejme tomu 10 kg baterie při 50 kg celkové hmotnosti?). Někde u takové hodnoty by to mělo být lifestylově ekvivalentní aspoň tomu mopedu, akorát bez smradu a bzučení...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jestli si dobre pamatuju, XCHAOS nemel na kole rekuperaci. Z toho ma elektromobil 20-30% energie (takze spotreba 10 je v realu klidne 13)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: no, to ovlivní tak možná průměrnou rychlosti, což na oplátku zvedne účinnost motoru, ale čistě bez elektřiny na tom opravdu ujedeš s bídou 50 za den a budeš rád.. je to těžký vehikl. Resp. když opravdu kus cesty tvrdě šlapu a je to po rovině, dostanu se na 1 kWh/100 km.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: no ale tam cast energie dodavas ty sam ne? Keby bol elektromobil ako z Flintstonovcov, tak mozno by tiez bola mensia spotreba
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Pro srovnání, moje solární kolo jezdí někde mezi 1.1-1.5 kWh/100 km, při průměrné rychlosti kolem 30 km/h. Takže výsledky těch elektromobilů nejsou až tak špatné :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROGERD: Nenadhodíš schéma, já si to nějak neumím představit, výstup je jasnej, ale mě tam chybí nějakej prvek - nabíječ? když z těch panelů jedeš rovnou v AC. A vlastně i výstup. Jak to funguje, když to jede napřímo?
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    JIMIQ: My máme po roce (a nějakých 27 tisících km) s ID.4 průměr asi 19,8 kWh/100 km. Je v tom dost dálnic.
    Ale je to velký škopek a ještě ten model se starším motorem (plus jak říká STETKINS - tomu zrychlení se těžko odolává :) )
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    CUKI:
    WARBABY8: Je to připojené přes ty Victrony, což řeší asymetrii i připojovací podmínky DS (MPII mají certifikaci).
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: Já jsem na to asi nějakou dotaci dostal - mám 2x22kW
    Auto mám malé a dá se s ním jezdit za 12 (delší cestu mimo dálnici jsem jel 10,4), ale většinou jezdím za víc, páč mě ani po skoro dvou letech nepřestalo bavit to zrychlení :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Já běžně s autem nejezdím 130 po dálnici. Kolem deseti to dá třeba citigo, nebo ten spring. Ale zatím to není na pořadu dne, Yaris dá v pohodě i třetí desítku let života takže zatím není kam spěchat a ani moc kde nabíjet. A nechci velkou baterii a už vůbec ne velkou kraksnu. Na 95% cest by mi stačil dojezd 200km.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Puvodni Ioniq 28kWh mel myslim 11kWh/100km ofiko, jinak jsou usporny BEV kolem 13-15 a beznejsi 20. SUV 25+
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKINS: Když mi nabízeli dotované elektrárny tak byl zdarma. :-) Dost lidí ho má u dotované elektrárny aniž by o BEV přemýšleli.

    DZODZO: Ty úspornější menší auta mívaj takovou spotřebu. Navíc než si něco pořídim, tak to třeba ještě klesne a snad se ty auta zase zmenší. :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: 10kWh na 100? To mas co za super vozitko?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: jasný, mně se to stalo opravdu jen párkrát. Vlastně jsem byl i překvapen, že se dá na 1f nabíječce fungovat docela v pohodě (spíš mě štvalo ji vyndávat - teď mám pistoly na sloupu na kroucenym kabelu a je to pohoda :-D)

    Je pravda, že pokud bych to bral čistě ekonomicky, tak by se mi ten wallbox nevyplatil. Ale děláme spoustu rozhodnutí nejenom podle ekonomických ukazatelů :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKINS: Jasný pokud denně jezdíš stovky km, tak to nestačí. Ale pak je zase užitečnější mít ten wallbox zapojenej přímo na distribuci.

    Já mám v plánu mít dvě možnosti nabíjení. 1. přímo od distribuce, která vůbec nepůjde do domu. A duhou, kterou bych rád řešil rovnou DC přímo z panelů a využíval jen přebytky. Pro většinu lidí co tím autem jezdí jen kolem komína to bohatě stačí. Já osobákem denně najezdím kolem 50km v průměru max. To je asi 5kWh.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: V tomhle počasí dostatek energie vůbec nemám, tak nabíjím podle spotových cen - dneska v noci jsem nabíjel asi 5x15minut. Kdybych to dělal jen přes 1f, tak se moc neprojedu :-D
    Když jsem ještě neměl wallbax, tak se mi občas stalo, že mi 1f nabíječka nestihla auto nabít...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam