• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COMMANCHEDobyvani vesmiru a kosmonautika 🚀🛰️👩🏼‍🚀
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Cesty za kosmonautikou: Cosmos Discovery | www.kosmonautix.cz
    http://www.kosmonautix.cz/2016/10/cesty-za-kosmonautikou-cosmos-discovery/

    Chystá se v květnu do Brna, jen tak pro info...
    KAERO
    KAERO --- ---
    BRENMCGUIRE: co se tyce prvku, me prijde ze to je jen mira realisticnosti. dnesni prumysl pouziva prakticky vsechno po bismut, a energetika k tomu prida uran. no ale pokud chces trochu sci-fi, tak si to muzes namyslet jak je potreba aby to bylo zapamatovatelne a prehledne pro hrace, protoze >80 prvku je moc. a pak je tady ta moznost ze dostatek energie rovna se premena cehokoliv v cokoliv
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    NECROMAN: Zajímavá je ta informace o použitém adaptéru.
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    EDA: Ano znám, s dvěma kluky z toho studia jsem i nějakou dobu spolupracoval.
    Bohužel SE je zbytečně složitá, pro mě nezvládnuté ovládání, příliž mnoho bugů a nejsem si jist jestli ta hra kdy vyjde do finálního dokončeného stádia.
    Není to hra pro každého.

    A asi těžko najdeš nějakou hru s vesmírnou tématikou včetně vyloženě simulátorů, kterou bych neznal.

    Ono, jedna věc je myšlenka/nápad a další věc je zpracování (z mého pohledu tam asi bývá nejčastejší fault) a další co chce plebs aby se ti také ten vývoj minimálně zaplatil, měl si jádro fanoušků a měl dostatek financí i na další projekt.

    Ale asi se k těm prvků jak tak to tu čtu bohužel nedokoušeme. Škoda.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    NECROMAN: Oba výsledky se shodují, že za ztrátu nákladu nese zodpovědnost společnost Northrop Grumman. Za zmínku stojí i cena vývoje celého projektu, kterou vyšetřovací týmy zmiňují – 3,5 miliardy dolarů.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Supertajnou Zumu zřejmě zničila chyba adaptéru | www.kosmonautix.cz
    http://www.kosmonautix.cz/2018/04/supertajnou-zumu-zrejme-znicila-chyba-adapteru/
    EDA
    EDA --- ---
    BRENMCGUIRE: A Space Engineers znáš?
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    ONDRA_99: Já Kerbal nemám rád nelíbí se mi. :) A už asi hodinu zkouším najít tu hru která se asi nejíc blíží mé myšlence.
    A konečně sem ji našel.
    Celestial Command on Steam
    http://store.steampowered.com/app/330460/Celestial_Command/
    Prostě musí to být i pro masy jednoduše chápatelné a hratelné.
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    Taky mi přijde, že mod k KSP je ideální - v podstatě by šlo v začátku o navázání možností výroby na vlastněné/nalezené suroviny. Navíc zrovna v KSP nebude vypadat divně, když tabulka prvků a fyzika jejich transmutací bude poněkud...zkerbalizovaná :)
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    BRENMCGUIRE: To udelej jako mod na Kerbal Space Program. Mas tam rakety, paliva, dost realistickou fyziku. Mas tam asteroidy. Uz jsou i ruzne mody resici skleniky s potravou, tezbu vody atp.
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    Ale jinak mě samo zajímají vaše myšlenky, postřehy nápady a diskuze.

    Takže zkusme prosím zavét teoretickou diskuzi co a jaké prvky by ten teoretický přeživší kosmonaut v budoucnu snažil se lovit pro přežití.
    Aby měl energii, stavební materíál na rozšíření své lodě, jídlo, kyslík, výrobu přístrojů a věcí a na co létat.
    A řekněmě že se bude nacházet i v místech kde budou poletovat nějaké ty trosky z robitých lodí a stanic po bitvách. Jasnej je Vodík, Kyslík, Titan, nějaká ta tkanina.
    Jaké vlastně převažují konstrukcní materiály modulů třeba na ISS?
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    SEJDA: Věř mi nic takového na co by to šlo nahodit jako mod jsem nenašel. Ano jsou tu některé podobné věci, ale nejsou dotažené nebo jsou spackané.

    A já jelikož hledám v tom i práci tak potřebuju předvést své schopnosti a nápady.
    Jako fantazie je super, ale já rád když se mohu opřít o něco reálného. Třeba telepatie, telekineze i kouzlení je možné. Vše je to jen formování energie - jen chybí nebo není aktivní v našem mozku ta správná vysílací a přijímací část. Ale za pomocí přístrojů a patřičných programů je možné číst myšlenky nebo jimi i ovládat. viz třeba Minddrive.

    Takže třeba pro RPG postavy mám reálné hodnoty síly, rychlosti, IQ, vlastnosti materiálů pro odolnosti. Ale ne čistě vědecky jen v tom je reálný základ a ne jen vymyšlené nějaké číslo co se mi hodí.

    BLACKHEAD: Nad tím jsem také uvažoval, ale zase házet tam skoro celou periodickou tabulku to lidi nedají. :) I když mě by se to i líbilo, jen ta learning curve by byla moc skoupá na slovo. Takže zvažuji o limitaci 16 prvků a ještě to nějak rozumě vymyslet aby to nebyly nesmysly a mělo to reálné základy a bylo to přitom zábavné.

    Takže nechci uplně real, ale blížit se mu aby tam nebyly vyloženě nesmysly, alespoň v některých podstatných principech a byly tam nějaké reálné základy. A třeba nějaké krátké povídání či informace o tom a tom co již známe a přiblížit to nenásilně masám co asi nikdy odbornou či poloodbornou publikaci číst nebudou.

    A na pomoc sem jsem se obrátil, protože nějak se mi nedaří vyhledávat ty správné stránky a data. A také ta hra nesmí být likvidátor HW.

    Ale přivedl si mě na dvě zajímavé byť ojebávací, myšlenky. A to s tím tvořením a rozpadem že bych mohl použít i méně prvků a hráč by si mohl ty různé prvky z toho co získá a natěží různě dělat. A podívat se na tu tabulku jaderného rozpadu co je jak možné rozbít a nebo sloučit.

    Ale možná jsem si v tomhle ukousl zatím moc velké sousto. Stejně jako co mám nápad na pořádnou strategii z 2 světové. U které už dávno vím že na ni budu potřeboval velkou pomoc několika historiků, techniků atd. Třeba na scénáře které se nestaly a co by se stalo když by Hitler nebyl sjetej nemocnej člověk a v některých věcech poslechl nebo nepospíchal apod. Plus reálnější měřítka dostřelů a poškození atd.
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    BRENMCGUIRE: Zajimavej napad.
    Co se tyce prvku, mozna budes chtit i nektere dalsi, K, Cu, P...

    Co se tyka teorie, podivej se treba na tabulku jaderneho rozpadu, kde mas popis toho, co se na co rozpada a jak. Tam je treba mozne vysledovat urcite souvislosti mezi zdrojovym a cilovym prvkem.

    Jinak pokud budes "schopnej" udelat ze dvou vodiku helium a z osmi kyslik, pak budes uz schopnej udelat jakykoli prvek.

    A kdyz si prostudujes, kde se v nasi hvezdne soustave berou ty nejtezsi prvky, budes mit asi i odpoved, kde (zda) je budes schopnej objevit ve hre. ;-)

    ...pokud chces real...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BRENMCGUIRE: nebylo by lepsi, nez delat "novou hru", udelat mod nejeke stavajici? ;) Kde uz mas i "fyziku" apod. tedy by jsi jenom implementoval svoje "minigame" principy?
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    PRAASHEK: Promiň, nerozumím obracet dvě stránky zároveň.

    Ale, ano plánuji vymyslet hru, ve které budeš začínat asi s nějakou základní mini lodkou zkoumat, vyrábět, kupovat prodávat různé věci.
    Nechce se mi používat klasické principy.
    A inspirací jsou mi tyhle hry: Millenium 2.2, Deuteros, Starbound.

    Takže eventuelně prvky bych mohl vybrat z těch her, ale nejsem si jist zda se všechny dají tak nějak ve vesmíru získat a hlavně jejich význam důležitost. Třeba platina, chrom, paladium apod.

    Takže hru teď odsuneme do pryč a jedná se mi o reálnou teorii.

    Když budeš v nějaké budoucnosti pokročilý ztroskotaný kosmonaut a v dosahu budeš mít nějaké trosky, asteroidy a třeba nějaké plynné marčna.

    Dejme tomu zaměřme se na naší sluneční soustavu. Máš lod co je schopna nějak v základu se dobelhat kamkoliv po soustave, ale není schopna přistát na planetách max v začátcích po výrobě nějaku těžební sondu co přistane na planetě něco natěží a odešle na orbitu.

    Tak jaké prvky by si byl schopen pravděpodobně získat a řekněme že na lodi máš něco jako replikátor multifunkčí tavící a tlakovou pec. Že budeš schopen třeba z vodíku udělat helium, nebo extrahovat kyslík, reakcí z vodíku vytvoření nějakých energetických zásob kromě solárních panelů, které asi moc velkou ůčinnost třeba ve vzdálenosti jupitera nebudou mít takový zisk jako když budou na orbitě země.
    A pri dodání nějaké skupiny prvků vyrobit pak nějakou věc.

    Potřeboval bych tedy primárně získat nějaký seznam prvků které jsou primárně důležité pokud chceš něco budovat a rozvíjet, přežít, pěstovat, ale si limitován jen vesmírným prostorem bez možnosti těžit na planetách.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    BRENMCGUIRE: možná by nebylo od věci neobracet dvě stránky zároveň. vůbec jsem nepochopil, na co se ptáš. budeš tvořit nějakou hru?

    eee...
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    Pokud by si někdo chtěl lámat hlavu a pomoci mi.
    Nedokáži se zatím moc rozhodnout a chci se pokud možno co nejvíce blížit realizmu ohledně prvků a jejich použitím a udělat ho zábavný aby se eventuelně hráči i něco naučili a nebyly to vyloženě nesmysly. A nechci tam mít zase nabouchaných mraky prvků. Limit řekněme tak 16 prvků?

    Počty a konverze hodlám dělat a počítat na základě atomového čísla.
    Tedy z dvou atomů vodíku lze udělat třeba atom helia a z 16 pak třeba kyslík.

    1) Jaké prvky se dají získat ve vesmíru. (řekněme že jsme vyspěli a jedná se mi o lehce získatelné a následně zpracovatelné prvky)
    a) máme malou loďku ve vesmíru a máme základní chňapáky.
    b) máme již větší loďku a trochu vybavenou důlními vrtáky, lasery a extraktory.

    2)Konstrukční prvky - pro zvětšování lodě a kostrukce vybavení a zbraní.
    a) Palivo a jeho vylepšování či přechod na jiný typ paliva, získávání energie. Jaké prvky?
    b)Vzduch v lehkém režimu bude O2 (1) v těžkém NO2 (1 a 1) a realistic NO2Ar? (78,21,1)
    Voda. Také přemýšlím nad půdou pro pěstování rostlin.

    Tedy jedná se mi o takové ty řekněme nejběžnější prvky. Ty ostatní pak se budou dolovat z planet, trosek a nákupem od npc a hráčů.

    Budu muset i nějak asi regulovat počet aby jich nebylo moc.
    Zatím mám H, He, C, Li, N, O, Ti, Ar, U, Mg, Ag,Au, S, Fe, Mn,Si?

    díky.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    NECROMAN: Mno... aby z toho ještě nakonec nebyl megadrahej megaprůser...
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    NASA will delay the launch of its ambitious James Webb Space Telescope (JWST) by nearly a year, until approximately May 2020.
    https://www.nature.com/articles/d41586-018-03863-5
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Bude ohnostroj
    China’s spiraling space station will plunge to Earth in about a week - The Verge
    https://www.theverge.com/2018/3/26/17165164/tiangong-1-chinese-space-station-orbit-decay-april-1
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam