úvod
témata
události
tržiště
diskuze
nástěnka
přihlásit
přezdívka
heslo
přihlásit
pamatuj si mě
registrace
ztracené heslo?
Dobyvani vesmiru a kosmonautika 🚀🛰️👩🏼🚀
CYBERWOLF
---
---
16:34:21 18.8.2015
2 odpovědi
-1
Nemyslím si, že by ve 20 km aerodynamika nebyla problém. Ve 200 km snad...
THERIDANE
---
---
16:31:35 18.8.2015
1 odpověď
OMNIHASH
: no ano, výtahem nebo balonem (to, o čem se tu bavíme)
OMNIHASH
---
---
16:27:44 18.8.2015
1 odpověď
THERIDANE
: no ale nejdřív to tam musíš dostat
THERIDANE
---
---
16:26:16 18.8.2015
1 odpověď
OMNIHASH
: ta úspora povrchu plyne z toho, že to nemusí být štíhlý a dlouhý... a aerodynamika v té výšce a rychlosti není problém
OMNIHASH
---
---
14:54:46 18.8.2015
1 odpověď
THERIDANE
: no ta úspora povrchu je minimální, v podstatě jenom konce válců, jinak je vcelku jedno, po jaký křivce táhneš kružnici, spíš to bude kvůli minimalizaci kritickejch míst ve těch švech na konci. Otázka je, o kolik víc to bude žrát paliva díky šílenýmu čelnímu průřezu a zhoršený aerodynamice.
CLUMP
---
---
13:10:02 17.8.2015
+6
Curiosity update, sols 1012-1072: Sciencing back and forth below Marias Pass | The Planetary Society
http://www.planetary.org/blogs/emily-lakdawalla/2015/08141643-curiosity-update-sols-1012-1072.html
THERIDANE
---
---
11:38:49 17.8.2015
1 odpověď
+6
CYBERWOLF
: nádrž ve tvaru válce má větší poměr povrch:objem než nádrž toroidní nebo nejlépe kulová (ale u koulí se blbě řeší staging :) a s tím souvisí větší potřeba materiálu (jednak z důvodu geometrie - povrch je prostě větší a jednak proto, že je potřeba zesílení spojů v rozích, na koncích válcové nádrže) a taky větší tepelný ztráty a tím pádem nutnost lepší izolace... torus se jako nádrž na kryo materiály volí často (např. skoro všechny LPG auta)
CYBERWOLF
---
---
11:19:51 17.8.2015
2 odpovědi
THERIDANE
: Čím to? Vždyť na objemu se nic nezíská a tím, že to má víc trysek musí klesnout i poměr hmotnosti stroje a paliva (tj. víc železa, míň náplně). Jediné, co by na tom mohlo ušetřit, je to vyvezení do 20 km balónem, ale to nesouvisí s tvarem rakety.
THERIDANE
---
---
11:12:35 17.8.2015
1 odpověď
CYBERWOLF
: výrazně nižší hmotnost, výrazně nižší moment setrvačnosti, menší prostorový nároky (při manipulaci na zemi)
CYBERWOLF
---
---
11:11:47 17.8.2015
1 odpověď
THERIDANE
: já nevím, ale v čem má to toroidní uspořádání výhodu oproti klasickému modelu?
KOCOURMIKES
---
---
21:40:41 16.8.2015
THERIDANE
: na jaky to jede palivo?
THERIDANE
---
---
19:20:41 16.8.2015
2 odpovědi
+10
Například takhle vypadá raketovej stupeň systému
Bloostar
španělské společnosti zero2infinity. Jedná se o třístupňovou toroidní raketu, kde 1. stupeň je vnější prstenec, 2. prostřední a 3. střed.
THERIDANE
---
---
19:16:57 16.8.2015
BIDAK
: To není skutečnej výtah, je to jen drop-in náhrada za balónovej stupeň u
rockoonu
. Ten výtah je taky nadnášenej lehkým plynem, takže je to spíš takovej vysokej a ukotvenej balón, po kterým se vydrápe do 20+ km launch pad s raketou, která je pak (výrazně) lehčí a díky absenci atmosferických omezení při designu i strukturálně robustnejší (protože v řidké atmosféře tě už nic moc nenutí minimalizovat průřez stroje).
SATAI
---
---
18:04:26 16.8.2015
BIDAK
: tohle je prostě jinej sport..
BIDAK
---
---
17:11:37 16.8.2015
2 odpovědi
ZEDDICUS
: Jenomze to se musi protahnout az kus za geostacionar. Jinak to nedava smysl.
THERIDANE
---
---
15:06:23 16.8.2015
ZEDDICUS
: jednoznačně, a taky potom ten celej nosič nemusí vypadat
takhle
, ale
takhle
(protože aerodynamika už není takovej problém)
ZEDDICUS
---
---
13:47:20 16.8.2015
2 odpovědi
BROUKOID
: tak ono i start z výšky 20km by měl ušetřit hromadu paliva na ušetřeném tření o vzduch a možné lepším počátečním úhlu, ne?
BROUKOID
---
---
22:39:13 15.8.2015
1 odpověď
+5
CLUMP
:
" The patent does say that the elevator could be scaled to reach 200km, but that's a little like saying that your bank balance could be scaled to reach $1 billion—it's technically true, but the execution may prove tricky."
CLUMP
---
---
19:22:03 15.8.2015
1 odpověď
+1
Company in Canada gets U.S. patent for space elevator
http://phys.org/news/2015-08-company-canada-patent-space-elevator.html
VIRGO
---
---
1:57:47 14.8.2015
1 odpověď
+5
Fantastická animace plánovaných vědeckých úkolů před ukončením mise Cassini,
včetně dechberoucího vícenásobného "Kamikaze" průletu v mezeře mezi povrchem
Saturnu a vnitřním okrajem prstenců:
NASA | Cassini Media Reel [HD]
https://www.youtube.com/watch?v=VaWGso39lNE
Před nedávnem jsem tu vyhrožoval nepříjemnými "naposled" v rámci mise:
Za tři dny proběhne historicky poslední průlet Cassini kolem měsíce Dione
17.8. ve 20:30 SELČ mine sonda povrch měsíce ve vzdálenosti 474 km.
http://www.nasa.gov/jpl/cassini-to-make-last-close-flyby-of-saturn-moon-dione
<<
<
>
>>
Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam